Råd børnepsyk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

425 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. marts 2012

Anonym trådstarter

Hvis der ikke er en skolepsykolog på ens barns skole og man ønsker hjælp af en. Kan man da ringe til kommunen? -i så fald hvem skal man tale med?
Tænker man måske kan henvises til en anden skole i kommunen eller kommunen måske dækker udgifterne til en privat børnepsyk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2012

Malthes mor

Anonym skriver:

Hvis der ikke er en skolepsykolog på ens barns skole og man ønsker hjælp af en. Kan man da ringe til kommunen? -i så fald hvem skal man tale med?
Tænker man måske kan henvises til en anden skole i kommunen eller kommunen måske dækker udgifterne til en privat børnepsyk?

En sagsbehandler i børn/unge-afdelingen vil kunne guide dig igennem systemet. Så kontakt sådan en.

Anmeld

13. marts 2012

Sandra95

den er svær Altså jeg gik jo selv til skolepsykologen og hun henviste mig til børnepsyk. Du kunne prøve at snakke med egen læge om det? Vi er 2 hjemme hos mig der har adhd og 2 der har add og mig og mine brødre har været igennem børne/ungepsyk, hvor min far fik snakket med en læge såvidt jeg husker Ellers ved jeg det faktisk ikke 

m.v.h mig

Anmeld

13. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Alle skoler har tilknyttet en psykolog fra PPR. For at få kontakt til vedkommende, skal du enten igennem dit barns lærer(e), som så udfærdiger en henvisningsblanket, hvor der også er en rubrik, som forældrene skal udfylde. Herefter havner den hos PPR, som efterfølgende kontakter jer.

Alternativt har de fleste kommuners PPR-afdelinger også åben rådgivning - det kan du se på kommunens hjemmeside. I så fald kan du selv tage kontakt.

Der er ikke nogle skoler, der har deres "egen" skolepsykolog med fast plads på skolen, så du kan ikke gå igennem en anden skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.