Brystkræft? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg har i dag været ved en anden læge fordi min egen er syg. Jeg skulle have tjekket en hævet lymfekirtel i min ene armhule der opstod for et par uger siden, og jeg frygtede brystbetændelse. Han mente dog(uden at undersøgelse af andet end lymfekirtel) at det nok ikke var brystbetændelse da mit bryst ikke er rødt eller hævet. Desuden har jeg ammet i et halvt år og så var det usandsynlig pludselig at få. Han mente derimod jeg skulle blive undersøgt for brystkræft når min egen læge kom tilbage nogle der har prøvet noget lignende og kan berolige mig? Er jo selvfølgelig vildt bekymret nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

tarkoflen

Det var da en træls besked at få

Min veninde har prøvet noget lignende, dog ikke med sådan en ufølsom læge... Hun fik fjernet knuden, som var godartet! Det var også mens hun ammede. Der kan være en hævet mælkekirtel...

Håber det bedste for dig!

Anmeld

12. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

JJeg har i dag været ved en anden læge fordi min egen er syg. Jeg skulle have tjekket en hævet lymfekirtel i min ene armhule der opstod for et par uger siden, og jeg frygtede brystbetændelse. Han mente dog(uden at undersøgelse af andet end lymfekirtel) at det nok ikke var brystbetændelse da mit bryst ikke er rødt eller hævet. Desuden har jeg ammet i et halvt år og så var det usandsynlig pludselig at få. Han mente derimod jeg skulle blive undersøgt for brystkræft når min egen læge kom tilbage nogle der har prøvet noget lignende og kan berolige mig? Er jo selvfølgelig vildt bekymret nu 

Jeg prøvede det da jeg var 20. Fik at vide det var yderst sjældent man fandt noget ved yngre personer. Hvor gammel er du? Ved mig var det en hævet lymfe kirtel. Hvis de virkelig tror det er kræft ville han ikke bede dig vente. Det kan du være helt Sikker på men syns da heller ikke han kan være bekendt at sende dig hjem med den besked. Er sikkert bare en irriteret kirtel

Anmeld

12. marts 2012

MortilElias2010

Har desværre ingen erfaring med det. De kugler jeg i tidens løb har fundet er jeg gået til min mor med, som er afdelingsleder/overlæge på kræftafdelingen i Esbjerg og de har heldigvis ikke betydet noget.

Du skal tænke på at alle læger, især praktiserende går med livrem og seler - og vil hellere tjekke een gang for meget end een gang for lidt. Og selv det at du bliver henvist til onkologisk afdeling af din egen læge i så fald - ikke nødvendigvis betyder at du har brystkræft.

Men sørg for at få checket op i ny og næ - også selvom du/I ikke finder knuder i brysterne.

Forstår godt du er urolig og det skal du bare være. Den følelse er ikke til at komme af med indtil du kender svaret alligevel. Jeg selvfølgelig alt for at det ikke er noget og bare er godhjertet.

Tanker herfra

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Det skal lige siges at det ER en lymfeknude.

Men i følge ham var den nok hævet fordi jeg enten havde brystbetændelse(som han så samtidigt sagde var usandsynligt) eller hvis jeg havde en knude/knuder i brystet jeg ikke havde opdaget 

Han nævnte dog at jeg jo var ung(23) og det typisk ramte ældre kvinder. Men alder var jo ikke nødvendigvis et fripas :s 

Og så fik jeg som sagt besked på at få det undersøgt af egen lægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.