Nu er jeg ikke på min egen computer, men må så forklare mig, når jeg ikke kan vise billeder
Har du set de dragekager, nogen laver? Hvis du nu laver sådan én og i stedet for dragehovedet, så laver du et grisehoved og sætter på...
Man bager noget kage, enten en tyk, der deles i bunde, eller bare tynde bunde. Så når den er kold, så tager du en skål i passende størrelse(efter antal gæster) den forer du med husholdningsfilm. Så beklæder du siderne med kage.
Når der er kage hele vejen rundt, så kan du komme fyld i, bare til et lag, så lægger du et lag kage, derefter fyld og slutter så af med kage(ligner der er låg på skålen) Så tager du det film, der hænger ud over kanten på skålen og lægger det hen over "låget" på kagen, tager en tallerken eller lignende og lægger ovenpå også på køl.
Når den er blevet godt kold og har sat sig, så tager du den ud af køleskabet vender skålen på hovedet og din grisekrop kommer ud
Så skal den smøres op og på med lyserød/grisefarvet fondant, så på med grisehovedet, som du har lavet på samme måde bare i en mindre skål, lav griseører, grisetæer og hale i fondant og sæt det på
Håber det var til at forstå, ellers må du jo spørge 

Anmeld