Hej hej...
Jeg synes lige, jeg vil fortælle min historie...
Jeg er 35 år og har taget p-piller siden jeg var 15 år. Jeg har de sidste års tid haft meget meget svag mens. Hvis ikke det var uhygiejnisk, kunne jeg sagtens gå med et lille trusseindlæg hele dagen.
Jeg havde en hel del smerter i mine bryster. Bare ved let berøring var det som om det nærmest "skar" i brystet. Også var der hedeturerne... Føj da... Kom jo hist og pist....
Jeg tog mig endelig sammen og kom til lægen. Han undersøgte mig nedenom for at se om der var forandringer der. Fint fint så det ud
Men han undersøgte også mine bryster for knuder... Var begyndt at blive bange for evt brystkræft ell livmoderhalskræft pga jeg var sådan forandret. Men der var heller ingen knuder.
Min læge kom så frem til at det var højst sandsynlig at jeg ikke kunne tåle mine p-piller's hormuner mere. Han spurgte til om jeg ville have spiral - Nope!! Har jeg haft og det kan min krop ikke rigtig affinde sig med. Jeg sagde, jeg godt kunne tænke mig p-stav. Der er kun 1 hormon i, hvor der var 2 hormoner i mine p-piller.
Vi har 3 store drenge og skal ikke have flere børn, men jeg er ikke helt klar til at blive steriliseret. Jeg stoppede med det samme med pillerne og jeg fik købt og sat den p-stav i. Fik min alm mens i januar og har ikke set den siden. Jeg er SÅ glad for den p-stav og min krop er helt normal igen. Jeg har simpelthen fået min egen krop igen...
Kan du nikke genkendende til noget af det, kan det være, du skal tage et besøg ved lægen. Nu skriver du godt nok ikke om du bruger prævention med hormoner... Men hvis ikke du gør, synes jeg alligevel, du skal kontakte lægen.
29 år og overgangsalder, det er godt nok tidligt. Lægen tager iøvrigt en blodprøve og kan se om du er i overgangsalderen.
(sorry mit lange indlæg)
Anmeld