? ang. Jordemoder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

936 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har den seneste tid (efter sidste jordemoderbesøg) gået med ondt i maven for at skulle afsted igen.

Sidste gang fik jeg et KÆMPE møgfald fordi jeg havde taget 500 g. på siden jeg var ved lægen (4 uger tidligere)

Jeg er godt klar over at jeg er for stor (BMI 35+) Men der er ingen grund til at tale ned til mig derfor - Jeg blev virkelig ked af det, og er ikke rigtig kommet meíg over det endnu.

Jeg har aldrig følt mig tryk hos denne jordemoder, og jeg ønsker IKKE at se hende igen! Føler mig dårligt behandlet og er rigtig ked at det hver dag fordi hendes ord sidder i hovedet på mig!

Kan man godt droppe sin jordemoder og "bare" gå til kontrol hos sin egen læge?

Det er mit første barn, er 33+6 i dag, og jeg havde håbet at det ville være en skøn oplevelse at skulle være mor! Men den sorte sky hænger i øjeblikket meget tungt!!!

Håber der er nogle af jer andre der ved lidt om det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

banana3

Anonym skriver:

Hej.

Jeg har den seneste tid (efter sidste jordemoderbesøg) gået med ondt i maven for at skulle afsted igen.

Sidste gang fik jeg et KÆMPE møgfald fordi jeg havde taget 500 g. på siden jeg var ved lægen (4 uger tidligere)

Jeg er godt klar over at jeg er for stor (BMI 35+) Men der er ingen grund til at tale ned til mig derfor - Jeg blev virkelig ked af det, og er ikke rigtig kommet meíg over det endnu.

Jeg har aldrig følt mig tryk hos denne jordemoder, og jeg ønsker IKKE at se hende igen! Føler mig dårligt behandlet og er rigtig ked at det hver dag fordi hendes ord sidder i hovedet på mig!

Det er mit første barn, er 33+6 i dag, og jeg havde håbet at det ville være en skøn oplevelse at skulle være mor! Men den sorte sky hænger i øjeblikket meget tungt!!!

jeg er ikke gravid, og ved desværre ikke noget om det, men jeg tvivler da slet ikke på, at du ikke skal have disse oplevelser hos JM! Håber der er et sted man kan henvende sig, så du kan få en anden!

KÆMPE krammer til dig, og tillykke herfra 

Anmeld

12. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej.

Nej du kan ikke droppe din jm, de kan se andre ting end din læge kan osv men du ku jo be om en anden jm

Anmeld

12. marts 2012

Sujan

Anonym skriver:

Hej.

Hold da op...

Hvor strengt. Det kan hun da ikke. Selvom du er stor skal de da se på om barnet har det godt. og har det det så er det andet vel lige meget.

og 500 g på 4 uger er vel kun baby der er vokset??? Det må den vel gerne. Ved da at alle fraråder kur når man er gravid. Men kan da nærmest give spiseforstyrrelse, hvis man er bange for at tage på inden et jordmoder besøg...

Synes det er synd for dig. og du skal være tryg ved din jordmoder. Altså hvad jeg har hørt er alt et tilbud. Så i princippet kan du godt droppe jordmoder. Men vil da nok fraråde det, da de jo kan hjælpe en meget....

Her hvor jeg går ved jeg der er i alt 3 jordmodere... Er der evt. ikke flere hos dig så du kan skifte. Synes det er ens ret at man har en god kommunikation med jordmoder. Så evt. ringe op til dem og høre om du kan få tid ved en anden. .... Det ville jeg gøre.

og så får du lige en med på vejen

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

banana3 skriver:

jeg er ikke gravid, og ved desværre ikke noget om det, men jeg tvivler da slet ikke på, at du ikke skal have disse oplevelser hos JM! Håber der er et sted man kan henvende sig, så du kan få en anden!

KÆMPE krammer til dig, og tillykke herfra 

Mange tak. Det varmer med et kram 

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nej du kan ikke droppe din jm, de kan se andre ting end din læge kan osv men du ku jo be om en anden jm

Er det så bare at ringe derop og få en ny?

Anmeld

12. marts 2012

L&V

Anonym skriver:

Er det så bare at ringe derop og få en ny?

Ja det ville jeg gøre, for det er da bare slet ik okay at du ska ha det sån

Anmeld

12. marts 2012

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Hold da op...

Hvor strengt. Det kan hun da ikke. Selvom du er stor skal de da se på om barnet har det godt. og har det det så er det andet vel lige meget.

og 500 g på 4 uger er vel kun baby der er vokset??? Det må den vel gerne. Ved da at alle fraråder kur når man er gravid. Men kan da nærmest give spiseforstyrrelse, hvis man er bange for at tage på inden et jordmoder besøg...

Synes det er synd for dig. og du skal være tryg ved din jordmoder. Altså hvad jeg har hørt er alt et tilbud. Så i princippet kan du godt droppe jordmoder. Men vil da nok fraråde det, da de jo kan hjælpe en meget....

Her hvor jeg går ved jeg der er i alt 3 jordmodere... Er der evt. ikke flere hos dig så du kan skifte. Synes det er ens ret at man har en god kommunikation med jordmoder. Så evt. ringe op til dem og høre om du kan få tid ved en anden. .... Det ville jeg gøre.

og så får du lige en med på vejen

Mange tak for svar 

Jeg er ikke klar over om der er flere JMér her hvor jeg går, men det kan man vel se på nettet?

Kan se du er længere henne end mig, hvor mange samtaler er der ca. tilbage? bare sådan ca 

Anmeld

12. marts 2012

Ciss

for at du kan få en anden jordmor!

Det er utrolig, hvor mange mennesker som åpenbart tror, at man taber sig af at få et møgfald. Det har da om noget den stik modsatte effekt! Jeg bliver altså så forarget over, at folk som skal være fagpersoner slet ikke kan finde ud af at snakke om den slags på en ordentlig måde. Man hører jo om det igen og igen både om jordmødre, læger og SP'er.

Men jeg tror heldigvis, at de aller aller fleste jordmødre ikke er sådan, så prøv at undersøge, om du kan bytte til en anden. Det er vigtigt at kemien stemmer, så man faktisk kan få snakket om de ting, som man har behov for og stillet alle spørgsmålene, man går rundt med, uden at føle sig dum eller flov.

Anmeld

12. marts 2012

DinNabo

Anonym skriver:

Hej.

Tror godt du kan bede om en anden, dog er udfordringen, at du kan risikere at få hende til selve fødslen, med mindre du skifter fødested. Sådan er det i hvert fald hvor jeg går. Men evt. Din læge kan hjælpe mht hvem du skal kontakte?

Mvh

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.