Rhesus negativ... Hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

pemiro

Hej alle i kloge hoveder...

Jeg er i den situation at jeg er rhesus negativ.. Og har så fået taget blodprøve ved lægen for at finde ud af bebs type, med henblik på at eg evt skal have antistoffer..

Jeg har så lidt spørgsmål som jeg er kommet i tanke om nu jeg har været ved jordemoder idag

Min blodprøve viste sig ikke at virke ( hvilket ikke er første gang lægen klokker i blodprøver i denne graviditet &nbsp

Er der noget tidspunkt man senest skal have de antistoffer hvis nu det viser sig at bebs er positiv?

Hvad kan der ske ved at jeg er nået så langt i graviditeten (28+0) uden at vide hvad type bebs er?

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Jeg er os r negativ. Og der var os problemer med blodprøver. Mit første barn har samme blod tyve så ingen problemer. Mit andet er positiv. Der fik jeg mener det var mellem 30-35 jeg fik første ING anti stof og anden gang lige efter fødsel. Så du skal ik være bange for at du ik kan nå at få det

Anmeld

14. marts 2012

pemiro

hannetheis skriver:

Jeg er os r negativ. Og der var os problemer med blodprøver. Mit første barn har samme blod tyve så ingen problemer. Mit andet er positiv. Der fik jeg mener det var mellem 30-35 jeg fik første ING anti stof og anden gang lige efter fødsel. Så du skal ik være bange for at du ik kan nå at få det

Åh dejligt tak for et positivt svar

Jeg frygtede bare lige hehe.. Nu var jeg også ved at misse doubletesten til nf på grund af lægens fejl i blodprøve, så den fik jeg taget to gange.. Og nu skal jeg så også have taget denne her om.. Overejer godt nok kraftigt at skifte læge, ret mange sjuskefejl på kort tid synes jeg..

Men tusind tak for dit svar, det beroliger en hel del

Anmeld

14. marts 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
pemiro skriver:

Åh dejligt tak for et positivt svar

Jeg frygtede bare lige hehe.. Nu var jeg også ved at misse doubletesten til nf på grund af lægens fejl i blodprøve, så den fik jeg taget to gange.. Og nu skal jeg så også have taget denne her om.. Overejer godt nok kraftigt at skifte læge, ret mange sjuskefejl på kort tid synes jeg..

Men tusind tak for dit svar, det beroliger en hel del

var så lidt. kender godt til det med læge sjusk. har selv været igennem at de anten har taget prøver for tidligt i graviditeten eller har glemt at tage en

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

pemiro skriver:

Hej alle i kloge hoveder...

Jeg er i den situation at jeg er rhesus negativ.. Og har så fået taget blodprøve ved lægen for at finde ud af bebs type, med henblik på at eg evt skal have antistoffer..

Jeg har så lidt spørgsmål som jeg er kommet i tanke om nu jeg har været ved jordemoder idag

Min blodprøve viste sig ikke at virke ( hvilket ikke er første gang lægen klokker i blodprøver i denne graviditet &nbsp

Er der noget tidspunkt man senest skal have de antistoffer hvis nu det viser sig at bebs er positiv?

Hvad kan der ske ved at jeg er nået så langt i graviditeten (28+0) uden at vide hvad type bebs er?

Håber nogle kan hjælpe

På forhånd tak

normalt siger de inden 24+0

men jeg fik den altså først i uge 34 fordi lægen ikke havde været opmærksom på min blodtype.. på trods af at det står meget klart i min journal, da jeg hører under den lille del af befolkningen som har en meget sjælden blodtype, kan ikke engang huske sammensætningen..

Så der sker ikke noget ved at du får den lidt senere, før i tiden fik man den kun en gang, og det var efter fødslen, nu får du den så både inden og efter fødsel..

Anmeld

14. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er også r-negativ og min den første på 3år, hun er r- positiv. Jeg fik først at da jeg havde født at jeg var negativ og hun var positiv. Det var da de kom med sprøjten med anti stoffer. 

Nu er jeg gravid i uge 24 og tror da ik de har tjekket baby's blodtype?? Har heller ik fået noget at vide om at jeg ska komme og få det tjekket eller at jeg ska ha anti stoffer..

Humm ka da være jeg ska ha en snak med lægen i morgen??? Vh stine

Anmeld

14. marts 2012

pemiro

An&Jo skriver:

normalt siger de inden 24+0

men jeg fik den altså først i uge 34 fordi lægen ikke havde været opmærksom på min blodtype.. på trods af at det står meget klart i min journal, da jeg hører under den lille del af befolkningen som har en meget sjælden blodtype, kan ikke engang huske sammensætningen..

Så der sker ikke noget ved at du får den lidt senere, før i tiden fik man den kun en gang, og det var efter fødslen, nu får du den så både inden og efter fødsel..

Okay det lyder godt...

Ja i min journal er det også med pile og markeringer osv, men måtte også selv sige det til lægen og så gør han det åbenbart ikke godt... Træls..

Jeg har også en sjælden type, ca 6% i dk har den.. Vildt nok allligevel

Anmeld

14. marts 2012

An&Jo

pemiro skriver:

Okay det lyder godt...

Ja i min journal er det også med pile og markeringer osv, men måtte også selv sige det til lægen og så gør han det åbenbart ikke godt... Træls..

Jeg har også en sjælden type, ca 6% i dk har den.. Vildt nok allligevel

det må være den samme type jeg "lider" under..

Den er ikke altid lige sjov at have.. men det er så træls når lægerne ikke lige er opmærksomme, det værste er dog når de gør det flere gange i streg

Anmeld

14. marts 2012

pemiro

An&Jo skriver:

det må være den samme type jeg "lider" under..

Den er ikke altid lige sjov at have.. men det er så træls når lægerne ikke lige er opmærksomme, det værste er dog når de gør det flere gange i streg

Præcis.. Er godt nok også utilfreds, og de skal også nok få afvide at det ikke er godt nok.. Det er jo lige før man føler man har bedre styr på det end lægen, og sådan bør det godt nok ikke være...

Anmeld

14. marts 2012

Lillemor

Jeg er også r- neg og ved mit første barn fik jeg først indsprøjtning efter fødslen (han var r-pos). Denne gang fik jeg taget blodprøven for at teste babyen i ca uge 26 (denne er også r-pos) og jeg fik indsprøjtning i uge 31 + skal have igen efter fødslen. 

Jeg er idag 33+0.

Håber det hjalp en smule.

Knus fra Lotte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.