Rhesus negativ... Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

361 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

pemiro

Hej alle i kloge hoveder...

Jeg er i den situation at jeg er rhesus negativ.. Og har så fået taget blodprøve ved lægen for at finde ud af bebs type, med henblik på at eg evt skal have antistoffer..

Jeg har så lidt spørgsmål som jeg er kommet i tanke om nu jeg har været ved jordemoder idag

Min blodprøve viste sig ikke at virke ( hvilket ikke er første gang lægen klokker i blodprøver i denne graviditet &nbsp

Er der noget tidspunkt man senest skal have de antistoffer hvis nu det viser sig at bebs er positiv?

Hvad kan der ske ved at jeg er nået så langt i graviditeten (28+0) uden at vide hvad type bebs er?

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Mille83

pemiro skriver:

Jeg er i den situation at jeg er rhesus negativ.. Og har så fået taget blodprøve ved lægen for at finde ud af bebs type, med henblik på at eg evt skal have antistoffer..

Jeg har så lidt spørgsmål som jeg er kommet i tanke om nu jeg har været ved jordemoder idag

Min blodprøve viste sig ikke at virke ( hvilket ikke er første gang lægen klokker i blodprøver i denne graviditet &nbsp

Er der noget tidspunkt man senest skal have de antistoffer hvis nu det viser sig at bebs er positiv?

Hvad kan der ske ved at jeg er nået så langt i graviditeten (28+0) uden at vide hvad type bebs er?

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

Jeg er også rhesus negativ og har født et rhesus postivit barn. Jeg fik en sprøjte i uge 30 (tror jeg det var) der kom nye regler jan.2010 hvor jeg fødte i maj, så ingen vidste rigtig hvad jeg skulle. 

Men du skal hvertfald til læge og have en ny blodprøve, så du kan få de dersens antistoffer 

Anmeld

14. marts 2012

pemiro

Mille83 skriver:

Jeg er også rhesus negativ og har født et rhesus postivit barn. Jeg fik en sprøjte i uge 30 (tror jeg det var) der kom nye regler jan.2010 hvor jeg fødte i maj, så ingen vidste rigtig hvad jeg skulle. 

Men du skal hvertfald til læge og have en ny blodprøve, så du kan få de dersens antistoffer 

Tak for dit svar

Je har også bestilt tid til en ny prøve næste uge, hvor jeg bliver nødt til at gøre opmærksom på den skal tages korrekt, træks!

Samtidig har jordemoderen så sagt at min læge så må følge op på det hele, da hun jo skulle have brugt prøvesvar idag.. Så var det bare efter lidt tænketid at je kom til at tænke på om det mon kunne blive for sent at få de antistoffer siden det pludselig er lægen der skal klare det hele :/ 

Anmeld

14. marts 2012

Rosengreen

pemiro skriver:

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

Ved ikke hvor langt henne man kan se det på blodprøve. Men da jeg fik min datter blev det først tjekket da hun blev født (den blodprøve gik dog også i kludder  Så de valgt bare at give mig en indsprøjtning for at være på den sikre side)

Min jordemoder siger at det bare er bonus at man kan tjekke det og give indsprøjtning nu, der sker som sådan ikke noget ellers..

Anmeld

14. marts 2012

pemiro

Rosengreen skriver:

Ved ikke hvor langt henne man kan se det på blodprøve. Men da jeg fik min datter blev det først tjekket da hun blev født (den blodprøve gik dog også i kludder  Så de valgt bare at give mig en indsprøjtning for at være på den sikre side)

Min jordemoder siger at det bare er bonus at man kan tjekke det og give indsprøjtning nu, der sker som sådan ikke noget ellers..

Åh det beroliger da lidt blev bare helt i tvivl om det så var for sent osv.. For synes jeg kan læse det skal gives omkring uge 28 og der er jeg jo nu... Så hvis det er korrekt skal jeg jo ret hurtigt igennem det hele nu her..

Hader læger og deres lortefejl ihhhhh......

Men tusind tak for svar

Anmeld

14. marts 2012

FamilenStorm

pemiro skriver:

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

Jeg er også resus negativ med et resus positiv barn.. Fik først sprøjten da jeg havde født, da sygeplejersken/lægen ikke lige havde husket at jeg skulle have taget blodprøve....

Anmeld

14. marts 2012

pemiro

FamilenStorm skriver:

Jeg er også resus negativ med et resus positiv barn.. Fik først sprøjten da jeg havde født, da sygeplejersken/lægen ikke lige havde husket at jeg skulle have taget blodprøve....

Okay dejligt i er flere der først har fået der.. Så behøver jeg ikke bekymre mig om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.