dilemma dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

471 visninger
8 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej Tøser står lidt i et problem, jeg er pt i uge 6(5uger+6dage) og jeg er i job, men noget jeg ikke er super glad ved, men bedre end at gå hjemme og er ansat indtil sep.

men men men nu har jeg lige fået et opkald fra drømmejobbet at de gerne vil have mig ansat med start juni pga en der skal på barsel.

og jeg vil så super gerne have jobbet, men hende hvis stilling jeg skal have går på barsel i aug, og jeg skal gå på barsel i okt.

det er ikke så super godt planlagt, men man kan jo ikke planlægge graviditet efter at man evt får arbejde, men hvad skal jeg gøre skal jeg fortælle hvordan landet ligger når jeg starter eller hvad ville i gøre?

jeg vil super gerne have jobbet, men er os bare bange for hvad de siger når jeg skal ind til en slags samtale, hvis jeg vælger at fortælle dem jeg os er gravid?

det skal lige siges at jeg har mistet før og derfor vil jeg ikke fortælle noget før jeg er de 3mdr henne, men nøj hvor jeg synes det er svært om man skal fortælle noget før eller ej og hvad ville i gøre hvis i stod i mit sted.. de vil gerne have mig ind om lørdagen nu her allerede.

synes det er lidt svært, også fordi man ikke ved hvad der sker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Masig

Anonym skriver:

Hej Tøser står lidt i et problem, jeg er pt i uge 6(5uger+6dage) og jeg er i job, men noget jeg ikke er super glad ved, men bedre end at gå hjemme og er ansat indtil sep.

men men men nu har jeg lige fået et opkald fra drømmejobbet at de gerne vil have mig ansat med start juni pga en der skal på barsel.

og jeg vil så super gerne have jobbet, men hende hvis stilling jeg skal have går på barsel i aug, og jeg skal gå på barsel i okt.

det er ikke så super godt planlagt, men man kan jo ikke planlægge graviditet efter at man evt får arbejde, men hvad skal jeg gøre skal jeg fortælle hvordan landet ligger når jeg starter eller hvad ville i gøre?

jeg vil super gerne have jobbet, men er os bare bange for hvad de siger når jeg skal ind til en slags samtale, hvis jeg vælger at fortælle dem jeg os er gravid?

det skal lige siges at jeg har mistet før og derfor vil jeg ikke fortælle noget før jeg er de 3mdr henne, men nøj hvor jeg synes det er svært om man skal fortælle noget før eller ej og hvad ville i gøre hvis i stod i mit sted.. de vil gerne have mig ind om lørdagen nu her allerede.

synes det er lidt svært, også fordi man ikke ved hvad der sker.

Altså skal du starte nu eller til samtale nu?? uanset hvad så ville jeg sige det, jeg ville slet ikke have samvittighed til andet.. Ideen med jobbet er jo at du skal være der istedet for hende der skal på barsel i august, så nytter det jo ikke du selv går på barsel to mdr efter.. Så står de der med røven i vandskorpen og skal finde en ny alligevel...

Kan godt se det er svært, men jeg ville sige det tror jeg... I hvert fald når det er et barselsvikariat.. havde det været en fast stilling ville jeg ikke...

Anmeld

19. marts 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Altså skal du starte nu eller til samtale nu?? uanset hvad så ville jeg sige det, jeg ville slet ikke have samvittighed til andet.. Ideen med jobbet er jo at du skal være der istedet for hende der skal på barsel i august, så nytter det jo ikke du selv går på barsel to mdr efter.. Så står de der med røven i vandskorpen og skal finde en ny alligevel...

Kan godt se det er svært, men jeg ville sige det tror jeg... I hvert fald når det er et barselsvikariat.. havde det været en fast stilling ville jeg ikke...

jamen jeg ved ikke om det er et barselvirkariat eller om det bliver en fastansættelse, men det håber jeg at finde ud af til samtalen, men problemet er os at jeg jo har et job og hvis det kun er et vikariat så ved jeg ikke lige hvad jeg skal.

men ja du har ret i det ser lidt dumt ud først at sige det senere fordi de så derved står uden nogen.

de vil gerne have at jeg starter om lørdagen, også skal jeg eller på fuldtid omkring juni, som jeg forstod på vores telefonsamtale.

men ihh hvor jeg synes det er svært det skal lige siges at det jeg skal sælge er blandt andet graviditetstøj, så på sin hvis er det da meget fedt jeg rigtigt kan vise det frem

men jeg vil nu gerne over min første scanning inden jeg siger noget.

