Rugbrød... dybt suk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

383 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. marts 2008

linemus

Nå, men vi er så startet med rugbrødshapser (bondebrød) og har været i gang i nogle dage, og det går... øh ja, skide godt og helt af h...... til...

Signe: æder løs af alt hvad hun får i munden. I dag spiste hun 3/4 skive bondebrød til frokost. Det er meget godt, er det ikke? Kan jeg så ikke godt regne med, at hun har fået nok? Hun har både spist leverpostej, smøreost, skæreost og makrel og sidder bare og brummer tilfreds, mens hun spiser.

Nanna: puha, ikke om hun vil have det ind i munden. Den første dag fik hun spist 2 hapser, men siden kan jeg bare ikke få hende til det. I dag begyndte hun at græde, fordi jeg fik sneget et stykke ind i hendes mund. Jeg har prøvet at lade hende tage selv, selv holde gaflen (æder bare af den forkerte ende), få lov at gumle på en skive brød osv. men det virker bare ikke. Jeg har så givet hende grød i stedet for, for hun er jo sulten. Hvad skal jeg gøre? Er hun bare ikke klar endnu?

Det er godt nok besværligt, når der er to, og de så ikke følger hinanden, men de skal jo ses som individer og behandles derefter...

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2008

ivfmarie

Jeg tror ikke der kommer noget godt ud af at tvinge rugbrød i hende. Så selvom det er dødbesværligt for dig, så skal du nok lade hende spise grød som det primære måltid, men prøv da at tilbyde lidt hver dag. Har du prøvet at vende dem så de sidder med front mod hinanden når de spiser? det kunne være at Signes iver kunne smitte af på Nanna?
Du kunne jo også prøve den lækre "rugbrød-med-pålæg-grød"? det er samme menu som Signes, bare moset sammen med mme så det kan gives med ske - så kan hun vænne sig til smagen, uden at skulle tygge.

Marie, hvis ben sover fordi Freja slænger sig over det mens hun ser alfons åberg

Anmeld

7. marts 2008

Tynen

Kan godt fortstå at det er svært når den ene vil og den anden ikke.

Synes det er en god ide det Marie siger, med at sætte dem foran hinanden.
Jeg plejer også tit at sidde og spise rugbrød sammen med Stella og de dage hvor jeg ikke gør, spiser hun faktisk mindre.

Men tror igen heller ikke der kommer noget godt ud af at "tvinge" rugbrød i hende.

Har du overvejet at holde 14 dages pause og så prøve igen?
Den besked fik jeg nemlig med kartoflerne.

Ellers ved jeg dælme ikke hvad du skal?

Vil hun godt have franskbrøds-skorper uden pålæg?

Trine

Anmeld

8. marts 2008

linemus

Tak for svar. Selvfølgelig skal hun ikke tvinges, så jeg laver da bare forskellig mad til dem ... Jeg må da lige prøve den lækre rugbrødsgrød (nam nam... eller...), så kan hun måske vænnes til det. De sidder allerede overfor hinanden (til stor morskab for dem begge). Hm, måske skal hun bare have en pause, hun er også lige blevet snottet igen, efter en pause på hele 4 dage, så det kan nok også spille lidt ind. Hun ville nemlig heller ikke have kartoffelmosen til aften. Hun plejer godt at ville gnave i skorper osv. Hvor meget rugbrød spiser jeres til frokost? Er 3/4 ikke fint? Giver I andet ved samme måltid, f.eks. frugt bagefter? Knus Line - der måske synes de sku' ku' mere end de ka' (stræber-mor?)

Anmeld

8. marts 2008

Monica

Hej Line.

Gustav spiser ca 1,5 skive af det gulerodsbrød (levebrød - "små skiver"...) Han får tilbudt flaske inden han skal ud og sove (efter ca 1 time eller lidt mere)... Men min SP siger at jeg skal til at trappe ned og kun give 2 flasker og ikke 3 som jeg gør nu... Så, ved ikke om jeg så skal tilbyde ham noget mere mad inden han skal ud og sove...

Men, Line hvis Nanna kan spise 3/4 skive er det super! Ooog håber at det snart kommer med Signe...

Monica - som vist fik skrevet et meget rodet indlæg...:$

Anmeld

8. marts 2008

Loggidut

linemus skriver:

Nå, men vi er så startet med rugbrødshapser (bondebrød) og har været i gang i nogle dage, og det går... øh ja, skide godt og helt af h...... til...

Signe: æder løs af alt hvad hun får i munden. I dag spiste hun 3/4 skive bondebrød til frokost. Det er meget godt, er det ikke? Kan jeg så ikke godt regne med, at hun har fået nok? Hun har både spist leverpostej, smøreost, skæreost og makrel og sidder bare og brummer tilfreds, mens hun spiser.

Nanna: puha, ikke om hun vil have det ind i munden. Den første dag fik hun spist 2 hapser, men siden kan jeg bare ikke få hende til det. I dag begyndte hun at græde, fordi jeg fik sneget et stykke ind i hendes mund. Jeg har prøvet at lade hende tage selv, selv holde gaflen (æder bare af den forkerte ende), få lov at gumle på en skive brød osv. men det virker bare ikke. Jeg har så givet hende grød i stedet for, for hun er jo sulten. Hvad skal jeg gøre? Er hun bare ikke klar endnu?

Det er godt nok besværligt, når der er to, og de så ikke følger hinanden, men de skal jo ses som individer og behandles derefter...

Knus Line

jeg hatr lige haft den herhjemme...Tif gad ikke sit brød....jo i starten, men så stoppede det sørme også igen...
så jeg glemte det helt i en lang periode...gav hende grød i stedet for og gik faktisk ud fra hun ikke brød sig om det...og da jeg en dag for nylig sad og spiste en rugbrød til middag mens hun sad i høj stol...ja så luskede jeg et stykke i munden af hende...og wooooooow hun gumlede og ville have mere...så stor sejr...gem det væk i et stykke tid, indtil hun har glemt alt om brødet igen...og prøv så igen...måske hjælper det lidt på det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.