Madplan for næste uge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

MomInTheMaking

Mivsen skriver:

Har du opskriften på grønsagsfrikadeller?
Dejlig med noget input..

Altså det er meget forskelligt faktisk fordi vi bruger en juicepresser til at lave grønsags juice, der bruger vi så alt det overskydende fra grønsagerne (alt det der ikke bliver til saft)

HVilket jo i princippet bare er finthakkede,/ mosede grønsager, så blander vi æg og krydderier i. og steger dem på panden, de kan godt være lidt porøse, men man finder hurtigt ud af det.

den her opskrift er vidst et meget godt udgangspunkt, men man kan jo bruge de grønsager man har lyst til..^^

www.madopskrifter.nu/opskrifter/grønsagsfrikadeller.opskrift?0=10967

Hvis du ikke kan bruge linket, så bare søg på google. der er masser af lækre opskrifter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Karo

Her er vores

Mandag: Hjemmelavet hønskekødssuppe med flutes

Tirsdag: Bagekartofler, med salat, tomat, agurk, peberfrugt, majs, kødsovs og tun.

Onsdag: Chili con carne med ris

Torsdag: Hjemmelavet nuggets med hjemmlavede pomfrit (Lavet af bagekartofler og en tur i ovnen)

Fredag: Rødspættefileter vendt i rugmel, med hjemmelavet pomfritter tomat salat pg remulade sovs.

Lørdag: Spagetti kødsovs

Søndag: Spagetti med kødboller og tomat sovs.

Anmeld

19. marts 2012

Lone Jakobsen

her kommer vores. der er en del oksekød på menuen, da vi prøver at få spist plads til en gris i fryseren

mandag: grove pizzasnegle med salat

tirsdag: suppe med nudler og flute

onsdag: kylling i pose med frisk pasta

torsdag: grøntsagstærte med salat

fredag: hakkebøf med fritter og bearnaise sauce

lørdag: take away

søndag: oksekød i sur/sød sauce med kartofler

Anmeld

19. marts 2012

Moms

Fisk

Jeg har to gode fiskeretter syns jeg selv - og manden :-)

fiskefrikadeller med halv torsk halv laks. Jeg skærer fisken i så små stykker som muligt med en kniv - altså hakket. Æg, rasp, mælk evt. løg, måske lidt olie. Steges på panden og resten gemmes i fryseren.

Vi får dem gerne m. ris og hollandaisesovs. Broccoli, fine ærter (som ikke koges - men kun overhældes m. kogende vand, så de er friske og ikke kogte), eller spidskål uhm!

Torsk flødedampet på gulerødder og forårsløg. Svits løg, forårsløg og gulerødder, du skræller i strimler med skrællekniven - i olie - tilsæt karry, som lige skal varmes - salt og peber. tilsæt fløde - el mælk om du vil. Læg ovenpå det torskefilet (eller enhver anden lys smagsneutral fisk), som har fået salt og peber og citrol. Dampes 10-15 min afhængig af størrelsen. Jævnes med maizena. Serveres m. ris eller kartofler.

Velbekomme

Moms

Anmeld

19. marts 2012

sarahb

Her står den på:
Kebab med taboulet, homus, tzaziki bulgur og brød
Kyllingedeller med gulerod og majs i, med kartofler i ovnen
Pasta med kødsovs
Pasta salat med pita brød
Butter chicken
Ris med Kylling i paprikasovs
Kyllinge burger.

En nem uge da jeg har sene arbejdstider i denne uge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.