Slår ikke til på arbejdet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

492 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg er ano i det her indlæg og jeg ønsker ikke at få mit navn offentliggjort

Sagen er den, at jeg er sosu ass og jeg arbejder på et plejehjem. Jeg har 33 timer i gennemsnit om ugen, arbejder hver 2. weekend og jeg er praktikvejleder for sosu hjælper elever. Det er ikke så mange år siden, jeg blev udlært og har været vejleder de sidste 2 år.

Da jeg startede som ass, skulle vi slet slet ikke dok. så meget, som vi skal nu. Jeg er fuldstændig hængt op, i alle de timer, jeg er på arbejde og ender ret tit med at jeg har lige lidt overarbejde og at jeg ikke så så lange pauser, som jeg burde. Hvis jeg tager mine pauser, har jeg oftest extra travlt.

Jeg har 3 faste beboere og 1 aflastningsstue, jeg har 1 bad og 1 rengøring hver dag, jeg er på arbejde i hverdagene. Når sjældent mine rengøringer og skal altid spørge mine kollegaer om de vil tage mine rengøringer. Så ydmygende.

Når jeg har elever, kræver de selvfølgelig lidt extra tid og opmærksomhed fra mig af - noget som jeg reelt ikke har. Dog er der sat tid af til de ting, eleven skal have. Fx med normeringen, samtaler, evalueringer osv. Men idet jeg er ass og jeg har hj elever, føler mine elever tit, at jeg ikke er der alligevel, da jeg bliver kaldt rundt til dårlige borgere, tlf opringninger, pårørendesamtaler osv osv.

Jeg har så overvejet at springe fra som vejleder, på trods af, at jeg faktisk helt vildt godt kan lide at "undervise" i mit fag. Tingene kører ikke godt med mig som ass på min etage, da der er så mange hj opgaver og jeg ikke kan være der 100%, men min leder ved ikke, hvor jeg skal være, hvis jeg ikke skal være der på afdelingen.

Plejehjemmet er lille og jeg ønsker ikke at være afløser. Det eneste jeg kan vælge fra, for at sare lidt tid, er min vejlederfunktion. Når jeg er så presset, som jeg er på arbejdet, opstår der fejl og mangler i forhold til de regler, vi skal arbejde efter. Jeg føler ikke jeg gør mine ting godt nok. Mit arbejde med mine borgere, får jeg kun lavet 80%, for jeg har sjældent til til at lave mine ting 100% hver gang. Så det bliver tit sådan noget med, om jeg fx skal vaske ryggen på borgeren i dag ell om jeg skal gøre det i morgen.

Jeg har ledt efter andet arbejde i nærmest flere år og der er ikke noget. Har søgt nogle stykker, men har ikke fået noget. Har kun været til samtale 1 gang. Kan også godt lide mit arbejde og kollegaerne. Arbejdet er tæt på min bopæl og jeg får brugt mine kompetencer. Men jeg er altid bagefter, har ofte lige lidt overarbejde og jeg har ikke en tilfredsstillelse i det, jeg gør for mine borgere. Min dok. er ikke god nok og jeg får høvl for fejl, mangler og opdateringer tit.

Ved ikke rigtig hvad jeg ville med indlægget, men jeg fik lidt luft... Det gør mig lidt ked af det at føle, jeg ikke slår til i et arbejde, jeg faktisk er ret god til.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Fam. Madsen

du får lige et 

jeg håber du finder en løsning.. synes bare tit man høre at ass. er hængt op på dere job

Anmeld

13. marts 2012

Anonym trådstarter

Fam. Madsen skriver:

du får lige et 

jeg håber du finder en løsning.. synes bare tit man høre at ass. er hængt op på dere job

Ja desværre.

Da jeg jo har de 3 faste og 1 aflastning, har jeg alt helhedspleje og rengøring. Det har hj også. Jeg har så også bare alle assistentopgaverne oven i. Og ass og hj er på arbejde lige længe. Tænk at ass bare er blevet pålagt mer' arbejde, men ikke mer' tid.

Ej vil ikke være så negativ, men det er bare så opslidende

Anmeld

13. marts 2012

Fam. Madsen

Anonym skriver:

Ja desværre.

Da jeg jo har de 3 faste og 1 aflastning, har jeg alt helhedspleje og rengøring. Det har hj også. Jeg har så også bare alle assistentopgaverne oven i. Og ass og hj er på arbejde lige længe. Tænk at ass bare er blevet pålagt mer' arbejde, men ikke mer' tid.

Ej vil ikke være så negativ, men det er bare så opslidende

det er frækt at ass. ikke har mere arbejdstid eller færre bebor.. på mit arbejde der har ass ikke som sådan nogen fast bebor de har bebor de er tilknyttet sammen med en hj. og det hjælper på vore ass. for så er det jo os hj som tager os af helheds ovs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.