Hej kristine...
Uhh der har været så mange indlæg herinde omkring emnet, og du er bestemt ikke den eneste.
Jeg har altid røget (eller i al fald siden jeg var ganske ung) men den dag der var 2 streger på testen, har jeg ikke kunne drømme om at ryge. Det har overhovedet ikke været svært. men jeg besluttede også fra starten at nu måtte jeg for første gang i mit liv, tænke på nogle andre end mig selv. En ting er sikkert, rygning er hverken godt for dig eller dit ufødte barn, og det er bevist.....
Selvfølgelig gør det det ikke nemmere, men du er simpelthen nødt til at tage kontrollen tilbage over dit liv, Jeg vil anbefale dig at læse "endelig ikke-ryger" Det er en fantastisk bog, og jeg er sikker på der er flere som vil anbefale dig samme. Du kan købe den i boghandlen. Den går ind og ændrer din tanke gang omkring rygning - og den får dig pludselig til at tænke anderledes.
Husk på at rygningen har overtaget dit liv og din identitet, du styrer det ikke selv mere, og den tanke i sig selv, er bare vildt irriterende

)
mht tdin kæreste som også ryger; puha. jeg har haft samme problem med min kæreste, og han ryger stadig når han går til fester ( nu er jeg 25 uger henne) han har læst bogen, og stoppede fuldstandig i hverdagen, men han kan ikke slippe festsmøgen endnu, det er overhovedet ikke nemt, når man ikke føler man får den nødvendige støtte fra sin partner, men igen kan jeg kun sige, det er kun endnu en undskyldning for at skulle ryge, du skal bare tage kontrollen over dit eget liv, og ikke tæanke på hans lige nu. det er vigtigst at du og baby er raske, så du ikke oplaver komplikationer....
Ok, det endte som en hel stil fra mig, Mange gange held og lykke, der er ingen undskyldning, du skal simpelthen stoppe, og det er slet ikke så svært endda

)
Good luck

Mette