min hund har knækket negl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.804 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. marts 2012

Sujan

Min søde hund har knækket/forvredent en negl. Altså den sidder helt forkert. Hun halter ikke, men vil ikke rigtig have man røre ved det

Jeg kan ikke pille neglen af eller rykke den på plads. Er det noget doktor dyr skal se på eller skal man bare lade den gro ud??

Har intet forstand på hunde negle.

Ender nok med at kontakte doktor dyr i morgen da jeg synes det er så synd for hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

TeamRocket

Jeg ville nok kontakte dyrelægen snarest, nu ved jeg ikke hvor slemt det er ?

Men hvis det er slemt nok skal neglen fjernes, eller have hjælp til at komme på plads så en fremtidig negl ikke vokser vildt eller skævt- det tyder på det er smertefuldt for din hund, og om ikke andet skal det nok lige renses, evt noget smertestiller til hunde.

Anmeld

11. marts 2012

Ma-lu

Sujan skriver:

Min søde hund har knækket/forvredent en negl. Altså den sidder helt forkert. Hun halter ikke, men vil ikke rigtig have man røre ved det

Jeg kan ikke pille neglen af eller rykke den på plads. Er det noget doktor dyr skal se på eller skal man bare lade den gro ud??

Ender nok med at kontakte doktor dyr i morgen da jeg synes det er så synd for hende.

Hej.. 

Min afdøde vovse fik engang revet neglen a i en metal trappe , og han blødte helt sindsygt.. 

Men det gik altså betændelse i og han fik Pinnicilin , og skærm på, .. 

Han blev ved med at slikke på det, muligvis derfor betændelsen kom, selvom nogen siger at han bare selv gjorde det rent.!

Synes du for en sikkerhedskyld skaL tage din hund til doktor.( det ville vi også gøre hvis det var vores menneske baby ) 

God bedring Med den

Anmeld

11. marts 2012

Sujan

Ma-lu skriver:

VVa

Hej.. 

Min afdøde vovse fik engang revet neglen a i en metal trappe , og han blødte helt sindsygt.. 

Men det gik altså betændelse i og han fik Pinnicilin , og skærm på, .. 

Han blev ved med at slikke på det, muligvis derfor betændelsen kom, selvom nogen siger at han bare selv gjorde det rent.!

Synes du for en sikkerhedskyld skaL tage din hund til doktor.( det ville vi også gøre hvis det var vores menneske baby ) 

God bedring Med den

Var lige præcis på en metal trappe... Men bløder ikke. Men virker bare lidt øm.. men sidder jo også halvløs...

Så ja til doktor dyr i morgen og få fjernet det beskadiget og få renset og sådan så jeg er sikker på der ikke bliver noget senere

Anmeld

12. marts 2012

Ma-lu

Sujan skriver:

Var lige præcis på en metal trappe... Men bløder ikke. Men virker bare lidt øm.. men sidder jo også halvløs...

Så ja til doktor dyr i morgen og få fjernet det beskadiget og få renset og sådan så jeg er sikker på der ikke bliver noget senere

Metal trappen var hos os selv , så den brugte vi jo dagligt..

Vi købte sådan et 'tæppe/måtte' Til udendørs i tæppehandleren og klippede til.. Og satte fast.. 

Naboen gjorde det Samme da deres hund også pev da den gik ned og somme tider hang fast også ..

Anmeld

12. marts 2012

Miin'Baby'Mus

Sujan skriver:

Altså min mors retriver kom engang galt afsted hvor hans negl satte sig løs, han var også lidt pjevset med berørelse, men vi ringede til dyrlægen der sagde at vi skulle klippe den af. 

Vi var meget kede af at gøre det, det gjorde jo lidt ondt på ham og han slikkede da også løs bagefter osv. 

Der har ikke været problemer siden 

Anmeld

16. marts 2012

heaven

du skal have en dyrlæge til at kigge på den, for det kan godt gøre rigtig ondt selvom den ikke halter.

Vores hund blev påkørt/snittet af en bil i lav fart engang, og eneste skade var heldigvis "kun neglen". Jeg fik faktisk et mindre chock, da hun kom til dyrlægen, for han ville slet ikke rører ved neglen, da han så den. Hun skulle i en let narkose og have det ordnet, da alm smertestillende ikke ville kunne tage det. Så det er et ømt sted...

Så afsted med jer til doktor, og god bedring

Jannie

Anmeld

16. marts 2012

heaven

Altså min mors retriver kom engang galt afsted hvor hans negl satte sig løs, han var også lidt pjevset med berørelse, men vi ringede til dyrlægen der sagde at vi skulle klippe den af. 

Vi var meget kede af at gøre det, det gjorde jo lidt ondt på ham og han slikkede da også løs bagefter osv. 

Der har ikke været problemer siden 

ej ej ej ej hvor vildt!!! sikke en forskel på dyrlæger, se mit indlæg ovenover..... ej, det havde jeg dæleme ikke gjort, og synes det er modig at videregive sådan en opgave til ejeren uden overhovedet at have set hunden.... av...

JAnnie

Anmeld

16. marts 2012

Miin'Baby'Mus

heaven skriver:

ej ej ej ej hvor vildt!!! sikke en forskel på dyrlæger, se mit indlæg ovenover..... ej, det havde jeg dæleme ikke gjort, og synes det er modig at videregive sådan en opgave til ejeren uden overhovedet at have set hunden.... av...

JAnnie

Ja vi var da heller ikke glade for at skulle gøre det. Jeg er meget øm overfor dyr og elsker dyr, så at se dem have det træls og endda måske skal påføre dem mere smerte for at hjælpe dem er skide svært   ..

Heldigvis sad neglen meget løs så der skulle ikke rigtig noget til for at få den af, men hvis den havde siddet mere fast så tror jeg ikke vi ville kunne have gjort det  Men min mor bor også på landet og jeg syntes lidt at de dyrlægere der kommer fra landet er lidt mere hårdfører overfor dyrene.

Vores egen dyrlæge til vores hund ville nok aldrig have gjort sådan, de ville nok gerne se ham. Men ja dyrlæger er forskellige - uheldigvis 

Anmeld

16. marts 2012

Lihan88

Sujan skriver:

Mine forældres hund har også prøvet at knække en negl. Hunden skulle til dyrelæge, hvor han kom i nakose og det måtte operere neglen væk, så den nye kunne komme frem. (i tiden hvor den nye negl ikke var kommet frem endnu, skulle hunden gå med strømpe på, for at undgå at der kom snavs osv. i såret)...

Så ring til din dyrelæge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.