Anmeld

19. marts 2012

crille

Jeg kan sagtens forstå at du oplever det som dilemma og ikke bare har et umiddelbart klar tanke om hvad du skal gøre.

Min tanke er dog, at hvis det er et drømmejob, så er det uanset vigtigt at du fremstår som den ærlige og dygtige medarbejder som du er. Du kan jo ikke senere skjule at du har vidst det ved samtale/ansættelse og det at du oplever det hele som et dilemma fortæller mig at du har kvaler med at undlade at fortælle. Det ved jeg jo ikke om er rigtigt, men jeg ville have det på samme måde og er også ret sikker på at jeg ville komme frem til at jeg blev nød til at melde rent ud og fortælle om de lykkelige omstændigheder. 

Håber du finder din vej og at du vil møde fuld forståelse, hvis du melder ud.

Anmeld

19. marts 2012

Nemesis

Er det et vikariat, ville jeg melde ud og sige jeg var gravid og at de derfor skal vælge en anden til det barselsvikariat du allgevel kun vil kunne have i få måneder.

Er det en fast stilling, er det jo noget helt andet og der ville jeg ikke sige noget, førend efter de 3 mdrs. "prøvetid"

Sisse

Anmeld

19. marts 2012

Masig

Anonym skriver:

jamen jeg ved ikke om det er et barselvirkariat eller om det bliver en fastansættelse, men det håber jeg at finde ud af til samtalen, men problemet er os at jeg jo har et job og hvis det kun er et vikariat så ved jeg ikke lige hvad jeg skal.

men ja du har ret i det ser lidt dumt ud først at sige det senere fordi de så derved står uden nogen.

de vil gerne have at jeg starter om lørdagen, også skal jeg eller på fuldtid omkring juni, som jeg forstod på vores telefonsamtale.

men ihh hvor jeg synes det er svært det skal lige siges at det jeg skal sælge er blandt andet graviditetstøj, så på sin hvis er det da meget fedt jeg rigtigt kan vise det frem

men jeg vil nu gerne over min første scanning inden jeg siger noget.

Kan jeg godt forstå... er også ens vær situation, men hvis du allerede skal starte på lørdag kan du jo i princippet godt sige du ikke vidste du var gravid, når du ikke er længere henne....

Det er stadig det med den dårlige samvittighed hehe, men ja er det et muligt fast job, så går den måske nok...

Anmeld

19. marts 2012

Princesspigen

min samvittighed ville nok være så dårlig at jeg ville fortælle at jeg selv skal på barsel 2 måneder efter hende jeg sku overtage efter.. jeg ved godt du risikerer at miste jobbet så men min samvittighed ville nok gøre det hele værre...

var bare lige min tanke.. held og lykke og lyt til dit hjerte

Anmeld

20. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror ik jeg ville sige noget! Og faktisk er der jo mange som først opdager at de er gravide, når de er noget længer henne end du er nu, så måske du slet ik har opdaget det før du er blevet ansat.......

Bare lige min første tanke!! Vh stine

Anmeld

20. marts 2012

Kløver

Den Er selvfølgelig svær, men ville nok selv være ærlig, ved vikariat er det næsten dumt for både dig, hvis du er i fast job, og for arbejdsgiver at ansætte dig som erstatning for en anden gravid når du så går fra efter 2 mdr af samme årsag. Er det fast ansættelse, synes jeg det er vigtigt man er ærlig, ellers kan drømmejobbet hurtigt blive alt andet end drømmejobbet hvis der er tvivl om motiv til ikke at fortælle om graviditet osv
Håber jeg fik formuleret ordentligt, men er på fra mobil

Håber du finder ud af det
Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.