Skader sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Anonym trådstarter

Er det helt normalt at børn når de bliver frustreret over noget, hiver sig selv i håret, eller slår sig selv ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Ja, det er det. Det må dog ikke blive for voldsomt.

Det kan være en god ide at forklare barnet at hvis man bliver sur/ ked af det kan man banke i gulvet eller lign i stedet for at slå sig selv. Det sker ofte hvis barnet ikke har et sprog endnu og er i stand til at forklare sig. Så kommer frustrationerne ud på den måde.

Anmeld

13. marts 2012

K&S

Anonym skriver:

Er det helt normalt at børn når de bliver frustreret over noget, hiver sig selv i håret, eller slår sig selv ??

Anton er 19 måneder og han kan godt finde på at ligge sig ned og banke hovedet i gulvet, hvis han bliver meget sur/hysterisk...

Anmeld

13. marts 2012

Zeus

Anonym skriver:

Cajsa på 16 mdr har et fint kradsemærke, der følger linjen af hendes næse, fordi hun blev sur over jeg sagde nej til et eller andet

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Ja, det er det. Det må dog ikke blive for voldsomt.

Det kan være en god ide at forklare barnet at hvis man bliver sur/ ked af det kan man banke i gulvet eller lign i stedet for at slå sig selv. Det sker ofte hvis barnet ikke har et sprog endnu og er i stand til at forklare sig. Så kommer frustrationerne ud på den måde.

Mit barn plejer først at fx hive mig i håret, når jeg så siger: Jeg kan godt forstå du bliver frustreret og det er helt okay, men du må ikke hive mor i håret, så tager H*n fat i sit eget og hiver løs. Så siger jeg igen det samme, mens jeg fjerne h*n hånd, men h*n hiver bare med den anden, eller tager noget og slår sig selv

Det gør så ondt at se

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Anton er 19 måneder og han kan godt finde på at ligge sig ned og banke hovedet i gulvet, hvis han bliver meget sur/hysterisk...

Er det noget han gør tit?
Mit barn gør det MEGET

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Cajsa på 16 mdr har et fint kradsemærke, der følger linjen af hendes næse, fordi hun blev sur over jeg sagde nej til et eller andet

De er nogen hidsige nogen

Anmeld

13. marts 2012

K&S

Anonym skriver:

Er det noget han gør tit?
Mit barn gør det MEGET

Det er lidt i perioder - nogle perioder lidt, andre rigtig meget :-( han har lige nu et kronisk blåt mærke og en bule i panden :-)

Anmeld

13. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Mit barn plejer først at fx hive mig i håret, når jeg så siger: Jeg kan godt forstå du bliver frustreret og det er helt okay, men du må ikke hive mor i håret, så tager H*n fat i sit eget og hiver løs. Så siger jeg igen det samme, mens jeg fjerne h*n hånd, men h*n hiver bare med den anden, eller tager noget og slår sig selv

Det gør så ondt at se

Hvor gammel er han/hun? Har du nogen ide om hvad der gør at han/hun gør sådan?

Det er vigtigt at barnet forstår at det er ok at blive sur/frustreret. Men at det ikke er ok at slå andre.

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Hvor gammel er han/hun? Har du nogen ide om hvad der gør at han/hun gør sådan?

Det er vigtigt at barnet forstår at det er ok at blive sur/frustreret. Men at det ikke er ok at slå andre.

H*N er 21 mdr og har meget nemt ved at blive frustreret.
H*N ved at det er okay og vi gør meget ud af at tale om at det er okay at blive ked, gal, frustreret.

Det virker som om det gør det letter for H*N at håndter sine følelser, men jeg er lidt i tvivl.

H*N har ikke særligt sort ordforråd og det sker oftes når der er noget H*N ikke må.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.