Nogle socialrådgivere herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.689 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. marts 2012

Ansemusen

Hejsa

Jeg overvejer at læse til socialrådgiver og kunne godt tænke mig at høre, hvordan uddannelsen er bygget op rent timemæssigt - altså hvor meget man er på studiet. Jeg ved det svinger fra modul til modul. Men er det ligesom på eksempelvis ergoterapeutuddannelsen, hvor man har studiedage, hvor man har "fri" til at arbejde selv eller i grupper?

Hvor mange timer har man ca. i gennemsnit om ugen PÅ skolen?

Jeg håber der er nogle som kan give svar på mine spørgsmål, evt. sende mig nogle eksempler på modulernes opbygning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

Hvem?

Ansemusen skriver:

Hejsa

Jeg overvejer at læse til socialrådgiver og kunne godt tænke mig at høre, hvordan uddannelsen er bygget op rent timemæssigt - altså hvor meget man er på studiet. Jeg ved det svinger fra modul til modul. Men er det ligesom på eksempelvis ergoterapeutuddannelsen, hvor man har studiedage, hvor man har "fri" til at arbejde selv eller i grupper?

Hvor mange timer har man ca. i gennemsnit om ugen PÅ skolen?

Jeg håber der er nogle som kan give svar på mine spørgsmål, evt. sende mig nogle eksempler på modulernes opbygning

Hejsa

Jeg læser til socialrådgiver efter den nye bekendtgørelse, det svinger meget fra uge til uge, mht. hvor mange timer vi er der, men som regel er der altid en "studiedag" om ugen, som enten kan bruges til hjemmelæsning eller evt. gruppearbejde

Anmeld

12. marts 2012

Ansemusen

Bondefruen skriver:

Hejsa

Jeg læser til socialrådgiver efter den nye bekendtgørelse, det svinger meget fra uge til uge, mht. hvor mange timer vi er der, men som regel er der altid en "studiedag" om ugen, som enten kan bruges til hjemmelæsning eller evt. gruppearbejde

Tak for dit hurtige svar

Er der også uger med 2-3 studiedage? Og har man tidligt fri nogle dage? Hvornår møder I som regel?

Anmeld

12. marts 2012

Ryberg

Jeg er også igang, og vi bruger semestre og ikke moduler.
Vi er i skole 1 til 3 gange om ugen og så har vi gruppe arbejde ved siden af.

Dagene svinger fra 8.15/9.05- 11.45/14.10/15.50

Anmeld

12. marts 2012

Mamalou

Da jeg læst på Aalborg universitet var vi i skole fra kl. 8 til 12 gennemsnit 3 dage om ugen vil jeg tro. Derudover var der gruppearbejde.

Jeg blev færdig januar 2009, så det er meget muligt, der er ændret på det siden

Anmeld

12. marts 2012

Hvem?

Ansemusen skriver:

Tak for dit hurtige svar

Er der også uger med 2-3 studiedage? Og har man tidligt fri nogle dage? Hvornår møder I som regel?

Ja, de sidste mange uger har vi haft ca 2 studiedage om ugen, men med gruppearbejde, vi har så bare sat os efter forelæsningerne, således vi stadig har de to studiedage.

--

Det svinger meget, nogle dage er det 8.15-15.45 andre og oftere er det 8.15 eller 09.00 til en 11.30-13.15 tiden...

Anmeld

12. marts 2012

Ansemusen

Det lyder jo som et dejligt luftigt studie!

Der er heller ikke mødepligt, vel? Altså man er sin egen boss?

Anmeld

12. marts 2012

Hvem?

Ansemusen skriver:

Det lyder jo som et dejligt luftigt studie!

Der er heller ikke mødepligt, vel? Altså man er sin egen boss?

Der er enkelte gange hvor der er mødepligt, men sjældent, det meste er jo forelæsning/seminarhold - men helt sikkert en fordel at komme til forelæsningerne, noget af stoffet kan være tungt

Anmeld

12. marts 2012

raca

udannelsen kan også tages som netstudie, der får de noget mere frirum til selv at planligge..

ved at ihverfald odense og åbenrå har nethold på sosialrådgiver udd.

dog er der indkald ca 2 dage om mdr der oftes ligger fredag lørdag.

Anmeld

12. marts 2012

Ansemusen

Bondefruen skriver:

Der er enkelte gange hvor der er mødepligt, men sjældent, det meste er jo forelæsning/seminarhold - men helt sikkert en fordel at komme til forelæsningerne, noget af stoffet kan være tungt

Jeg har skam også tænkt mig at møde til de fleste lektioner  Jeg glæder mig bare til et mere selvstændigt studie uden fraværsnotering og med en mere selvstændig tilrettelæggelse af din studietid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.