Ønskebarnet12 skriver:
Jeg er ikke så langt henne endnu men som sagt så har jeg gjort tanker om at købe en barnevogn fordi den er pænere at kigge på og at den har langt liggemål, men min mor anbefalede mig det bedst at købe en kombivogn da vi bor i Kbh og vi snart får en lejlighed som eventuelt vil være fra 3 sal eller højere oppe uden elevator i det område vi har søgt. Nu bor vi i en by del hvor man ikke kan låse sin barnevogn i kælderen fordi den endten bliver stjålet eller smadret.
Så jeg er i tvivl om det bedst at bruge pengene fornuftigt på en kombivogn fordi den vejer mindre, og jeg jo skal føde midt i oktober, så barnet vil nok være 6-7 måneder i maj måned, og derefter bruge klapvognen..
Hjælp! Og skriv endelig hvilken i sys jeg skal købe :-).
Hvis du gerne vil have at dit barn skal sove ude til middag, så skal du være klar over, at når barnet når en vis størrelse, så kan det ikke være i liften mere og kommer dermed til at sove i den lavet som klapvogn hvis du vælger en kombi-vogn (det er der sådan set heller ikke det store problem i, hvis bare du har en sovepose barnet kan ligge varmt nok i og det ikke ligefrem er nyfødt og kan stå i læ og evt under halvtag. Men nogle er ikke så glade for det.
Hvis du vælger barnevogn er den eneste fordel at barnet kan sove ude i den hele vejen igennem (efter min mening i alt fald). Der kan også opstå et problem med at ved nogle dp skal børnene ligge ude og sove i egen barnevogn og der vil man jo så mangle den hvis man ikke har den (men man kan vælge at købe et billigt vrag i genbrug og stille som til sin dp).
Men hvis du vælger kombi-vogn, så findes der en meget billigere og ligeså god løsning: køb en god klapvogn hvor ryggen kan ligges helt ned og som er godt polstret og vil være god at sove i. Køb så en lift (enten i butikken hvor du køber klapvognen eller hvis du gerne vil spare penge kan du tit få en til en 50'er i genbrug). Så gør du det den første tid hvor du ellers ville have brugt kombivognen som barnevogn at du simpelthen lægger ryggen ned i klapvognen og sætter liften ned i. Så kan barnet ligge ligeså fint der. Når så du skal bruge den som klapvogn i stedet så fjerner du bare liften
Super smart ikke?
Du kan spare virkelig mange penge på den måde. Hvis jeg havde vidst det dengang jeg fik Amanda havde vi helt klart gjort det.
Anmeld