grinny skriver:
Er færdig med min HHX til juni og er virkelig på bar bund! Jeg vil gerne være revisor og har søgt forskellige steder, men er desværre ikke blevet valgt
Bor på Lolland så der er ikke de store muligheder hernede hverken som elev eller arbejde!
Jeg aner ikke hvad jeg skal nu? Har virkelig ikke brug for at gå mere i skole nu, vil gerne ud og arbejde, bruge mine hænder! Og hvis jeg skal uddanne mig videre bliver vi nød til at flytte og det er bare slet ikke vores planer lige nu, da vi selvfølgelig håber på at jeg snart bliver gravid og derfor gerne vil blive ved vores forældre så de kan få glæde af deres barnebarn.
Men hvad skal jeg så? Lige nu frygter jeg at jeg ikke kan få noget og så ender på kontanthjælp
Jeg er under 25 og satsen er jo ikke særlig høj så kan få omkring 5600!
Åhh, hvorfor skal det være så svært at finde en elevplads eller et arbejde når man bare så gerne vil!?
Hvis jeg var Jer, ville jeg kraftigt overveje at flyttte. Når jobsituationen er så håbløs som den er på Lolland.
I behøver jo ikke flytte til en anden landsdel, men blot lidt nærmere på de større byer, så får du et større område at søge job i.
Jeg ville prioritere job lige nu, beslut jer for at i vil bruge det næste 3/4 år på at søge efter job. Når så du har fundet det job, kan i jo gå i gang med projekt baby.
Det bliver sværere at flytte efter job når først man har fået barn, så skal man jo tænke på at det også er barnet man flytter fra vante omgivelser.
Jeg ville ikke bygge en fremtid op i et område, hvor jobs forsvinder og sandsynligheden for at begge ender som arbejdsløse er stor.
Anmeld