Burde stoppe med rygningen !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

608 visninger
4 svar
0 synes godt om
31. marts 2009

Kristine

Hej, jeg er gravid i 14 uge, og hav vidst det dsiden uge 7. Det er min første graviditet. Jeg har altid sagt jeg ville stoppe med at ryge den dag jeg skulle have børn - og at det i sig selv burde være motovation nok, meeennnn det er altså ikke gået så godt. Jeg har enormt dårlig samvittighed over ikke at have holdt op endnu, og tænker lidt at ejg allerede er en dålig mor!
Jeg ved ikke hvad der skal til for at det lykkedes, jeg tænker på det hver dag, men har alligevel ikke kunne stoppe. Min kæreste ryger også, og det gør det jo ikke nemmere, men det skal jo ikke være nogen undskyldning
Er der nogen der har nogen gode råd eller måsker nogen der kender lidt til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2009

Mette_81

Hej kristine...

Uhh der har været så mange indlæg herinde omkring emnet, og du er bestemt ikke den eneste.

Jeg har altid røget (eller i al fald siden jeg var ganske ung) men den dag der var 2 streger på testen, har jeg ikke kunne drømme om at ryge. Det har overhovedet ikke været svært. men jeg besluttede også fra starten at nu måtte jeg for første gang i mit liv, tænke på nogle andre end mig selv. En ting er sikkert, rygning er hverken godt for dig eller dit ufødte barn, og det er bevist.....

Selvfølgelig gør det det ikke nemmere, men du er simpelthen nødt til at tage kontrollen tilbage over dit liv, Jeg vil anbefale dig at læse "endelig ikke-ryger" Det er en fantastisk bog, og jeg er sikker på der er flere som vil anbefale dig samme. Du kan købe den i boghandlen. Den går ind og ændrer din tanke gang omkring rygning - og den får dig pludselig til at tænke anderledes.

Husk på at rygningen har overtaget dit liv og din identitet, du styrer det ikke selv mere, og den tanke i sig selv, er bare vildt irriterende )

mht tdin kæreste som også ryger; puha. jeg har haft samme problem med min kæreste, og han ryger stadig når han går til fester ( nu er jeg 25 uger henne) han har læst bogen, og stoppede fuldstandig i hverdagen, men han kan ikke slippe festsmøgen endnu, det er overhovedet ikke nemt, når man ikke føler man får den nødvendige støtte fra sin partner, men igen kan jeg kun sige, det er kun endnu en undskyldning for at skulle ryge, du skal bare tage kontrollen over dit eget liv, og ikke tæanke på hans lige nu. det er vigtigst at du og baby er raske, så du ikke oplaver komplikationer....

Ok, det endte som en hel stil fra mig, Mange gange held og lykke, der er ingen undskyldning, du skal simpelthen stoppe, og det er slet ikke så svært endda )

Good luck

Mette

Anmeld

31. marts 2009

Mca<3

Puhh ,, Jeg valgte at stoppe 3 mdr før vi gik i gang med projekt baby .. Jeg syntes jeg har set så meget i tv der burde indikere at self. skal man stoppe med at ryge før man bliver gravid ligesom at man også holder sig fra alkohol . Det er så skadeligt ,, Så du den udsendelse for nogle mdr siden med den gravide mor der nægtede at stoppe ??? Hun blev scannet mens hun røg så man kunne se hvor dårligt hendes lille foster havde det mens hun røg ...
Senere i forløbet fik hun moderkage løsning grundet røg og det er jo livs farligt for både mor og barn .. Da jeg stoppede med at ryge brugte jeg plaster i 14 dage og læste endelig ikke ryger af Allen Carr ,,, Kan anbefales ... Men tror det var let for mig for i min verden hedder det kvit smøgerne ellers intet barn .. Kunne ikke drømme om at udsætte mit ufødte barn for røg .... Min kæreste ryger stadig men self. ikke indenfor da jeg jo har 2 store børn også ,,,Dette skal ikke læses som en opsang ,,,, Bare mine tanker og hva der hjalp mig .. Knus ,,

Anmeld

31. marts 2009

Kristine

Tusind tak for Jeres råd, jeg ved at I har ret, og jeg prøver at klø på igen. Jeg tror jeg må ned og have fat i de bøger, og ja så skal den rygning sgu kvittes! I har ret I at det ikke kan være rigtigt, at man ikke har kontrol over sig selv.

Det er på tide at det vender....tusind tak for jeres opsang og tanker omkring det, det er godt at blive råbt op en gang imellem, og det er vist især noget jeg har brug for.

Anmeld

31. marts 2009

Mca<3

Kristine skriver:

Tusind tak for Jeres råd, jeg ved at I har ret, og jeg prøver at klø på igen. Jeg tror jeg må ned og have fat i de bøger, og ja så skal den rygning sgu kvittes! I har ret I at det ikke kan være rigtigt, at man ikke har kontrol over sig selv.

Det er på tide at det vender....tusind tak for jeres opsang og tanker omkring det, det er godt at blive råbt op en gang imellem, og det er vist især noget jeg har brug for.

Det kan lade sig gøre tro mig Bare motivationen er der ,, Og kan du få mere motivation end du har lige nu ????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.