Aner ikke hvad jeg skal gøre :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.091 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

grinny

Er færdig med min HHX til juni og er virkelig på bar bund! Jeg vil gerne være revisor og har søgt forskellige steder, men er desværre ikke blevet valgt  Bor på Lolland så der er ikke de store muligheder hernede hverken som elev eller arbejde! 

Jeg aner ikke hvad jeg skal nu? Har virkelig ikke brug for at gå mere i skole nu, vil gerne ud og arbejde, bruge mine hænder! Og hvis jeg skal uddanne mig videre bliver vi nød til at flytte og det er bare slet ikke vores planer lige nu, da vi selvfølgelig håber på at jeg snart bliver gravid og derfor gerne vil blive ved vores forældre så de kan få glæde af deres barnebarn.

Men hvad skal jeg så? Lige nu frygter jeg at jeg ikke kan få noget og så ender på kontanthjælp  Jeg er under 25 og satsen er jo ikke særlig høj så kan få omkring 5600!

Åhh, hvorfor skal det være så svært at finde en elevplads eller et arbejde når man bare så gerne vil!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Den lykkelige

grinny skriver:

Er færdig med min HHX til juni og er virkelig på bar bund! Jeg vil gerne være revisor og har søgt forskellige steder, men er desværre ikke blevet valgt  Bor på Lolland så der er ikke de store muligheder hernede hverken som elev eller arbejde! 

Jeg aner ikke hvad jeg skal nu? Har virkelig ikke brug for at gå mere i skole nu, vil gerne ud og arbejde, bruge mine hænder! Og hvis jeg skal uddanne mig videre bliver vi nød til at flytte og det er bare slet ikke vores planer lige nu, da vi selvfølgelig håber på at jeg snart bliver gravid og derfor gerne vil blive ved vores forældre så de kan få glæde af deres barnebarn.

Men hvad skal jeg så? Lige nu frygter jeg at jeg ikke kan få noget og så ender på kontanthjælp  Jeg er under 25 og satsen er jo ikke særlig høj så kan få omkring 5600!

Åhh, hvorfor skal det være så svært at finde en elevplads eller et arbejde når man bare så gerne vil!?

Har det på præcis samme måde som dig!! Aner ikke hvad du skal gøre.. desværre.. men vil bare sige du ikke er den eneste.. jeg føler med dig!!! Jeg bor i Kalundborg og det er UMULIGT at finde noget

Anmeld

11. marts 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
grinny skriver:

Hvis jeg var Jer, ville jeg kraftigt overveje at flyttte. Når jobsituationen er så håbløs som den er på Lolland.

I behøver jo ikke flytte til en anden landsdel, men blot lidt nærmere på de større byer, så får du et større område at søge job i.

Jeg ville prioritere job lige nu, beslut jer for at i vil bruge det næste 3/4 år på at søge efter job. Når så du har fundet det job, kan i jo gå i gang med projekt baby.

Det bliver sværere at flytte efter job når først man har fået barn, så skal man jo tænke på at det også er barnet man flytter fra vante omgivelser.

Jeg ville ikke bygge en fremtid op i et område, hvor jobs forsvinder og sandsynligheden for at begge ender som arbejdsløse er stor.

Anmeld

11. marts 2012

dpb

Åhh, hvor kan jeg godt følge dig.... søger selv nemlig...mit "problem" er bare lidt anderledes end dit nemlig at mit eksamensbevis er af ældre dato, da den første elevplads gik i vasken af flere årsager, og jeg 14.dage efter stop fandt ud af jeg var gravid så familielivet og alm. arbejde kom i fokus istedet... da jeg så ryger efter knap 5år grundet nedskæringer, og efter 1½år stadig ikke har fået noget har jeg valgt at søge ind på videregående, selvom det bliver hårdt af H...... til økonomisk Men sådan som tiderne er pt. er det arbejdsgivers marked, så det er hammer svært at komme ind Specielt også med elevplads, da der i forvejen er mangel på dem

Og har fået tjekket mine ansøgninger og CV i hoved og r.. da jeg lige pt. er igang med mit 3. jobsøgningskursus, for noget skal man jo lave for sine dagpenge men også mange andre har set dem og kan ikke sætte en finger på dem altså minus hjælp...
så jeg ved godt hvorfor jeg ikke ryger i tilvalgsbunken

i hvilken radius søger du??

Qnuz

Anmeld

11. marts 2012

Lise

Jeg ville flytte hvis jeg var dig...

Bliver lige nødt til at tilføje, at hvis du vil arbejde som revisor, og du kun har en hhx, så er du jo nødsaget til at fortsætte i skole. Du skal tage enten en Ha eller en HD efterfulgt af cand.merc.aud. Det er ikke vejen hvis man ikke ønsker at gå i skole længere..

