"Kære Rina"
Hej Rikke
Vi er i den lykkelige situation at vi venter tvillinger, så det er super dejligt. Da de er blevet til på en privat fertilitetsklinik, fik vi en ekstra scanning og den var vi til i går - som afslutning. De små blev målt til hhv. 27,7 og 29,7 mm. Lægen sagde at det passede meget fint, men da jeg så har siddet og kigget på internettet efterfølgende, synes jeg at det ser ud til at de "burde" være min. ca. 35 mm.... I går var jeg 9+6.
Er det en ok længde eller er de lidt små?? Er bare hele tiden så bekymret for at noget skal gå galt, så håber du kan berolige mig lidt.
Mange hilsner Rina
Rikkes svar
Kære Rina
Tillykke med graviditeten og de to små tvillinger.
I 10. graviditetsuge (9+6) vil CRL (crown-rump-length) målet ligge indenfor ca. 23 mm til 30 mm, så de to små vokser helt som de skal og som jeres læge fortalte. Dette CRL mål er længden fra hoved til hale, og det kan være at det mål du har læst om, er målet fra hoved til fødder, altså et udstrakt mål på babyerne. Ved ultralydsscanning er det altid CRL der måles, så du skal ikke bekymre dig selvom det kan være svært med sådan et par små på vej.
Fortsat held og lykke med de små.
Med venlig hilsen
Rikke NIelsen
Professionelle og personlige ultra- lydscanninger af gravide i både 2D og 3D/4D.
Se Rikkes hjemmeside: Scanningsklinikken.dk
Anmeld