Grise kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.081 visninger
4 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Da min kæreste har fødselsdag og arbejder med grise vil jeg gerne lave en grise kage jeg er ikke den store bager så den skal være nem  men hvordan laver man lige en nem og flot kage med grise

kom gerne med billeder af grise kager og jeres idér ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Dot D

Nu er jeg ikke på min egen computer, men må så forklare mig, når jeg ikke kan vise billeder

Har du set de dragekager, nogen laver? Hvis du nu laver sådan én og i stedet for dragehovedet, så laver du et grisehoved og sætter på...

Man bager noget kage, enten en tyk, der deles i bunde, eller bare tynde bunde. Så når den er kold, så tager du en skål i passende størrelse(efter antal gæster) den forer du med husholdningsfilm. Så beklæder du siderne med kage.

Når der er kage hele vejen rundt, så kan du komme fyld i, bare til et lag, så lægger du et lag kage, derefter fyld og slutter så af med kage(ligner der er låg på skålen) Så tager du det film, der hænger ud over kanten på skålen og lægger det hen over "låget" på kagen, tager en tallerken eller lignende og lægger ovenpå også på køl.

Når den er blevet godt kold og har sat sig, så tager du den ud af køleskabet vender skålen på hovedet og din grisekrop kommer ud 

Så skal den smøres op og på med lyserød/grisefarvet fondant, så på med grisehovedet, som du har lavet på samme måde bare i en mindre skål, lav griseører, grisetæer og hale i fondant og sæt det på

Håber det var til at forstå, ellers må du jo spørge

Anmeld

16. marts 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Da min kæreste har fødselsdag og arbejder med grise vil jeg gerne lave en grise kage jeg er ikke den store bager så den skal være nem  men hvordan laver man lige en nem og flot kage med grise

kom gerne med billeder af grise kager og jeres idér ?

Gris på picnic:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Gris på picnic:

hvad er grisen lavet af

Anmeld

17. marts 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

hvad er grisen lavet af

Fondant med en ukogt spaghetti gennem krop og hoved, så den ikke faldt sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.