Ang. Sygemelding og sterilisation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.539 visninger
10 svar
1 synes godt om
20. marts 2012

Anonym trådstarter

Min mand skal steriliasers og der står i det brev vi har fået at hvis de har et hårdt fysisk arbejde at så skal man være sygemeldt i 1 uge.

Er det en sygemelding arbejdsgiveren skal betale eller er det en selvbetalt sygemelding i og med det er selvvalgt. Og ikke er direkte sygdom?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

20. marts 2012

Kofoed.

Så vidt jeg hat forstået, skal arbejdes giver altid betale sygemeldinger, men h*n kan søge tilskud for fra kommunen til det de taber i lønninger, men det kan i være fuldstændig ligeglade med

Anmeld

20. marts 2012

wamse

Det eneste jeg kunne finde noget på, var på Bubl i en overenskomst for ikke måneds lønnet personale, og der betaler arbejdsgiver ikke for sygedagpenge ved frivillig sterilisation

Anmeld

20. marts 2012

wamse

Jeg mener det sidestilles med kosmetiske operationer, og der skal man selv betale for den sygemelding, der eventuel vil opstå efterfølgende

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Så vidt jeg hat forstået, skal arbejdes giver altid betale sygemeldinger, men h*n kan søge tilskud for fra kommunen til det de taber i lønninger, men det kan i være fuldstændig ligeglade med

Okay det kunne da ihvertfald være rart...

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Jeg mener det sidestilles med kosmetiske operationer, og der skal man selv betale for den sygemelding, der eventuel vil opstå efterfølgende

Okay... Hmm skidt... 

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Det eneste jeg kunne finde noget på, var på Bubl i en overenskomst for ikke måneds lønnet personale, og der betaler arbejdsgiver ikke for sygedagpenge ved frivillig sterilisation

Må jo prøve at ringe og snakke med hans fagforening..

Anmeld

20. marts 2012

Isabella_mor

kan han ikke bare holde ferie i den uge efterfølgende, eller lave et skånet job på sit arbejde..

Anmeld

20. marts 2012

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

kan han ikke bare holde ferie i den uge efterfølgende, eller lave et skånet job på sit arbejde..

Han har et meget hårdt fysisk arbejde og efter han er blevet steriliseret må han max. Løfte to kg. Og det er umuligt på hans arbejdsplads...

Og jo ferie kunne han godt holde problemet er bare at alt hans ferie er planlagt ned til mindste detalje...

Men har snakkede med hans fagforening og det forgår på ligefod med en sygemelding og hans arbejdsplads har ikke ret til at vide at han skal steriliseres men kun til at han skal opereres og han efterfølgend skal holde sig i ro en uge efter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.