Krussedulle skriver:
Nu har jeg endelig tid til at skrive min FB (heldigvis er den ikke så lang
)
at være mor til 3, hvoraf 2 er helt små, er lidt af en mundfuld, men jeg nyder hvert et minut! 
Sylvester ligger her ved siden af mig, og kigger på mig, med sine store dybe blå øjne 
.... Here we go:
Tirsdag den 6/3 var jeg til overtidsvurdering (41+3) hvor Jm kunne konstatere at jeg var 2 fingre åben, med 1/2 cm livmoderhals tilbage.. hvilket betød at de ville kunne sætte mig igang ved at tage vandet. 
får kørt en ctg, og kan se at jeg har nogle rimelig kraftige plukveer, men der er ikke nogen regelmæssighed over dem eller noget.. men Jm mener at de sikkert virker lidt alligevel 
Har de der plukveer hele tirsdagen, stadig uden at de er regelmæssige, og de gør heller ikke ondt..
Natten/tidlig morgen til onsdag den 7/3 vågner jeg kl 03.30 og syntes at jeg har ondt i maven, så jeg trisser ud på toilettet, men der sker ikke noget, så jeg går i seng igen..
kl 03.43 får jeg ondt i maven igen (ja ja
det var ikke bare ondt i maven, fandt jeg ud af) og 8 min senere kommer der en ny ve!
kl 04.00 vækker jeg min mand og siger at jeg har veer med 6-8 min i mellem, og de bider lidt til.. 04.15 har jeg FG i røret, og fortæller at jeg i 30 min har haft veer med 6-8 min i mellem.. Aftaler med Jm at jeg lige ser tiden an, for det er jo ikke sikkert at der sker mere..
04.32 har jeg FG i rørert igen, for nu er der altså kun 2-4 min imellem veerne, og de gør ret ondt,, Jm siger at vi hellere må skynde os at komme ind..
Ringer til mine svigerforældre, som kommer ca 04.50.. i mellemtiden har jeg bare stået ind over spisebordet, med veer hver 2 min.. da svigerne kommer, siger jeg (faktisk helt stille og roligt) til min mand at jeg tror vi skal ringe efter en ambulance, for jeg kan mærke at det presser bagpå..
Ambulancen ankommer ca 05.05, og jeg kommer ind og ligge på briksen, får sat dippudutter på kroppen, målt blodtryk og lagt en nål i hånden, og han gør et "fødekit" klar, just in case.. 
da vi kører kl 05.15 ca, har jeg virkelig ondt, veerne kommer næsten hele tiden, og jeg forsøger at klare dem med min vejrtrækning..
da vi er ca halvvejs på turen, vil han gerne lige mærke på mig (indvendigt) bagefter stikker han hovedet op til hende der kører og siger at hun gerne må køre kørsel 1 resten af vejen.. (min mand har bagefter fortalt mig, at det var fordi jeg var 8-10 cm åben)
Jeg ligger bare i bilen, på den der briks, med konstante veer, og let pressen i mit bækken og mod mit haleben..
kl 05.45 ankommer vi til næstved, og 5 min senere ligger jeg på en briks på fødestuen
en rigtig sød Jm kommer ind og gør tingene klar.. fortæller mig hvordan jeg skal trække vejret gennem veerne, for at lillebror får mest ilt..
kl 06.00 prikker hun hul på vandet, det er lysegrønt, men det er okay, hun siger til en assistent at hun godt må ordne det sidste, for hun mener at fødslen er overstået om 5 min 
og ja, kl 06.02 får jeg en presseve, presser let, men må hoide midt i ven (ikke nemt!!!) får lov at presse igen, og SMUT 06.06 er Sylvester født!
2 timer og 20 min efter første ve, og 15 min efter ankomst til fødestuen!
han vejede 4480 g og målte 56 cm
en helt igennem perfekt lille basse
jeg fik en lille rift, som ikke skulle syes
så jeg var ret heldig!
her kommer lige en håndfuld billeder af min lille guldklump