Lige om lidt!!! Lidt spørgsmål.... ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Mira0911

Det drejer sig om sosu hjælper uddannelsen....  Den skal jeg så småt igang i med at skrive ansøgning til.... 

Dertil har jeg altså lige lidt spørgsmål... Da jeg ikke har 1 års erfaring til at kunne komme på voksenlønnen, så skal jeg på den almindelig løn der hedder 9700,- før skat... 

Når jeg er den eneste studerende her i husstanden og kæresten har job, kan jeg så søge noget ved kommunen når jeg er forsørger? En form af tilskud under udd. til forsørger..? 

Når jeg skal udfylde ansøgningsskemaet - Så har jeg fået at vide at jeg ikke behøver at ligge bilag ved, da det er den almindelig hjælper jeg skal på...  Er det korrekt at man bare kan søge ind og så skrive de forskellige steder på hvor man har arbejdet osv? 

Jeg snakkede jo med vejlederen sidste år - Hun sagde at hun godt turde og sige at jeg blev optaget da der ikke er så mange som søger ind på hjælper uddannelsen mere.... 

Håber der sidder nogle der ude og kan hjælpe... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

Mira0911

15. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Mira0911 skriver:

Det drejer sig om sosu hjælper uddannelsen....  Den skal jeg så småt igang i med at skrive ansøgning til.... 

Dertil har jeg altså lige lidt spørgsmål... Da jeg ikke har 1 års erfaring til at kunne komme på voksenlønnen, så skal jeg på den almindelig løn der hedder 9700,- før skat... 

Når jeg er den eneste studerende her i husstanden og kæresten har job, kan jeg så søge noget ved kommunen når jeg er forsørger? En form af tilskud under udd. til forsørger..? 

Når jeg skal udfylde ansøgningsskemaet - Så har jeg fået at vide at jeg ikke behøver at ligge bilag ved, da det er den almindelig hjælper jeg skal på...  Er det korrekt at man bare kan søge ind og så skrive de forskellige steder på hvor man har arbejdet osv? 

Jeg snakkede jo med vejlederen sidste år - Hun sagde at hun godt turde og sige at jeg blev optaget da der ikke er så mange som søger ind på hjælper uddannelsen mere.... 

Tror så bestemt ikke du skal regne med nogen tillæg af nogen art når du bor sammen med en der ikke er studerende - forsørger eller ej

Anmeld

15. marts 2012

Ryberg

Jeg ville ringe til kommunen, da fx. nedsættelse af dagplejeplads m.v. afhænger af jeres indkomst...

Ved faktisk ikke om i kan få andet, men ring til kommunen, så længe i ikke er gift, afhænger det meget af jeres indkomst...

jeg kan ikke helt huske ansøgningsproceduren, det er så længe siden jeg tog udd.

Held og lykke

Anmeld

15. marts 2012

Christina.78

Mira0911 skriver:

ok, for den skole jeg skal på har fået et hav af ansøgninger..

og jeg skulle vedlægge dokumentation for næsten alt..

Anmeld

15. marts 2012

Mira0911

Christina.78 skriver:

ok, for den skole jeg skal på har fået et hav af ansøgninger..

og jeg skulle vedlægge dokumentation for næsten alt..

Er det ikke fordi du skal på voksenlønnen? Altså har erfaring? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.