Fitness og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. marts 2012

TWT

Jeg går meget i fitness, men nu hvor jeg er gravid er jeg lidt i tvivl.

Jeg går på hold, og er meget glad for et hold der hedder Bold, som går ud på en masse øvelser på en stor bold. man har mange øvelse hvor man ligger på maven. 

Bør jeg melde mig fra holdet?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

TWT

Ingen med gode råd?

Anmeld

17. marts 2012

Hyacinth

Jeg mener, at du godt må fortsætte med det, du har lavet hidtil, men så vidt jeg selv har fået besked på af "de kloge" skal man bare ikke øge motionen, fordi det tager ilten fra baby. Og så er der visse sportgrene(vistnok kampsport og måske andet) man skal passe på med. Og vist også tung træning(løft over 12 kg osv)

Ved ikke om det var til hjælp? :-)

Nu så jeg ikke, hvor langt du er henne, men ellers kan du forhøre dig hos din jordemoder og ellers hos lægen? :-)

Anmeld

17. marts 2012

TWT

Hyacinth skriver:

Jeg mener, at du godt må fortsætte med det, du har lavet hidtil, men så vidt jeg selv har fået besked på af "de kloge" skal man bare ikke øge motionen, fordi det tager ilten fra baby. Og så er der visse sportgrene(vistnok kampsport og måske andet) man skal passe på med. Og vist også tung træning(løft over 12 kg osv)

Ved ikke om det var til hjælp? :-)

Nu så jeg ikke, hvor langt du er henne, men ellers kan du forhøre dig hos din jordemoder og ellers hos lægen? :-)

Tak for svar

Jeg tænker bare, at meget af tiden går med at ligge på maven kan det så ikke skade baby?

Jeg er 4+1

Anmeld

17. marts 2012

Guldimaven

Jeg vil mene du sagtens kan ligge på maven, så længe du ikke er længere henne.. Baby er rigtig godt beskyttet inde i maven!

Anmeld

17. marts 2012

TWT

Guldimaven skriver:

Jeg vil mene du sagtens kan ligge på maven, så længe du ikke er længere henne.. Baby er rigtig godt beskyttet inde i maven!

ih det er jeg super glad for tak

Anmeld

17. marts 2012

Guldimaven

TWT skriver:

ih det er jeg super glad for tak

Altså jeg ligger stadig på maven når jeg sover, og jeg er 30 uger henne.. Så så længe det ikke føles ubehageligt!

Anmeld

31. marts 2012

Giraffen

TWT skriver:

Jeg går meget i fitness, men nu hvor jeg er gravid er jeg lidt i tvivl.

Jeg går på hold, og er meget glad for et hold der hedder Bold, som går ud på en masse øvelser på en stor bold. man har mange øvelse hvor man ligger på maven. 

Bør jeg melde mig fra holdet?

Det eneste du ikke må som gravid er at træne de lige mavemuskler efter uge 20 - det kan nemlig skade dem efter graviditeten hvis man har trænet dem, det er noget med at de ikke vokser så godt sammen bagefter.

så du kan høre træneren hvilke alternative øvelser du kan lave når det er 

på jens baggesens vej i fitness world (ku se du er fra århus så det ku jo være det var der du også trænede engang imellem ) der er der også graviditets styrke- og cardio træning (hiv evt fat i Lisette deroppe hun ved alting om det der og har træningsholdene)

Anmeld

1. april 2012

Chevro

Du må det du kan, så længe det ikke er ubehageligt og gør ondt Men hvis du føler den mindste form for ubehag og ikke bryder dig om at ligge der - er det bedst at stoppe :-)

Anmeld

1. april 2012

Kris89

her ville det være kommet helt af sig selv...

da jeg var 5+ kunne jeg slet ikke ligge på maven mere uden at føle ubehag...

men som andre skriver - bliv endelig ved, men ved mindste ubehag stop

baby ligger godt beskyttet i maven og du skal nok føle ubehag, hvis kroppen siger fra...

så bliv ved, men lyt tildin krop

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.