sol imens man er gravid:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.523 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. april 2009

christinam

hey mit spørsmål lyder på om man ikk må gå i sol imes man er gravid.. håber nogen ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2009

Diana...

selvfølgelig må du gå i solen for ellers kan du jo ikke gå nogen steder.

Anmeld

2. april 2009

christinam

jeg ment solajo ligesom!!

Anmeld

2. april 2009

Diana...

den lille ny skriver:

jeg ment solajo ligesom!!

nåå så misforstod jeg den... man fraråder det men der kan hvis ikke ske dit barn noget mener jeg du må ikk lige hænge mig op på det. jeg tog ikk sol mens jeg var gravid.

Anmeld

2. april 2009

Lusi

Jeg valgte at lade være..
Er ik typen der tager sol normalt, men kan somme tider få et flip med at SÅ skal jeg forsøge at blive brun..

Nå men valgte altså at lade være, da jeg var gravid.
Det er jo ik sundt ellers, så ville ik udsætte barnet for det.. Kunne godt lige undvære i 9 måneder..

Anmeld

2. april 2009

A.

min læge har sagt at man må godt ta´sol i solcenter men jeg turde ikke..spørg din læge hvad han synes

Anmeld

2. april 2009

RatsterZoo

Hellere vente til efter, bare for en sikkerhedsskyld

Anmeld

2. april 2009

vanessa

Når man er gravid..kan man godt få farve forandringer
på ansigte af at tage sol.... i grillen.....dvs...mørker pletter...
Så derfor gøre jeg det ikke..nu....men venter til efter
jeg har født hende....

vanessa

Anmeld

2. april 2009

Rikke, Liam & Linus

I det første 3 måneder af din graviditet er det en god ide at undgå overophedning af kroppen, dvs. ved sauna, dampbad og solarium. Tror jeg en hvilken som helst jordemoder vil sige til dig.
Men man skal jo passe på mange ting når man er gravid.
Så er spørgsmålet bare hvor meget man selv vælger at udsætte sin egen og forsterets krop for.

Der er ikke nogen videnskabelige undersøgelser der siger at det kan skade fosteret at gå i solarium. Men hvis du absolut ikke kan lade være mens du er gravid, ville jeg da foreslå at du begrænser dig til 10 min af gangen...og ikke hver dag.

Men nu er det jo snart sommer. Så hvorfor ikke smide en solcreme på og springe ud i det dejlige vejr istedet

Anmeld

2. april 2009

MorTilSnartFire <3

Hej.
Jeg har spurgt om det samme herinde og jeg fik at vide at man godt må tage i solarium mens man er gravid, det skadetr kke barnet, men din hud kommer nok til at forandre sig og det vil jeg gerne undgå... Men det er op til dig om du vil forsøge.. Men hvis du BARE vil have en brun farve, så ville jer nok anbefale at bruge bruncreme i stedet for.. Det er det sundeste for dig selv og som en anden også har sagt, så er det jo snart sommer Spørg din læge for en sikkerhedsskyld!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.