Nakkefold ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

792 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

AnonymMor

Heej Alle Baby brugere

Jeg sad lige og søgte lidt på google ang hvordan og hvorledes en Nakkefold scanning forløber osv.

Jeg fald så over denne side hvor der i bunden er noget der hedder et risikoskama ?

Hvordan i alverden skal de dersens tal aflæses? er der nogen der ved det ?

Kan næsten regne ud at jo yngre man er jo mindre risiko ligger man i hvis nakkefolden selvfølgelig er i orden men kunne bare ikke lige se hvordan alle de der tal skulle tydes så håber på lidt hjælp hehe

(jeg er førstegangs gravid og derfor meget uvidende)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Chris86

Er ikke helt siker på hvad du mener...

MEN tror det er de mål de tager af nakkefolden? Hvor tyk den er bl.a...

Anmeld

19. marts 2012

Moms

Rinepigen skriver:

Heej Alle Baby brugere

Jeg sad lige og søgte lidt på google ang hvordan og hvorledes en Nakkefold scanning forløber osv.

Jeg fald så over denne side hvor der i bunden er noget der hedder et risikoskama ?

Hvordan i alverden skal de dersens tal aflæses? er der nogen der ved det ?

Kan næsten regne ud at jo yngre man er jo mindre risiko ligger man i hvis nakkefolden selvfølgelig er i orden men kunne bare ikke lige se hvordan alle de der tal skulle tydes så håber på lidt hjælp hehe

(jeg er førstegangs gravid og derfor meget uvidende)

Kan du ikke give et link til den side og det skema, så er det lidt nemmere..

Moms

ps. tillykke

Anmeld

19. marts 2012

Isabella_mor

det er ikke noget du behøver tænke på..

du skal have taget en blodprøve som så bruges til at beregne risikoen sammen med tykkelsen af nakkefolkden når du bliver scannet, din alder og sådan noget... så det ordner de på klinikken/sygehuset

du skal bare møde op  

Anmeld

19. marts 2012

Karo

Når de er færdig med at scanne udregner de et risiko tal ud fra den blodprøve du har fået taget, din alder og tykkelsen på nakkefolden.

Det tal skal så helst ligge over 300 da man ellers er i risikogruppen for et barn med en kromosom fejl. Ligger det over tyder det på et sundt og raske barn og ligger det under bliver man tilbudt yderligere undersøgelser (feks. en moderkagebiopsi)

Jeg har prøvet det 2 gange. Første gang hed tallet 1:17.000 og anden gang 1:132. Der er kun 1 år og 6 mdr. imellem mine børn så det var ikke kun alderen der gjorde at talet faldt så dratisk. Nakkefolden på min datter var meget stor og det var denne der fik talet til at være så lavt. Jeg fik lavet en moderkagebiopsi som viste at hun var sund og rask trods det lave tal

Anmeld

19. marts 2012

AnonymMor

Årh ups glemte at linke  hihi sorry !!

her er et link :

http://www.babyklar.dk/artikler/nakkefoldsscanning.htm

Anmeld

19. marts 2012

AnonymMor

Mage tak alle sammen det gav mig lidt mere vished glæder mig til jeg selv skal til nakkefold, så jeg rigtig kan få vished omkring det og selvfølgelig se den lille spire igen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.