Tale til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Er ano både for min og min venindes skyld

Hvad er jeres mening, skal man holde tale fordi man bør eller er  det bedre bare at lade være......

Er lige blevet gift, og må indrømme jeg blev en del skuffet over en veninde. Det er sødt at folk vil holde tale, men fandt ud af hun kun holdte tale, fordi hun følte hun burde, og fandt på at holde tale 5 min inden, hun holdte tale som en af de sidste.

Skal lige siges at der intet positivt var i talen, hun talte kun om få negative ting i forhold til hende og jeg, og hun sagde intet om min mand og jeg og vores forhold, og blev bare så pinlig, over de ting hun sagde, flere ting var ikke engang sande, og ja hun sagde intet relevant eller pænt ..... burde man så ikke bare ha ladt være eller er jeg bare sippet og utaknemmelig.....

flere var bagefter kommet hen, og havde spurgt mine forældre, hvem hun dog var, og været chokeret over talen
Min veninde har generelt bare været negativ omkring bryllup, og også selv sagt hun var meget jaloux, og har både før og bagefter stort set kun kommenteret negativt. Har været meget i tvivl om jeg burde snakke med veninden om det, for synes også det var underligt at hun sådan stillede sig op, og braldrede ud på den måde, og hun var pinligt ædru, så den undskyldning kan jeg ikke ikke engang give hende

Synes et sted bare det var rigtig pinligt, også i forhold til min mands familie

Derudover havde vi en skøn dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

FrkZier

hmm.. kan jo godt være at hun har gjort det i god mening, men måske havde pannikket lidt og ikke vidst hvad hun skulle sige når det kom til stykket - men under alle omstændigheder synes jeg bestemt du skal prøve at snakke med hende, høre om hvorfor hun har denne negative indstilling til dit bryllup!

og btw. tillykke

Anmeld

16. marts 2012

Tulle28

Hvis man virkelig ikke har noget på hjerte, så synes jeg personligt man skal lade være. Har været til så mange bryllupper efterhånden, hvor det er den samme smøre folk siger, synes det føles lidt falsk og upersonligt på en eller måde....

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

hmm.. kan jo godt være at hun har gjort det i god mening, men måske havde pannikket lidt og ikke vidst hvad hun skulle sige når det kom til stykket - men under alle omstændigheder synes jeg bestemt du skal prøve at snakke med hende, høre om hvorfor hun har denne negative indstilling til dit bryllup!

og btw. tillykke

det har sikkert ikke været i dårlig mening nej, men hvis man finder ud af andre skal holde tale, og man føler sig forpligtiget og presser noget ligegyldigt sammen på 5 min, vil jeg et sted hellere undvære
ved de ting bla fra andre som sad ved bord med hende, og delvist også fra hende selv, men må finde det rigtige tidspunkt at spørge lidt ind til det på

Anmeld

16. marts 2012

Tona

Anonym skriver:

Er ano både for min og min venindes skyld

Hvad er jeres mening, skal man holde tale fordi man bør eller er  det bedre bare at lade være......

Er lige blevet gift, og må indrømme jeg blev en del skuffet over en veninde. Det er sødt at folk vil holde tale, men fandt ud af hun kun holdte tale, fordi hun følte hun burde, og fandt på at holde tale 5 min inden, hun holdte tale som en af de sidste.

Skal lige siges at der intet positivt var i talen, hun talte kun om få negative ting i forhold til hende og jeg, og hun sagde intet om min mand og jeg og vores forhold, og blev bare så pinlig, over de ting hun sagde, flere ting var ikke engang sande, og ja hun sagde intet relevant eller pænt ..... burde man så ikke bare ha ladt være eller er jeg bare sippet og utaknemmelig.....

flere var bagefter kommet hen, og havde spurgt mine forældre, hvem hun dog var, og været chokeret over talen
Min veninde har generelt bare været negativ omkring bryllup, og også selv sagt hun var meget jaloux, og har både før og bagefter stort set kun kommenteret negativt. Har været meget i tvivl om jeg burde snakke med veninden om det, for synes også det var underligt at hun sådan stillede sig op, og braldrede ud på den måde, og hun var pinligt ædru, så den undskyldning kan jeg ikke ikke engang give hende

Synes et sted bare det var rigtig pinligt, også i forhold til min mands familie

Derudover havde vi en skøn dag

Tillykke med brylluppet

Sådan som jeg ser det, så er dit problem vel ikke så meget om hun holdt tale fordi hun følte at hun burde eller om hun holdt den fordi hun gerne ville.

Problemet er jo nærmere at hun var en ko med den tale hun så holdt. For hvor er det dog nederen at holde sådan en tale til et bryllup. Hvis det er en tæt og nær veninde (og det er det jo nok siden hun var inviteret) så ville jeg nok tale med hende om det hvis det var mig. Ellers vil det ligge sådan usagt mellem jer og skade jeres venskab. Men jeg ville nok overveje nøje hvordan jeg formulerede mig når jeg talte med hende

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Tillykke med brylluppet

Sådan som jeg ser det, så er dit problem vel ikke så meget om hun holdt tale fordi hun følte at hun burde eller om hun holdt den fordi hun gerne ville.

Problemet er jo nærmere at hun var en ko med den tale hun så holdt. For hvor er det dog nederen at holde sådan en tale til et bryllup. Hvis det er en tæt og nær veninde (og det er det jo nok siden hun var inviteret) så ville jeg nok tale med hende om det hvis det var mig. Ellers vil det ligge sådan usagt mellem jer og skade jeres venskab. Men jeg ville nok overveje nøje hvordan jeg formulerede mig når jeg talte med hende

ja du har nok fat i noget af det rigtige tror jeg, hun omtaler os selv for bedste veninder, og kræver meget af vores venskab, og ja et sted blev jeg jo nok skuffet, bare det at der kun kom nogle ligegyldige og pinlige ting frem, og at noget ikke engang passede og der ikke engang var pæne ord med på vejen, det var bare sådan lidt, det var sådan en tam følelse at sidde med bagefter

må se om jeg kan finde en pæn måde at snakke med hende om det på. Hun er generelt meget jaloux da hun brændende ønsker sig børn og blive gift, og det skinner desværre meget tydeligt igennem, især da jeg så også skulle giftes og har fået børn. Vil da ønske hun også får sine drømme opfyldt, er bare ked af det skinner så meget igennem på sådan en dag, og at det ikke virker som om hun kan glæde sig på mine vegne især når det så kommer igennem til hele forsamlingen gennem sådan en tale

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Hvis man virkelig ikke har noget på hjerte, så synes jeg personligt man skal lade være. Har været til så mange bryllupper efterhånden, hvor det er den samme smøre folk siger, synes det føles lidt falsk og upersonligt på en eller måde....

Må indrømme jeg næsten var blevet mere glad for en standart-tale fremfor den hun kom med

Anmeld

16. marts 2012

Tulle28

Anonym skriver:

Må indrømme jeg næsten var blevet mere glad for en standart-tale fremfor den hun kom med

Ok - så har den virkelig været dårlig:-)

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Ok - så har den virkelig været dårlig:-)

altså hun sagde noget om hvordan vores forhold var da vi var børn, og snakkede om noget episode som intet havde med noget at gøre fra dengang, hvor det meste af det ikke passede, og så at vi havde kendt hinanden mange år, og det var det, og alt hun sagde var enten neutralt/ligegyldigt, pinligt (nok mest på hendes vegne) eller negativt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.