Jer der har fået vehæmmere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.846 visninger
9 svar
0 synes godt om
18. marts 2012

kvinde84

Holdt veerne/plukveerne helt op, eller fortsatte de? For mig var det det samme efter 2 de første doser, så var der helt stille i går, men i dag er de så småt ved at begynde igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2012

4xGreve

kvinde84 skriver:

Holdt veerne/plukveerne helt op, eller fortsatte de? For mig var det det samme efter 2 de første doser, så var der helt stille i går, men i dag er de så småt ved at begynde igen

I ugerne efter havde jeg stadig mange kraftige plukveer og dagen efter de havde fjernet droppet var de rigtige stygge...

Anmeld

18. marts 2012

Moms

kvinde84 skriver:

Hvad har du fået og er det i forbindelse med for tidlig fødsel?

Jeg fik Bricanyl, da jeg havde kraftige og smertefulde véer i mange timer uden at udvide mig en døjt.

Jeg fik også noget sovemedicin og smertestillende.

Jeg er ret sikker på, at véerne stoppede helt, men ved det jo ikke når jeg nu sov. Men efter jeg var vågnet begyndte de lige så stille at komme igen.

Jeg vil tro medicinen virkede i 6-8 timer - måske mere.

Hmm - jeg er vist ikke til meget hjælp.

Moms

Anmeld

18. marts 2012

kvinde84

Ja jeg har fået 2 gange lungemodner og så bricanyl for at hæmme de mange plukveer. Jeg blev tjekket og det viste sig at min livmoderhals var blød og forkortet, og når jeg hostede, kunne de se at jeg åbnede mig  Så for en sikkerheds skyld, så tog de ingen chancer. Jeg spekulerer nu bare på, og bricanylen helst skal stoppe plukveerne helt?

Anmeld

19. marts 2012

morethanperfect

kvinde84 skriver:

Mine stoppede med det samme .. 

Anmeld

19. marts 2012

anynom

kvinde84 skriver:

Jeg fik noget andet medicin end dig, men jeg svarer alligevel =D

Jeg fik Tractocile, som er vehæmmende medicin i drop - dette får man i meget høj dosis de første 4 timer og derefter 44 timer med "vedligeholdelse". I alt tror jeg, at man får 4-5 poser fordelt på de 48 timer.
Første gang jeg fik det var i perioden onsdag nat klokken 1.00-fredag nat klokken 1.00. Derefter fik jeg det igen fra lørdag klokken 14.00-mandag klokken 14.00. Og så gik der cirka 14 dage før jeg kom på det igen. Derefter gik der omkring 7 uger før jeg fik veer (og måtte føde!!)
Tractocile er dog noget de normalt kun giver 1 gang (blandt andet fordi det er noget meget dyrt stads), men det virkede så godt på mig at de valgte at give mig 3 doser - i stedet for at lade mig gå i fødsel.

Hvor kort er din livmoderhals?

Anmeld

19. marts 2012

twinboys

kvinde84 skriver:

Jeg fik det da jeg pludselig gik i fødsel i uge 24+3 det var en fredag og jeg havde veer fra fredag til søndag kl. 16 og så holdt de op, men tirsdag vendte de tilbage og om aftenen fik jeg akut kejsersnit...

Majbritt

Anmeld

19. marts 2012

Kløver

Da jeg blev indlagt i sidste graviditet, lå jeg på stue med en pige som fik vehæmmer, de første par døgn havde hun også haft haft veer on/off og også fået lungemodner. Hun kom hjem dagen efter jeg blev indlagt, og havde ingen veer haft mens jeg var der, så det hjalp hende. Om hun så efter det har haft fået veer inden hun gik de sidste uger ud, ved jeg jo så ikke noget om

Håber det hjælper dig

Anmeld

19. marts 2012

norenberg

det ve hæmmende hjalp ikke på mig så jeg fik akut kejsersnit 1½ time efter

Anmeld

19. marts 2012

celkt

kvinde84 skriver:

det stoppede det regelmæssige,smertefulde plukve-mønster i begge graviditeter, - men de almindelige plukveer er fortsat...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.