Pædagogstuderende: Hjælp: DKK opgave :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.764 visninger
6 svar
0 synes godt om
19. marts 2012

Angelspot

Hej alle pædagogstuderende

Jeg er i gang med at forberede min DKK eksamen og jeg leder nu efter nogle eksempler på 4 mulige emner. Et af de emner jeg vælger, skal være omdrejningspunkt for min eksamen. Og det skal resultere i et produkt som skal vises til eksamen 5 min. og et oplæg på 10 min samt en samtale på 10 min. Så hvis nogen har ideer til noget, evt. noget i selv har haft om, eller har hørt andre har haft, så må i meget gerne komme med eksempler  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

jeanett1988

Angelspot skriver:

Hej alle pædagogstuderende

Jeg er i gang med at forberede min DKK eksamen og jeg leder nu efter nogle eksempler på 4 mulige emner. Et af de emner jeg vælger, skal være omdrejningspunkt for min eksamen. Og det skal resultere i et produkt som skal vises til eksamen 5 min. og et oplæg på 10 min samt en samtale på 10 min. Så hvis nogen har ideer til noget, evt. noget i selv har haft om, eller har hørt andre har haft, så må i meget gerne komme med eksempler  

vi valgte at beskæftige os med en spejdergruppe så vi kunne komme ind på fritidskultur, identitet, og hvad man som pædagog kunne lære af fritidskulturen fik 10 til eksamenen.

Anmeld

19. marts 2012

Angelspot

jeanett1988 skriver:

vi valgte at beskæftige os med en spejdergruppe så vi kunne komme ind på fritidskultur, identitet, og hvad man som pædagog kunne lære af fritidskulturen fik 10 til eksamenen.

Det lyder rigtig spændende!

Hvilke DKK emner kom i ind på udover identitetsdannelse?

Anmeld

19. marts 2012

jeanett1988

Angelspot skriver:

Det lyder rigtig spændende!

Hvilke DKK emner kom i ind på udover identitetsdannelse?

Vi var inde på børnekulturens 3 hovedtyper (kultur for børn, kultur med børn og børns kultur) derudover var vi også omkring kommunikation, kulturbegreb og globalisering var vidst det vi beskæftigede os mest med

Anmeld

19. marts 2012

AnneBJ

Jeg talte om effektiv kommunikation, Benedicte Madsens kommunikationstrekant, Charlotte Paludan (2 slags komm. - men kan ikke huske dem lige nu), flow, Flemming Mouritsen: Kultur for/med/af børn og SMTTE modellen.

Anmeld

20. marts 2012

Angelspot

jeanett1988 skriver:

Vi var inde på børnekulturens 3 hovedtyper (kultur for børn, kultur med børn og børns kultur) derudover var vi også omkring kommunikation, kulturbegreb og globalisering var vidst det vi beskæftigede os mest med

Ahh ja, Flemming Mouritzen kulturbegreb. I har været vidt omkring, tak for info

Anmeld

20. marts 2012

Angelspot

AnneBJ skriver:

Jeg talte om effektiv kommunikation, Benedicte Madsens kommunikationstrekant, Charlotte Paludan (2 slags komm. - men kan ikke huske dem lige nu), flow, Flemming Mouritsen: Kultur for/med/af børn og SMTTE modellen.

Ja, det er også det jeg har under et af mine emner, både Madsen og Mouritzen

Skal lige have undersøgt hende Paludan, hende kan jeg ikke lige huske 

Tak for info

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.