hvordan? udmeldelse af folkekirken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.471 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. marts 2012

Kay

jeg har i flere år gået med tanken om at melde mig ud af folkekirken... hvorfor og hvorfor ikke vil jeg med glæde diskutere... men ikke i denne tråd...

jeg er nysgerri på hvordan man gør??

er der en "blanket" der skal udfyldes og afleveres eller kan man gøre det med nem ide eller???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Soleil

Jeg meldte mig også ud af folkekirken for 3 års tid siden. Dengang skulle man gå hen på kirkekontoret i det sogn man bor i og sige du vil meldes ud...

Om det kan gøres med nemid ved jeg ikke...

Anmeld

14. marts 2012

JulieE

Hvis du søger på udmeldesle af folkekirken, kan du findet et link til en hjemmeside der hedder noget a la ateist.dk, der kan du finde blanketten som du udfyder og sender til/aflevere til dit loklae kirkekontor, som melder dig ud og sendrer dig en navneattest istedet for din dåbsattest 

Meget nemt 

Anmeld

14. marts 2012

Kay

JulieE skriver:

Hvis du søger på udmeldesle af folkekirken, kan du findet et link til en hjemmeside der hedder noget a la ateist.dk, der kan du finde blanketten som du udfyder og sender til/aflevere til dit loklae kirkekontor, som melder dig ud og sendrer dig en navneattest istedet for din dåbsattest 

Meget nemt 

ok så man får "annuleret" sin dåb eller hvad man skal kalde det??

Anmeld

14. marts 2012

Pikku Myy

Jep, hen på kirkekontoret. Muligvis skal du medbringe din dåbsattest - jeg er ikke helt sikker...

Held og lykke

Anmeld

14. marts 2012

JulieE

Kay skriver:

ok så man får "annuleret" sin dåb eller hvad man skal kalde det??

tja... det kan man vel godt kalde det  Du bliver ihvertfald ført ind i kirkebogen som udmeldt 

Anmeld

14. marts 2012

Kay

JulieE skriver:

tja... det kan man vel godt kalde det  Du bliver ihvertfald ført ind i kirkebogen som udmeldt 

oki... rat at vide

Anmeld

14. marts 2012

Kay

Pikku Myy skriver:

Jep, hen på kirkekontoret. Muligvis skal du medbringe din dåbsattest - jeg er ikke helt sikker...

Held og lykke

oki... hmmm så må vi se om det er det det ender med

Anmeld

14. marts 2012

Pikku Myy

14. marts 2012

Pikku Myy

Kay skriver:

oki... hmmm så må vi se om det er det det ender med

Jeg har lige sendt dig et link - man behøver ikke møde op...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.