Tunge løft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej..

Jeg er godt nok ikke gravid i nu, men vi har forsøgt længe. Nu kom jeg til at tænke på idag det med tunge løft? Hvad mener i er tunge løft ifht en graviditet? Jeg er lidt bekymret da vi har et træpillefyr og jeg henter tit træpiller og fylder på fyret... Det drejer sig om enten 16 og 25kg. sække.. Hvad mener i er tunge løft?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

AnnaK89

Min JM siger hver gang vi er hos hende, at det hedder max 10 kg Og det skal vi bare overholde

Anmeld

16. marts 2012

LR85

Har aldrig hørt om nogen regler så længe man passer på sig selv og løfter ordenligt

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej..

Jeg er godt nok ikke gravid i nu, men vi har forsøgt længe. Nu kom jeg til at tænke på idag det med tunge løft? Hvad mener i er tunge løft ifht en graviditet? Jeg er lidt bekymret da vi har et træpillefyr og jeg henter tit træpiller og fylder på fyret... Det drejer sig om enten 16 og 25kg. sække.. Hvad mener i er tunge løft?

Man siger normalt at det er direkte sundhedsmæssigt uforsvarligt for gravide at løfte mere end 10-12 kg i et enkelt løft. Og har man et arbejde, hvor man generelt løfter meget, så bør den daglige løftemængde, når man ser på det samlet, ikke overstige 1000 kg, eller 120 kg i timen. Det svarer til højst 10 løft i timen.  mere.

Når du når til begyndelsen af 7 måned, så er din mave vokset så meget at man siger at du ikke må løfte mere end det halve. Altså ikke løfte mere end 5-6 kg.

Taget fra en bog jeg fik af jordmoderen

Anmeld

17. marts 2012

JH12

Både min Jordemor og Læge, siger man som gravid ikke må løfte mere end max. 10 kg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.