Hurtig hjælp tl tøjvask!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

658 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Victoriasmor88

Hej tøser.

Jeg har lige brug for noget hurtig hjælp. Min kæreste har denne trøje, hvor der står 90 % cotton, 10 % wool. Der står den skal håndvaskes i koldt vand.. Jeg har desværre ikke ret meget styr på sådan noget. hvilket vaskemiddel skal jeg bruge, og hvordan vaskes sådan en trøje bedst. Den er meget tynd og fin i det, og det nødigt ødelægge sådan en dyr trøje  

Kom med jeres gode tips 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Kloster

Jeg ville....

Bare lufte den, hvis den kun har været brugt en enkelt aften fx.

Men skal den vaskes, ville jeg håndvaske den i meget let sæbet (vaskepulver) vand.

Anmeld

13. marts 2012

Trine89

ikke at jeg har ret meget forstand på det. 

men jeg ville hvis den ikke lugter eller noget.. bare vaske i vand og hænge på en bøjle og lade den tøre.. 

Anmeld

13. marts 2012

L&V

Som de andre siger vand evt med meget lidt sæbe også lad den for gudsskyld ligge og tørre IKKE hænge den op da den bliver strukket og mister facon så

Anmeld

13. marts 2012

Victoriasmor88

Nu er det sådan en trøje han bruger på arbejde og sådan, ikke bare en sjælden gang imellem Så det med bare at lade den blive luftet går nok ikke Ellers en god ide.

Hvad med det fra Bio Tex der specielt til håndvask, kan de gå tror i ? 

Anmeld

13. marts 2012

Victoriasmor88

Månsson skriver:

Som de andre siger vand evt med meget lidt sæbe også lad den for gudsskyld ligge og tørre IKKE hænge den op da den bliver strukket og mister facon så

Jeg tænker mere på hvad det skal være for en slags sæbe? Han har altid parfume på hver dag, så derfor dufter trøjen jo af den. Den skulle jo gerne dufte neutral igen når den er vasket. 

Anmeld

13. marts 2012

L&V

Prinsesse2ben skriver:

Jeg tænker mere på hvad det skal være for en slags sæbe? Han har altid parfume på hver dag, så derfor dufter trøjen jo af den. Den skulle jo gerne dufte neutral igen når den er vasket. 

Altså hva sæbe du bruger tror jeg er hip som hap bare der ikke er optisk hvid i så ganske alm vaskepulver ville jeg bruge, vi bruger neutral storvask til alt her hjemme. En spsk. i varmt vand også lad den ligge der og skyl den godt bagefter også lad den ligge over tørrestativet og tørre

Anmeld

13. marts 2012

Victoriasmor88

Månsson skriver:

Altså hva sæbe du bruger tror jeg er hip som hap bare der ikke er optisk hvid i så ganske alm vaskepulver ville jeg bruge, vi bruger neutral storvask til alt her hjemme. En spsk. i varmt vand også lad den ligge der og skyl den godt bagefter også lad den ligge over tørrestativet og tørre

Super, det er præcis det samme vaskepulver vi bruger. Hvor længe skal den ligge i vandet, og skal den vrides ?  

Anmeld

13. marts 2012

Michalala

Prinsesse2ben skriver:

Super, det er præcis det samme vaskepulver vi bruger. Hvor længe skal den ligge i vandet, og skal den vrides ?  

Hvis det er en trøje der nemt mister facon vil jeg ikke vride den, men presse vandet let ud af og herefter rulle den i et håndklæde, som kan tage det værste vand. Herefter som en anden også skrive lægge den til tørre - ikke hænge...

Anmeld

13. marts 2012

L&V

Prinsesse2ben skriver:

Nej endelig ikke vride den.. Enten lad den ligge og tørre bare eller rul den forsigtigt i et håndklæde, pas på du ikke strækker i den.. Hmm jamen altså jeg smider det bare i vandet også ordner jeg alt det andet jeg nu ska så ved ik lige hvor længe jeg plejer men 1times tid tror jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.