Må dele det med jer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

368 visninger
3 svar
0 synes godt om
31. marts 2009

Skruk

Hej alle

Jeg har noget jeg simpelthen bliver nødt til at fortælle...
Min kæreste og jeg har været sammen i mange år, og er blevet enige om, at nu skal vi i gang med projekt baby

Vi har snakket det meget igennem og planlagt at starte fra juni, for det passer godt i forhold til arbejde og studie. Jeg er derfor stoppet med at tage p-piller, fordi jeg gerne vil kende til min cyklus osv., inden vi går i gang.

Her i weekenden havde vi så sex for første gang efter p-pille stop. Vi brugte kondom, hvilket var ret mærkeligt, og vi grinede lidt af hele situationen fordi det mindede os om dengang, vi var 15

Det var faktisk overraskende godt, hvilket der tilsyneladende er følgende forklaring på... Da det hele er overstået siger min kæreste "FUCK"... Jeg konstaterer ret hurtigt, at der er hul på kondomet, og at det derfor er rullet helt tilbage

Vi kigger på hinanden på en meget forbavset og lidt forvirret måde. Vi havde ikke lige regnet med at det ville ske (sådan noget sker jo kun for alle andre...)

Vi finder samtidigt ud af, at det må være lige omkring min ægløsning, og pludselig føler jeg mig MEGET gravid. Vi snakker om fortrydelsespiller, men vi bliver enige om, at hvis jeg er gravid så er det fordi, at det skal være nu.

Nu er der gået et par dage, og hvis man skal se helt objektivt på det så har min krop nok ikke opført sig anderledes end normalt. Men i dag er jeg ikke i tvivl om, at jeg har haft ægløsning. Jeg har mens. "smerter", sveder osv.

Jeg har læst, at sædceller kan "overleve" i op til 4 døgn oppe i kvinden, så er godt nok spændt på, om jeg er gravid. Kan næsten ikke vente på, at jeg enten får menstrution, eller at jeg kan tage en graviditetstest, så vi kan få afklaret, hvorvidt jeg er gravid eller ej.

Hvordan havde I det i dagene efter befrugtningen?

Hilsen
M

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2009

Kath

Hejsa..

Sikke en historie, men på en måde synes jeg også den er lidt romantisk... fordi som du selv siger, så er det måske skæbnen der har bestemt for jer.... er spændt på at høre om der er en lille baby på vej.

Med hensyn til dit spørgsmål, kan jeg ikke så godt hjælpe dig... ved den første opdagede jeg det først 3 uger efter jeg var gravid og ved nr. to 4/5 uger efter... men kan huske at jeg hurtigt fik brystspændinger og så kom kvalmen, havde det lidt som om jeg havde influenza, inden jeg opdagede at der bare var baby på vej....

Anmeld

31. marts 2009

Miamaja

kan det ikke bare vaere lige meget. det der med at finde det perfekte tidspunkt er masske ikke altid det idealle. nogle har svaert at at blive gravide og der kan gaa tid osv osv. saa hvorfor ikke bare vaere glad ved det uperfekte hvis det i det hele taget er gaet 'galt'. og saa fuck arbejdet og uddannelse. begge dele kan tage hensyn til en baby.

Anmeld

31. marts 2009

Skruk

Miamaja skriver:

kan det ikke bare vaere lige meget. det der med at finde det perfekte tidspunkt er masske ikke altid det idealle. nogle har svaert at at blive gravide og der kan gaa tid osv osv. saa hvorfor ikke bare vaere glad ved det uperfekte hvis det i det hele taget er gaet 'galt'. og saa fuck arbejdet og uddannelse. begge dele kan tage hensyn til en baby.

Det er lige præcis sådan det skal være... Derfor har vi også besluttet os for, at tage det som det kommer.
Vi var bare ret overrasket i øjeblikket, og vores planlægning ville jo skride, men nu har vi vendt det til noget rigtig positivt, og håber begge meget på, at jeg er blevet gravid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.