Dun eller Fiber Dyne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.437 visninger
5 svar
0 synes godt om
31. marts 2009

Anden gang

Hej til alle
Kan i fortælle mig hvad forskellen på en dun og fiber babydyne er? Har det noget med sommer/vinter at gøre, ved ikke helt hvad jeg skal købe til den lille i maven. Håber i har et bud eller ved helt besked.
Vh Anja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2009

SaNiNa

Så vidt jeg ved er der en bæreevne i dundyner og det er der ikke i fiberdyner, jo højrer bæreevne jo bedre er dynen... her har vi kun dyner med bæreevne over 12, og vi bruger den både sommer og vinter uden problemer. overvejer at købe en silkedyne da de skulle være rigtig gode, de skal bare luftes og så er de som nye.

men du må ikke hænge mig op det forskellen på dun og fiber

Anmeld

31. marts 2009

Cris

Sommer dyner plejer at have en bæreevne på 8 og vinter dyner 10 eller helst 12... Du kan spørge i butikken, hvad de har. Du kan læse om bæreevne her inde:

http://www.sirius-dun.dk/Default.asp?ID=190

Fiber dyner er lavet til mennesker som har allergi til dun, tror jeg? Der er faktisk nogle mennesker som reargere på det, ligesom på katte eller hundehår. Men jeg er ikke helt sikkert på...

Anmeld

2. april 2009

Valle81

Chris har ret..............fiber dyner er rigtig gode til folk med allergi, jeg er en af dem. Jeg sover med fiber dyner, da jeg ikke kan tåle dun dyner. Min næse lukker helt til, jeg begynder at snorke og nyser og sprutter,

Men tror også det er en smags sag hvad man kan lide at sove med.

Anmeld

2. april 2009

vonBülow

Jeg har fiberdyne til de store, som sover uden bleom natten, fordi sker der et tisse uheld, er den hurtig vasket og tørret med end fiber dyne, end en med fjer.

Anmeld

2. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Fiberdyner er typisk mere varme end dundyner (ja altså det kommer jo an på hvor meget fyld der er i dundynen )

Men hvis du er ude at lede efter dyne til den lille vil jeg foreslå at du køber Temprakon fra Jysk (kan vist også købes i Babysam). Fåes både i baby og junior udgave.

Den har temperraturregulering. Altså varmer den når baby fryser og køler når baby har det varmt. Desuden er den coated, så at den er allergivenlig. Og findes så vidt jeg er orienteret både i en fiber og en dunudgave.

Den er dog lidt dyrere end så mange andre. Men et rigtig godt valgt.

Der findes også rullemadrasser, puder etc. Min kæreste og jeg sover selv på en sådan rullemadras, og den er simpelthen fantastisk. Det virker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.