Barn nr. 2 - på su??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.062 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

ChristinaB

Hej alle..

Har virkelig brug for hjælp

Jeg læser til pædagog på VIA, efter 2. semester gik jeg på barsel og fik en skøn pige. Hun er nu 7 mdr. og jeg skal starte igen til august. Økonomisk har jeg fået SU (fødselsklip). Min kæreste og jeg ønsker at der skal være 2-2½ år mellem vores datter og den næste, hvilket gør at jeg skal på barsel igen under uddannelse. Det store spørgsmål er så bare om man kan få SU (fødselsklip) en gang til under samme uddannelse?? 

Er der nogen der ved noget om det eller har stået i samme situation? Håber I kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Sara.

Det kan du godt... du får tildelt 12 pr fødsel :-)

Anmeld

12. marts 2012

ChristinaB

altså 12 klip igen? Har jo brugt 12 klip med mit første barn..

Anmeld

12. marts 2012

ChristinaB

hov havde ikke lige set at der stod 12 klip PR fødsel, sorry  

Hvordan har du fundet ud af det?

Anmeld

12. marts 2012

Sofia24

Du får 12 fødselsklip igen ved barn nr 2

Jeg er i samme situation som dig nemlig, så jeg ved hvordan det virker

Anmeld

12. marts 2012

ChristinaB

ej hvor er det dejligt, Så er der jo ikke noget at være bekymret for mht det  

Tænker bare lidt på at jeg skal i en ny klasse og så skal jeg ud af uddannelsen igen efter 1 år, men synes bare der bliver for langt imellem børnene hvis jeg skal vente til jeg er færdig uddannet Og det er både min kæreste og jeg der synes det  

Tak for svaret begge to  

Anmeld

12. marts 2012

Sara.

Winnie K skriver:

hov havde ikke lige set at der stod 12 klip PR fødsel, sorry  

Hvordan har du fundet ud af det?

Jeg har et barn som jeg fik lige inden jeg begyndte på pædagog uddannelsen... og så fik jeg min dreng under uddannelsen :-) Og i den forbindelse 12 fødselsklip :-) Så der satte jeg mig ind i det....

Men hvis du endnu ikke er gravid og det kan lykkedes jer at planlægge det, så gør sådan at du skal gå fra på barsel under en af dine lønnede praktikker :-) Det giver flest penge under barsel

Anmeld

12. marts 2012

ChristinaB

Okay tusind tak for hjælpen må lige se hvordan det kommer til at passe det hele  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.