9+3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

468 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Ønskebarnet12

Ja som overskriften siger er jeg 9+3 i dag, men min beregning og vandrejournal siger 11 uger i dag, men fordi jeg har været til tryghedsscanning sagde ham privat lægen at jeg ikke var så langt, derfor har jeg ikke fået taget jern piller, men mit spørgsmål er rent faktisk sku jeg ha ringet til min egen læge og sige det, eller bare følge efter den nye beregning? Jeg skal til nf scanning og det er den 26 marts men jeg er kun 11 uger henne der, er det muligt for lægen at tjekke om alt er normalt til den tid? Og skal jeg selv bestille tid til doublettest via net eller i hospitalet ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

TR

hej

- Jeg har ikke så meget forstand på det efetr som det er første gang jeg er gravid

Men jeg vil ringe og snakke med din læge

Anmeld

14. marts 2012

Kay

du kan få foretaget NF scanning fra du er 11+0  og til 13+6

jeg fik min i 13+3 (mener jeg nok)

http://www.herlevhospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk_Obstetrisk_Afdeling/Graviditet+og+foedsel/graviditet/undersoegelser/nakkefoldskanning.htm

her står der noget om det.. jeg fik et brev med at jeg skulle havde taget blodprøer og at jeg bare skulle møde på den og den afdeling imellem kl. det og det i graviditets uge 8-10

men prøv at ringe til lægen og hør.. det er forskelligt efter hvor du skal føde

Anmeld

15. marts 2012

Vinker

Ønskebarnet12 skriver:

Ja som overskriften siger er jeg 9+3 i dag, men min beregning og vandrejournal siger 11 uger i dag, men fordi jeg har været til tryghedsscanning sagde ham privat lægen at jeg ikke var så langt, derfor har jeg ikke fået taget jern piller, men mit spørgsmål er rent faktisk sku jeg ha ringet til min egen læge og sige det, eller bare følge efter den nye beregning? Jeg skal til nf scanning og det er den 26 marts men jeg er kun 11 uger henne der, er det muligt for lægen at tjekke om alt er normalt til den tid? Og skal jeg selv bestille tid til doublettest via net eller i hospitalet ? 

jeg var til nf-skanning da jeg var 11+4 og det hele var meget tydeligt.

jeg fik taget blodprøve ved lægen da jeg var 8+1 og man skal min. være 8 uger henne før at den kan bruges i forbindelse med doubletesten (har du fået taget en blodprøve?) Så vidt jeg har forstået blev alle resultaterne for testen udregnet ved nf-skanningen.

kh Rikke, 14+3

Anmeld

15. marts 2012

NNL

Ønskebarnet12 skriver:

Når der er 1½ uge til forskel i de forskellige beregninger, synes jeg du skal spørge din egen læge, hvilken termin du skal regne med nu. Det betyder jo noget for hvornår du skal have taget blodprøve (hvis de ikke allerede har taget den??) og hvornår du skal til NF scanning. Min læge forklarede mig at jeg fik en indkaldelse fra sygehuset ang. NF, den kom ca 1½ ug før jeg skulle derind. Men hvis du alligevel snakker med en læge eller en sekretær, synes jeg du skal spørge i samme omgang

Men jeg ville lige tjekke det hele med lægen - det kan vel klares over telefonen

Anmeld

15. marts 2012

smlmea

Du skal regne med den termin din læge har fastsat,ind til du kommer til NF.

Fostrene er så små på nuværende tispunkt,at de er meget svære at målre korrekt,så man skal ikke måle mange mm forkert,før at fostret enten er for stort eller småt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.