Graviditetskløe????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

Frejasen

Kunne simpelthen være fantastisk, hvis nogen har oplevet noget lignenede det jeg følgende vil beskrive eller har hørt om det.

Jeg er gravid 37+5

De sidste par uger har jeg har nogle "anfald" eller hvad man kan kalde det. Hvor jeg nærmest får en allergisk reaktion. Jeg føler jeg bliver meget varm og jeg bliver meget rød i hovedet og på halsen og min vejrtrækning bliver mere besværet. Min læge sendte mig den anden dag på sygehuset for at de kunne undersøge mig. Men de satte bare min astma medicin op. Fagpersoner koncentrere sig typisk om min astma da den bliver påvirket når der er noget galt i kroppen. Men det er nu altså ikke astmaanfald jeg har.

Så i nat ved tretiden, vågner jeg ved at det klør helt vildt på mine hænder og arme. (Obs ikke i håndfladerne, som jeg har læst typisk starter der ved leverbetinget grav. kløe) I morges er mine arme helt rødspættet og mine ben har også røde plamager og klør moderat. Men et par timer efter jeg var stået op forsvandt det....???

Er det nogen der har prøvet noget lignende????

Tænker jo om jeg alligevel skal være obs på leveren. Har tænkt mig at kontakte læge igen på mandag, men der er jo liige et par dage til.

På forhånd tak for hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

rogerrasch

Frejasen skriver:

Kunne simpelthen være fantastisk, hvis nogen har oplevet noget lignenede det jeg følgende vil beskrive eller har hørt om det.

Jeg er gravid 37+5

De sidste par uger har jeg har nogle "anfald" eller hvad man kan kalde det. Hvor jeg nærmest får en allergisk reaktion. Jeg føler jeg bliver meget varm og jeg bliver meget rød i hovedet og på halsen og min vejrtrækning bliver mere besværet. Min læge sendte mig den anden dag på sygehuset for at de kunne undersøge mig. Men de satte bare min astma medicin op. Fagpersoner koncentrere sig typisk om min astma da den bliver påvirket når der er noget galt i kroppen. Men det er nu altså ikke astmaanfald jeg har.

Så i nat ved tretiden, vågner jeg ved at det klør helt vildt på mine hænder og arme. (Obs ikke i håndfladerne, som jeg har læst typisk starter der ved leverbetinget grav. kløe) I morges er mine arme helt rødspættet og mine ben har også røde plamager og klør moderat. Men et par timer efter jeg var stået op forsvandt det....???

Tænker jo om jeg alligevel skal være obs på leveren. Har tænkt mig at kontakte læge igen på mandag, men der er jo liige et par dage til.

På forhånd tak for hjælp

hej jeg havde graviditetskløe, og nu er det 4 uger siden jeg fødte, og har stadig mega meget kløe på lår og baller ved desværre  ik hvad faaan man kan gøre ved det

Anmeld

18. marts 2012

Nattøs

Frejasen skriver:

Jeg er gravid 37+5

På forhånd tak for hjælp

Jeg døjet lidt i starten af gravitet er 22+3 og det dukkede op og forsvandt. det var dog kun om aften. så tog ikke til lægen.

Anmeld

18. marts 2012

chael

Jeg led af det under min 2. Graviditet. Og der startede meget karekteristisk i hænder og under fødderne.

Det du beskriver lyder mere hormonelt.

Men hvis du bliver bekymret, så sig til lægen eller ring til svangergangen, om at du gerne vil have taget blodprøve, med henblik på levertal.

Det fik jeg her i 3. Graviditet, men der var intet. Gudskelov.

*Camilla

Anmeld

18. marts 2012

chael

hej jeg havde graviditetskløe, og nu er det 4 uger siden jeg fødte, og har stadig mega meget kløe på lår og baller ved desværre  ik hvad faaan man kan gøre ved det 

Fejl

Anmeld

18. marts 2012

morbibi

Frejasen skriver:

Jeg er gravid 37+5

På forhånd tak for hjælp

Smiler.... jeg har det akkurat ligesådan og det er faktisk lidt træls. jeg smører mig meget med decubal og lidt hormoncreme engang imellem og synes det hjælper

Anmeld

18. marts 2012

crille

Kan desværre ikke hjælpe i forhold til at være i samme situation. Jeg har kløet meget helt fra start og er nu i uge 18. uden de store ændringer. Undgår naturligvis alt med parfume og smører mig godt ind hver dag. 

Da jeg var bare lidt i tvivl om det kunen være udtryk for noget der kunne skade baby, gik jeg til lægen og fik taget en blodprøve. Heldigvis var der ikke noget med mine levertal, så fik ro på og nu er det meget nemmere at holde kløen ud.. Men gad da så bestemt godt det vilel stoppe!  

Anmeld

18. marts 2012

Fenja09

Jeg havde også kløe og rødme under min graviditet, men det startede langt tidligere end dig. Det var ikke leveren eller andet der skulle holdes øje med, men huden ændrede sig bare og det kløede helt vildt i perioder. Jeg smurte mig med en god, tyk creme og ellers måtte jeg bide det i mig.

/Fenja

Anmeld

19. marts 2012

Frejasen

Tusind tak for svar

Jeg har fundet ud af hvad der er galt. Den anden morgen vågnede jeg og kunne ingen steder være for kløe. Hele min krop med undtagelse af ansigtet var dækket af nældefeber. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg lignede. Det vender tilbage hver aften, men har nu fået noget antihestamin man godt må ta som gravid.

Men synes da bestemt ik det er fedt at fylde sig med piller, så håber snart det stoppper igen. Eller at babypige kommer uuuuuud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.