Spørgsmål - folk med termin midt i praktikperiode/semester??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Tak for svar..
Æhm, det synes jeg lyder underligt, for man kan jo også blvie sygemeldt på studiet. Hvor man så får su.

Ja, det var også noget underligt noget.. Ja, man kan godt være sygemeldt på SU. Men det var noget med, at jeg i bund og grund ikke var SU-berettiget fra august af. Da skulle jeg have været i et lønforhold pga praktikken. Og så ville jeg have endt med at have brugt mine SU-klip, sådan at jeg ikke kunne færdiggøre uddannelsen, da jeg ville mangle de SU-klip.

Hun vrøvlede en hel del med det. Hun kunne ikke give mig barselsklip fra august af, fordi jeg ikke var studieaktiv - pga sygemeldingen..

Tror jeg nok SU-damen sagde i hvert fald at det bedst kunne svare sig at melde mig helt ud, så jeg kunne genoptage studiet, når jeg engang var klar igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Ja, det var også noget underligt noget.. Ja, man kan godt være sygemeldt på SU. Men det var noget med, at jeg i bund og grund ikke var SU-berettiget fra august af. Da skulle jeg have været i et lønforhold pga praktikken. Og så ville jeg have endt med at have brugt mine SU-klip, sådan at jeg ikke kunne færdiggøre uddannelsen, da jeg ville mangle de SU-klip.

Hun vrøvlede en hel del med det. Hun kunne ikke give mig barselsklip fra august af, fordi jeg ikke var studieaktiv - pga sygemeldingen..

Tror jeg nok SU-damen sagde i hvert fald at det bedst kunne svare sig at melde mig helt ud, så jeg kunne genoptage studiet, når jeg engang var klar igen.

Okay, ja det gav jo god mening med det med at du ikke var su berettiget pga. lønforholdet.

Men ja, det lyder meget forvirrende..

Men tak for svar.

Anmeld

14. marts 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Okay, ja det gav jo god mening med det med at du ikke var su berettiget pga. lønforholdet.

Men ja, det lyder meget forvirrende..

Men tak for svar.

Det var også vældig forvirrende! Men går ud fra, at hun vidste hvad hun talte om

Men sådan noget ender du jo ikke i

Pøjpøj med det!

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Det var også vældig forvirrende! Men går ud fra, at hun vidste hvad hun talte om

Men sådan noget ender du jo ikke i

Pøjpøj med det!

Ja, det burde hun jo.

Nej forhåbentlig ikke..
Desuden er vores praktik jo su og ikke løn, så jeg er su berettiget.

Anmeld

14. marts 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Ja, det burde hun jo.

Nej forhåbentlig ikke..
Desuden er vores praktik jo su og ikke løn, så jeg er su berettiget.

Jamen så burde der jo ikke være nogen ko på isen

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Jamen så burde der jo ikke være nogen ko på isen

Forhåbentlig ikke..
Bekymringer er der nok af.. haha

Anmeld

14. marts 2012

Madam Blå

Anonym skriver:

Forhåbentlig ikke..
Bekymringer er der nok af.. haha

Alt for mange! Men heldigvis, så går det jo som regel

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Alt for mange! Men heldigvis, så går det jo som regel

Lige præcis.

Anmeld

15. marts 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Tak, tror jeg..

Har godt læst din tråd om med at skulle svare alt hvad man var inde i.. haha

Men tak for opningen..

Jah, det kan godt være svært hvis man ender i sådan en debat som denne, hvor jeg intet ved om emnet. Det er heldigvis kun sket denne ene gang. og nu er der kun 4 timer tilbage.

Anmeld

15. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Okay, det er da dejligt at vide. Tak.. Mente nok man godt måtte studere selvom man havde barsel fra jobbet, men vidste ikke om det også galt den anden vej.. men tak.

Så vidt jeg har forstået skal vi gennemføre hele perioden..Altså hele praktik planen.. :/ Men det kan da godt ske jeg har misforstået noget så..Mener bare det er sådan på socialrådgiveren..

åh sorry...troede lidt det var pædagog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.