Stressende for et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
3 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej alle i kloge mødre. 

Jeg skriver lige som anonym da man aldrig ved hvem der læser med! Nåå men sagen er den at vores DP mor stopper og med 1 uges varsel til at finde nye DP mødre for vores børn. Mit barn har fået en ny DP men min venindes barn som er i samme DP har ikke eller retter det vil sige at det havde hun, men lederen for DP havde sat hende på en DP med andre åbnings tider som ikke passet ind i deres hverdag og derfor måtte de jo så finde en ny. Det kunne de så ikke så han skal i gæstehuset (det er et hus hvor børnene kommer hen når de forskellige DP er syge der må max være 10 børn.) Der er flere forskellige voksne der nede alt efter hvor mange børn der er og det er nye børn der er der mere eller mindre hverdag og andre gange er der slet ikke nogen børn. Så dette lille barn skal nu passes i et gæste hus med nye børn hverdag og nogen gange ingen andre børn og nok heller ikke den samme voksen hverdag. 

Han må ikke komme ud til en fast DP som 5 barn med en fast voksen og faste børn da det er for dyrt. Hans far er lige kommet hjem han har været udstationeret i et halv år og arbejder nu hvor han desværre er væk en uge af gangen en gang i mellem. Det lille barn har brug faste rammer og ikke nyt hver dag. 

Er jeg den eneste der mener at denne løsning ikke kan være sund for børn for det synes jeg bestemt ikke og slet ikke det omtalte barn. 

Hvad kan man gør kan man gå videre med det? Kan man ringe til nogen og banke i bordet??? 

Åhh håber der nogen af jer skønne mennesker der kan komme med et godt råd eller 2 for min kære veninder er virkelig lige ved at gå kold nu 

KH Ano denne gang. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

dpb

1 uge er godt nok ikke en særlig lang varsel

Har desværre ikke de store råd at dele ud af, for vi var ude for en lidt lign. situation med vores yngste...

Vi havde fået en dp temmelig langt fra vores bopæl, hvilket jo var surt i sig selv. Men oveni så startede vores dreng op og omtrent 2uger senere end indkøring skulle han så i gæstepleje da hans nye dp havde ferie... langt fra optimalt.  og på 14 dage nåede han så at have to gæsteplejer... det var så hvad det var! Vores bil gik så kaput efter ca 1 mdr og han kom derfor ikke afsted, men var hjemme med far da distancen ikke var en man bare lige gik hver dag (omkring 15km hver vej) og da vi så havde fået bilen fixet kom han tilbage... ( i den periode bilen ikke virkede nåede hun at være syg en uge hvor han så kom afsted da gæstedagpleje var tættere på vores bopæl og han tængte til at lege med jævnaldrende)

omtrent samtidig som bilen gik i stykker blev der varslet nedskæringer og hun var en af dem der skulle altså røg i den omgang... der var jo self. en lang opsigelsesvarsel, men omstændighederne ville at hun havde sygedage hist og her og til sidst blev langtidssygemeldt... og så stod den ellers på gæstepleje i stor stil i en periode! hvor vi kæmpede og det endte så med at han kom ind som fast gæstebarn ved den dp hvor vores mellemste gik... således at hun i ca.2mdr havde et fast gæstebarn og han så derefter overtog storebrors plads da han skulle i bh  

men det gik hverken værre eller bedre at hun blev kronisk syg og desværre var nødt til at stoppe... vi havde ellers været glade for hende til storebror som sagt heldigvis passede det nogenlunde med at den bh storebror gik i blev lavet om til en integreret og vores yngste kunne derfor let få en plads i vuggestuedelen dernede

Men i din venindes situation ville jeg nok undersøge private dp eller evt vuggestue hvis tiderne kan passe... For syntes ikke kommunen var lydhøre over for argumenter som barnets tarv og lign. problematiker (ihvertfald ikke vores)

Qnuz

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

dpb skriver:

1 uge er godt nok ikke en særlig lang varsel

Har desværre ikke de store råd at dele ud af, for vi var ude for en lidt lign. situation med vores yngste...

Vi havde fået en dp temmelig langt fra vores bopæl, hvilket jo var surt i sig selv. Men oveni så startede vores dreng op og omtrent 2uger senere end indkøring skulle han så i gæstepleje da hans nye dp havde ferie... langt fra optimalt.  og på 14 dage nåede han så at have to gæsteplejer... det var så hvad det var! Vores bil gik så kaput efter ca 1 mdr og han kom derfor ikke afsted, men var hjemme med far da distancen ikke var en man bare lige gik hver dag (omkring 15km hver vej) og da vi så havde fået bilen fixet kom han tilbage... ( i den periode bilen ikke virkede nåede hun at være syg en uge hvor han så kom afsted da gæstedagpleje var tættere på vores bopæl og han tængte til at lege med jævnaldrende)

omtrent samtidig som bilen gik i stykker blev der varslet nedskæringer og hun var en af dem der skulle altså røg i den omgang... der var jo self. en lang opsigelsesvarsel, men omstændighederne ville at hun havde sygedage hist og her og til sidst blev langtidssygemeldt... og så stod den ellers på gæstepleje i stor stil i en periode! hvor vi kæmpede og det endte så med at han kom ind som fast gæstebarn ved den dp hvor vores mellemste gik... således at hun i ca.2mdr havde et fast gæstebarn og han så derefter overtog storebrors plads da han skulle i bh  

men det gik hverken værre eller bedre at hun blev kronisk syg og desværre var nødt til at stoppe... vi havde ellers været glade for hende til storebror som sagt heldigvis passede det nogenlunde med at den bh storebror gik i blev lavet om til en integreret og vores yngste kunne derfor let få en plads i vuggestuedelen dernede

Men i din venindes situation ville jeg nok undersøge private dp eller evt vuggestue hvis tiderne kan passe... For syntes ikke kommunen var lydhøre over for argumenter som barnets tarv og lign. problematiker (ihvertfald ikke vores)

Qnuz

Puha det var godt nok lidt vild  Det er simpelthen ulempen ved DP! 

Vi har desværre hverken private DP eller vuggestuer  

Men de gav sig til sidst det ente med at jeg måtte ringe til dem og skælde og fortælle at hvis de ikke fandt en plads hos en DP i stedet for gæstehuset så ville vi gå videre med det og hun ringet så 1 time efter fortalte at barnet kunne være 5 barn et andet sted! Tænk at der skal så meget til 

Tak for svar og hvor godt i fik hende i vuggestue. 

Anmeld

15. marts 2012

Ciss

Pyh, godt at det løste sig, men det var da utroligt, at ingen ved kommunen af sig selv så, at det ikke var en holdbar løsning i det hele taget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.