Drejbare hjul vs. alm hjul på klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

stm2812

Hej Piger

Min kæreste og jeg er på kig efter en klapvogn til vores datter på 11 mdr, og er fuldstændig faldet for Emmaljunga Scooter 2.0 (sort med grønt stel <3). Da vi prøvede os lidt frem med nogle forskellige modeller gik det pludselig op for mig at nogen af dem havde med drejbare hjul, hvilket da bare var SUPER lækkert.. Dog er jeg i tvivl om det faktisk bare er mere irriterende end til gavn i længden.

Hvad er jeres erfaring ? og hvad ville I selv vælge...?

Er der nogen som har positive, såvel som dårlige oplevelser med denne model?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

An&Jo

stm2812 skriver:

Hej Piger

Min kæreste og jeg er på kig efter en klapvogn til vores datter på 11 mdr, og er fuldstændig faldet for Emmaljunga Scooter 2.0 (sort med grønt stel <3). Da vi prøvede os lidt frem med nogle forskellige modeller gik det pludselig op for mig at nogen af dem havde med drejbare hjul, hvilket da bare var SUPER lækkert.. Dog er jeg i tvivl om det faktisk bare er mere irriterende end til gavn i længden.

jeg ville til enhver tid vælge drejbare hjul, men nu bor jeg også i byen, og så er det bare skønnere..

Bor man på landet, eller er meget i skoven, så er det ikke en fordel med drejbare hjul.. så det kommer jo an på hvordan i regner med at bruge den..

Anmeld

13. marts 2012

Maja_4000

Vi har en Emmaljunga Nitro City og den har svinghjul .. Elsker det ! Men det er en smagssag .. Hvis min mor f.eks. skal gå med den , låser hun altid hjulene .. Hun synes det er vildt irriterende at gå med det andet  

Har I ikke mulighed for at låne en med svinghjul og prøve det ? Det gjorde vi nemlig

Anmeld

13. marts 2012

modesty

Vi har en Mountain Buggy Swift. Og også en almindelig barnevogn med faste hjul. Til lange traveture er det rarest med barnevognen med faste hjul, men til butikker, på Strøget, loppemarkeder, offentlig transport o.s.v. er Swift'en 1.000.000 gange federe! Meget mindre, nemmere at manøvrere. Jeg har hørt fra nogle der har små hjul foran på vognen at det kan være irriterende at de sætter sig fast mellem brosten, men det er ikke et problem med Swift'en da hjulet foran er ret stort. Den har også oppustelige dæk, hvilket jeg synes er fedest, det giver en blødere kørefornemmelse, og tænker også at det er blødere for barnets ryg.

Anmeld

13. marts 2012

Annemor...

stm2812 skriver:

Hej Piger

hvis man kigger på emmaljungas hjemmeside kan man se at den også kan fåes med drejbare hjul, ved bare ikke helt om den er kommet i butikkerne endnu.

http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/NYHED!_Scooter_S-1363.html

Anmeld

13. marts 2012

stm2812

Annemor... skriver:

hvis man kigger på emmaljungas hjemmeside kan man se at den også kan fåes med drejbare hjul, ved bare ikke helt om den er kommet i butikkerne endnu.

http://www.emmaljunga.com/dk/Barnevogn/Vaelg_din_Emmaljunga_vogn/NYHED!_Scooter_S-1363.html

Tror du misforstod ville bare gerne vide folks erfaring med drejbare hjul. de havde den i vores lokale ønskebørn både med og uden drejbare hjul, men da vi ikke selv har meget erfaring med det kunne det være folk havde nogle gode inputs

Men tak for svar

Anmeld

13. marts 2012

stm2812

An&Jo skriver:

jeg ville til enhver tid vælge drejbare hjul, men nu bor jeg også i byen, og så er det bare skønnere..

Bor man på landet, eller er meget i skoven, så er det ikke en fordel med drejbare hjul.. så det kommer jo an på hvordan i regner med at bruge den..

Hvad vi lige regner med så er det til shoppingture, ture i dyreparker og sommerland. Og andre små ture men virker til at det næsten skal være med drejbare hjul så synes også bare det virker super smart

Anmeld

13. marts 2012

stm2812

Maja_4000 skriver:

Vi har en Emmaljunga Nitro City og den har svinghjul .. Elsker det ! Men det er en smagssag .. Hvis min mor f.eks. skal gå med den , låser hun altid hjulene .. Hun synes det er vildt irriterende at gå med det andet  

Har I ikke mulighed for at låne en med svinghjul og prøve det ? Det gjorde vi nemlig

Det er også en rigtig lækker model kendes faktisk ikke lige umiddelbart nogen som også har børn jeg ser så tit så er vist bare et sats at tage. Synes bare at den med de almindelige hjul virker alt for klodset og nærmest som en barnevogn

Anmeld

13. marts 2012

stm2812

modesty skriver:

Vi har en Mountain Buggy Swift. Og også en almindelig barnevogn med faste hjul. Til lange traveture er det rarest med barnevognen med faste hjul, men til butikker, på Strøget, loppemarkeder, offentlig transport o.s.v. er Swift'en 1.000.000 gange federe! Meget mindre, nemmere at manøvrere. Jeg har hørt fra nogle der har små hjul foran på vognen at det kan være irriterende at de sætter sig fast mellem brosten, men det er ikke et problem med Swift'en da hjulet foran er ret stort. Den har også oppustelige dæk, hvilket jeg synes er fedest, det giver en blødere kørefornemmelse, og tænker også at det er blødere for barnets ryg.

Uhh den må jeg lige se på også  dejligt med en masse inputs og råd men tror også vi vælger drejbare hjul og så kan vi bruge barnevognen hvis vi skal ud på nogle lange ture

Anmeld

13. marts 2012

modesty

stm2812 skriver:

Uhh den må jeg lige se på også  dejligt med en masse inputs og råd men tror også vi vælger drejbare hjul og så kan vi bruge barnevognen hvis vi skal ud på nogle lange ture

Jeg vil anbefale den der hedder Urban Jungle. Det er også en Mountain Buggy. Den minder rigtig meget om Swift, men er en anelse bredere. Den ville jeg have valgt hvis vi skulle vælge om. Det er selvfølgelig fedt at Swift'en er smal i forhold til at gå i butikker o.s.v., men jeg tror også at det betyder at han vokser lidt hurtigere ud af den, selvom liggemålet er det samme. Man skal jo også kunne brede sig ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.