Sove i egen seng om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
9 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

TbCp

I løbet af dagen sover Mikkel egentlig helt godt alene. Men så snart det bliver aften og vi skal i seng så vil han kun sove hvis han ligger på min mave.
Det er ved at være hårdt synes jeg! Jeg får slet ikke ordentlig søvn på den måde.
Han har brug for rigtig meget tryghed og det vil jeg gerne give ham, men ville ønske han kunne sove i sin vugge ved siden af os i stedet for ovenpå mig.

Gode råd ønskes!!!

Han er 3 1/2 mdr. nu (korigeret dog kun 1 1/2 md.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Holbæktrunten

TbCp skriver:

I løbet af dagen sover Mikkel egentlig helt godt alene. Men så snart det bliver aften og vi skal i seng så vil han kun sove hvis han ligger på min mave.
Det er ved at være hårdt synes jeg! Jeg får slet ikke ordentlig søvn på den måde.
Han har brug for rigtig meget tryghed og det vil jeg gerne give ham, men ville ønske han kunne sove i sin vugge ved siden af os i stedet for ovenpå mig.

Gode råd ønskes!!!

Jeg tænker umiddelbart at det er blevet en rutine for jer - og rutiner giver tryghed...

Her sov knægten næsten ikke i løbet af dagen, og var vågen MANGE gange i løbet af natten... Tilsidst begyndte jeg at give ham en stofble over hovedet (for at minimere stimuli udefra), og efter et par dage hvor jeg havde gjort det hver eneste gang han var træt, sov han i løbet af 1-2 min. 

Måske det kunne være en mulighed, eller at stable ham op med puder/dyne på en måde der efterligner følelsen af at ligge på din mave... Hvis han ligger på maven, må man jo forsigtigt prøve at vende ham efter et par timer (inden du selv går i seng)

Ved ikke om det var ogen hjælp, men det er hvad jeg tænker. Og ellers så husk at du har SP at trække på 

Anmeld

16. marts 2012

TbCp

Holbæktrunten skriver:

Jeg tænker umiddelbart at det er blevet en rutine for jer - og rutiner giver tryghed...

Her sov knægten næsten ikke i løbet af dagen, og var vågen MANGE gange i løbet af natten... Tilsidst begyndte jeg at give ham en stofble over hovedet (for at minimere stimuli udefra), og efter et par dage hvor jeg havde gjort det hver eneste gang han var træt, sov han i løbet af 1-2 min. 

Måske det kunne være en mulighed, eller at stable ham op med puder/dyne på en måde der efterligner følelsen af at ligge på din mave... Hvis han ligger på maven, må man jo forsigtigt prøve at vende ham efter et par timer (inden du selv går i seng)

Ved ikke om det var ogen hjælp, men det er hvad jeg tænker. Og ellers så husk at du har SP at trække på 

Mikkel har jo været udsat for rigtig meget i hans korte liv, med operationer osv så tror han hanr ekstra brug for trygheden, så måske "opstabling" med dyner osv ikke er en helt dum ide, at han føler sig omfavnet.
Og ja jeg kune vel egentlig godt lægge ham til at sove på maven, så længe vi ikke selv sover endnu, og så vende ham senere, tror faktisk han ville falde lettere i søvn på den måde.
Det må afprøves tak

Anmeld

16. marts 2012

ano14316

TbCp skriver:

Gode råd ønskes!!!

Jeg kan kun nikke genkendende til det..

Her hvor magnus nu er 5 mdr. sover han dog i sin egen seng om natten, men han skal falde i søvn på mig (far dur heller ik) og jeg er pænt træt af altid at være den der putter

Anmeld

16. marts 2012

Holbæktrunten

TbCp skriver:

Mikkel har jo været udsat for rigtig meget i hans korte liv, med operationer osv så tror han hanr ekstra brug for trygheden, så måske "opstabling" med dyner osv ikke er en helt dum ide, at han føler sig omfavnet.
Og ja jeg kune vel egentlig godt lægge ham til at sove på maven, så længe vi ikke selv sover endnu, og så vende ham senere, tror faktisk han ville falde lettere i søvn på den måde.
Det må afprøves tak

Velbekomme - dejligt hvis det kan bruges 

Du kunne måske også prøve at svøbe ham? Og så tænker jeg at det måske ville være en fordel at gøre det samme hver gang han skal sove, uanset om det er til middag eller nat...?

Anmeld

16. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Bruger du en vikle eller slynge?

Det er en rigtig god mulighed for at give barnet masse af nærhed og tryghed igennem dagen, og du har samtidig hænderne fri til andre gøremål. Måske du kan opbygge "lageret" om dagen, så han kan sove bedre om natten?

Anmeld

19. marts 2012

Hvem?

TbCp skriver:

Gode råd ønskes!!!

Jeg tænker straks Slyngevuggen - Hjalte (også for tidlig født), blev svøbt og derefter lagt i slyngevuggen og det hjalp - jeg har evt. en jeg godt vil sælge - en bruger herinde fra har syet den, og den var perfekt.

Anmeld

19. marts 2012

Gry91

Vi havde samme problem med Oliver de første dage, indtil sp lærte os at svøbe ham godt inden vi ligger ham. Så føler han sig mere tryg og sover ligeså fint  

Nu er der selvføgelig lidt alders forskel på vores drenge (Oliver er kun 2 uger i dag), så ved ikke om det kan bruges, men det er måske værd at prøve ? Kæmpe succes herhjemme efter nogle meget lange første nætter som forældre!

Anmeld

19. marts 2012

TbCp

Bondefruen skriver:

Jeg tænker straks Slyngevuggen - Hjalte (også for tidlig født), blev svøbt og derefter lagt i slyngevuggen og det hjalp - jeg har evt. en jeg godt vil sælge - en bruger herinde fra har syet den, og den var perfekt.

Vi har en slyngevugge til ham som han er ret glad for, desværre har vi bare ingen mulighed for at have den i soveværelset

Har puttet ham i "voksien" i vuggen her til aften... tør ikke sige noget højt endnu... men han sover da

Anmeld

19. marts 2012

Hvem?

TbCp skriver:

Vi har en slyngevugge til ham som han er ret glad for, desværre har vi bare ingen mulighed for at have den i soveværelset

Har puttet ham i "voksien" i vuggen her til aften... tør ikke sige noget højt endnu... men han sover da

Åh for søren, ja så kan jeg godt se det, så ville jeg svøbe ham også som du har gjort i voksien, så jeg  for han syntes det er super

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.