Håber du finder noget der gør dig glad

Anmeld

11. marts 2012

grinny

Den lykkelige skriver:

Har det på præcis samme måde som dig!! Aner ikke hvad du skal gøre.. desværre.. men vil bare sige du ikke er den eneste.. jeg føler med dig!!! Jeg bor i Kalundborg og det er UMULIGT at finde noget

Synes virkelig det er så øv! Og har lige fundet ud af at jeg kun får 4800 udbetalt på KH!

Anmeld

11. marts 2012

grinny

Lise skriver:

Jeg ville flytte hvis jeg var dig...

Bliver lige nødt til at tilføje, at hvis du vil arbejde som revisor, og du kun har en hhx, så er du jo nødsaget til at fortsætte i skole. Du skal tage enten en Ha eller en HD efterfulgt af cand.merc.aud. Det er ikke vejen hvis man ikke ønsker at gå i skole længere..

Håber du finder noget der gør dig glad

Altså, vil gerne gå i skole samtidig med en elevplads som revisor, fordi så er det ikke det samme hver evig eneste dag, så kommer jeg til at prøe nogle ting og for erfaringer

Anmeld

11. marts 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Nu er det ikke for at være negativ eller noget  men hvorfor vælger du en uddannelse du ikke kan komme til at bruge når du hverken vil gå i skole eller flytte?

Jeg er selv færdig til sommer og har da været nødt til at prioriterer at det er tilgængeligt med job og i nærheden af hvor jeg gerne vil bo - jeg vil hellere ikke flytte vidt omkring, så kan sagtens forstå dit dilemmer, det er slet ikke det  .. 

Det virker bare ikke særlig gennemtænkt. Men som de andre siger så er det da bedre at du flytter nu end senere hvis i gerne vil have et barn. Men jeg tænker også bare at du nok ikke få nemt ved at få elevplads hvis du gerne vil have barn midt i det hele 

Anmeld

11. marts 2012

grinny

Norman skriver:

Nu er det ikke for at være negativ eller noget  men hvorfor vælger du en uddannelse du ikke kan komme til at bruge når du hverken vil gå i skole eller flytte?

Jeg er selv færdig til sommer og har da været nødt til at prioriterer at det er tilgængeligt med job og i nærheden af hvor jeg gerne vil bo - jeg vil hellere ikke flytte vidt omkring, så kan sagtens forstå dit dilemmer, det er slet ikke det  .. 

Det virker bare ikke særlig gennemtænkt. Men som de andre siger så er det da bedre at du flytter nu end senere hvis i gerne vil have et barn. Men jeg tænker også bare at du nok ikke få nemt ved at få elevplads hvis du gerne vil have barn midt i det hele 

Fordi jeg på daværende tidspunkt ikke vidste hvad jeg ville med mit liv! Jeg vidste ikke jeg skulle finde en kæreste og skulle flytte sammen med ham!

Det er svært at få uddannelse og job til at passe sammen, medmindre jeg som 19 årig ville flytte et andet sted hen for at få det hele til at passe. Og da jeg var 19 var jeg SLET ikke klar til at forlade min familie!

Så ja, det kan godt være det hele ikke var særligt gennemtænkt den gang, men hvad skal jeg bruge det til nu? Ikke for at være negativ, men sådan helt seriøst? Det jeg gjorde som 19 årig skal jeg vel ikke bankes i hovedet for nu?

Anmeld

11. marts 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Fordi jeg på daværende tidspunkt ikke vidste hvad jeg ville med mit liv! Jeg vidste ikke jeg skulle finde en kæreste og skulle flytte sammen med ham!

Det er svært at få uddannelse og job til at passe sammen, medmindre jeg som 19 årig ville flytte et andet sted hen for at få det hele til at passe. Og da jeg var 19 var jeg SLET ikke klar til at forlade min familie!

Så ja, det kan godt være det hele ikke var særligt gennemtænkt den gang, men hvad skal jeg bruge det til nu? Ikke for at være negativ, men sådan helt seriøst? Det jeg gjorde som 19 årig skal jeg vel ikke bankes i hovedet for nu?

Nej nej men for 3 år siden var der jo også krise, den startede i 2008  - derfor jeg lidt syntes du måske burde have tænkt dig om  Og det hjælper da ikke du bliver sur .. Men der er vel ikke så meget at gøre end du så må vente den tid det nu tager før du så finder en elevplads.

Men jeg faldt da over den her  http://www.elevplads.dk/annoncer/2417/revisortrainee-med-med-hhx-stx-eller-f-baggrund-soeges ved ikke om det er i nærheden af dig, men der står de søger i hele landet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.