Roser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.464 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

livhemdrup

Kan jeg hertil aften lave alle de roser der skal på kagen som skal bruges på lørdag blot jeg ligger dem i bøtte med låg på og i køleskabet der skal nemlig laves mange. Og har ik rigtig tiden imorgen eller bliver de tørre at se på??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Kay

hvad skal de laves af??

Anmeld

15. marts 2012

Hailiesmom11

Jeg plejer at lave roser flere dage i forvejen og så i en mørkt skab i en lukket bøtte indtil brug, hvis de altså bliver lavet af fondant

Anmeld

15. marts 2012

livhemdrup

Kay skriver:

hvad skal de laves af??

Farvet fondant. Som jeg selv har farvet med pasta farve

Anmeld

15. marts 2012

livhemdrup

Hailiesmom11 skriver:

Jeg plejer at lave roser flere dage i forvejen og så i en mørkt skab i en lukket bøtte indtil brug, hvis de altså bliver lavet af fondant

Det er de.

Har købt fondant og farvet det med rød pasta farve ( gå aldrig af mine fingre igen )

Så tænkte om de kom til at se tørre ud hvis jeg satte dem i en tupperware bøtte og så i køleskab

Anmeld

15. marts 2012

Kay

livhemdrup skriver:

Farvet fondant. Som jeg selv har farvet med pasta farve

så skal det ikke på køl... det skal bare dækkes til så der ikke kommer støv på... de skal helst være tørre... hvis de kommer i køleskabet kommer der kondens og så bliver de bløde og falder sammen... det er ikke en god ide

bare overdækket i bøtte eller med film... og så ind i et skab

Anmeld

15. marts 2012

Dot D

Endelig ikke på køl, og husk handskerne næste gang.... Den fejl har jeg også gjort et par gange

Anmeld

15. marts 2012

livhemdrup

Kay skriver:

så skal det ikke på køl... det skal bare dækkes til så der ikke kommer støv på... de skal helst være tørre... hvis de kommer i køleskabet kommer der kondens og så bliver de bløde og falder sammen... det er ikke en god ide

bare overdækket i bøtte eller med film... og så ind i et skab

Herligt takker. Vil straks gå i gang med at forme.

Anmeld

15. marts 2012

livhemdrup

Dot D skriver:

Endelig ikke på køl, og husk handskerne næste gang.... Den fejl har jeg også gjort et par gange

Glemte alt om handsker på trods af jeg har dem liggende. Nu ligner mine hænder noget der har slået et eller andet ihjel håber det når at gå væk inden lørdag.

Anmeld

15. marts 2012

Dot D

livhemdrup skriver:

Glemte alt om handsker på trods af jeg har dem liggende. Nu ligner mine hænder noget der har slået et eller andet ihjel håber det når at gå væk inden lørdag.

Tag noget madolie af en art, bland groft salt i, også gnubber du hænderne i det, det tager det meste af farven.....

Den fede sidegevinst er, at dine hænder bliver dejligt bløde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.