Hjælp til sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

933 visninger
11 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

lilledittemor

Min dejlige datter får jo sutteflaske, men jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber at nogen af jer kloge piger kan svare på

1. Hvor længe skal flaskerne koges - hvor gammel skal hun være før man bare kan skylle dem grundigt?

2. Hvor gammel skal hun være før man bare kan bruge vand fra vandhanen som ikke har været kogt, til at blande op med?

Håber at i har en dejlig aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

K&S

Ditte_Marie skriver:

Min dejlige datter får jo sutteflaske, men jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg håber at nogen af jer kloge piger kan svare på

1. Hvor længe skal flaskerne koges - hvor gammel skal hun være før man bare kan skylle dem grundigt?

2. Hvor gammel skal hun være før man bare kan bruge vand fra vandhanen som ikke har været kogt, til at blande op med?

Håber at i har en dejlig aften

Vi vaskede altid med sæbe og derefter i mikroen, hvor de blev sterilliseret :-) 

Vandet kogte vi, indtil Anton var 4 måneder :-) 

Anmeld

19. marts 2012

Sofia

Jeg kogte ikke flaskerne, jeg brugte en microovns steralisator, det var hundrede gange nemmere!!

Anmeld

19. marts 2012

lilledittemor

K&S skriver:

Vi vaskede altid med sæbe og derefter i mikroen, hvor de blev sterilliseret :-) 

Vandet kogte vi, indtil Anton var 4 måneder :-) 

Vi renser dem også i microovnen, men tænkte om det på et tidspunkt var nok "bare" at skylle dem grundigt?

Okay tak

Anmeld

19. marts 2012

lilledittemor

Sofia skriver:

Jeg kogte ikke flaskerne, jeg brugte en microovns steralisator, det var hundrede gange nemmere!!

Sådan en Bruger vi også

Anmeld

19. marts 2012

K&S

Ditte_Marie skriver:

Vi renser dem også i microovnen, men tænkte om det på et tidspunkt var nok "bare" at skylle dem grundigt?

Okay tak

Jeg ved ikke om man kan nøjes med at skylle, jeg ville ikke gøre det.  Vi smed dem i opvaskeren til sidst, inden de så røg i mikroen :-) 

Anmeld

19. marts 2012

lilledittemor

K&S skriver:

Jeg ved ikke om man kan nøjes med at skylle, jeg ville ikke gøre det.  Vi smed dem i opvaskeren til sidst, inden de så røg i mikroen :-) 

Hvor gammel var han da i gjorde det?

Anmeld

19. marts 2012

K&S

Ditte_Marie skriver:

Hvor gammel var han da i gjorde det?

Jeg mener,det var samtidig med, at vi begyndte på postevand - ca. 4 måneder :-) 

Anmeld

20. marts 2012

lilledittemor

K&S skriver:

Jeg mener,det var samtidig med, at vi begyndte på postevand - ca. 4 måneder :-) 

Men når de så er de der 4 måneder - tager man så bare lunkent vand fra hanen?

Anmeld

20. marts 2012

Nitz - <3 David

Min SP siger at når de er 4 mdr så må de få vand fra hanen.. Og man må nøjes med at vaske flaskerne med 60 grader varnt vand/opvaskemaskinen, Men selve suttehovederne skal man blive ved med at koge.. David er 4½ måned. Men jeg stirilisere stadig flaskerne i microen.. Og giver også kogt vand.. Det er bare blevet en vane at gøre det.. Og så er man også sikker på mavsen ikke går i uorden pga. det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.