Nogen med grønne fingre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2012

Den lykkelige

Månsson skriver:

Prøv og skær i den der er jo da ikke udsigt til den vilde frost så tror ikke der sker det helt store, det vildeste der ku ske er nok at væksten stopper lidt og det er jo så ingen skade til.. Nej så er det spild af krudt hvis i har masser af mos.. Græsset ku garanteret være super at ordne i påskeferien, det har vi selv planer om

Ja jeg tror jeg prøver.. Vil så gerne igang  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2012

TeamRocket

nettemor skriver:

Jep. Manden siger at hvis ikke vi havde nået det sidste år så var det nu vi skulle så græs Så bare igang med at rive og så.

Hvordan planter man græs ? Kan man 'bare lige' rive lidt i jorden og smide nogle frø, eller er det mere indviklet?

Vi har store pletter i plænen hvor der lå massere og sne og is, nu er det endelig smeltet, og så er græsset er bare helt væk der er kun jord nu  mega grimt.

Anmeld

12. marts 2012

L&V

TeamRocket skriver:

Hvordan planter man græs ? Kan man 'bare lige' rive lidt i jorden og smide nogle frø, eller er det mere indviklet?

Vi har store pletter i plænen hvor der lå massere og sne og is, nu er det endelig smeltet, og så er græsset er bare helt væk der er kun jord nu  mega grimt.

Stort set ja også er det en go ide at tromle det.

http://www.bolius.dk/alt-om/have-planter-og-traeer /artikel/ny-graesplaene/?gclid=CLvTlYus4a4CFcG-zAo diFy1ag

Her er der en meget nem oversigt trin for trin

Anmeld

12. marts 2012

L&V

Den lykkelige skriver:

Ja jeg tror jeg prøver.. Vil så gerne igang  

Kan jeg godt forstå, får os rigtig lyst til at gå i haven i det her dejlige vejr

Anmeld

12. marts 2012

Nettemor

TeamRocket skriver:

Du river jorden så det bliver dejligt blød og let Så strøger du græsfrøene, og river let over det igen så de bliver dækket lidt til. Så blæser frøene nemlig ikke væk og de er lidt beskyttet for fuglene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.