Hvornår skal de små kunne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2012

Anonym trådstarter

Spise det meste selv? Altså f.eks frokost, eftermiddagsmad og aftensmad selv?

Hvornår stiller de det krav ovre i vuggestuen atde skal kunne spise selv?

Min Datter er lidt over 9 mdr og kan kun sidde med lidt frugt, grønt samt kiks og lign. Men det tager hende ret lang tid at gøre det hun sidder med færdig. Og hun er slet slet ikke klar til at sidde og aftensmad eller lign selv. For det vil hun slet ikke blive mæt af. Jeg har gjort det at jeg f.eks giver hende lidt først og så får hun lidt hun selv kan sidde med.

Men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre for at træne hende i det. Og hun er ikke ret vild med at få vores mad hun vil helst have hendes grønsagsmos. Men hun gør så også de tegn at hun bliver helt hysterisk nogen gange indtil hun selv får noget at sidde med.

Jeg er i bund og grund nok bange for at jeg lade hende være en lille baby for længe. Da hun hverken kravler eller kan sætte sig op selv. Hun har kunnet sidde længe med flot rettet ryg. Hun har aldrig været ret vild med at ligge på maven. Og det er jo derfor hun ikke har lært at komme fremad endnu. Hun er dog begyndt og skubbe sig rundt i en cirkel og bagud når hun ligger på maven.

Hilsen en mor der er så bange for at fejle selvom det kun er den første.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

Maja_4000

Min datter er knap 15 måneder og får stadig hjælp til at spise - Også i vuggestuen .. De lader hende prøve selv , og hjælper så når der er brug for det .. 

Det skal nok komme ! Og som 9 måneders kan de i hvert fald ikke forlange det (:

Anmeld

11. marts 2012

Saram

Min datter er også kun 9 mdr, og kan slet slet slet ikke spise selv. Kun en riskiks eller sådan lidt, som du selv skriver. Hun kan ikk afstands bedømme hvis hun får en ske i hånde, og tror ikk de begynder at kræve noget før hun måske er halvandet.

Tror bare de skal have lov til at udforske maden selv hvis de viser interesse til det & hvis de ikke gør det, så skal det nok komme.

Anmeld

11. marts 2012

camilla10

Anonym skriver:

Spise det meste selv? Altså f.eks frokost, eftermiddagsmad og aftensmad selv?

Hvornår stiller de det krav ovre i vuggestuen atde skal kunne spise selv?

Min Datter er lidt over 9 mdr og kan kun sidde med lidt frugt, grønt samt kiks og lign. Men det tager hende ret lang tid at gøre det hun sidder med færdig. Og hun er slet slet ikke klar til at sidde og aftensmad eller lign selv. For det vil hun slet ikke blive mæt af. Jeg har gjort det at jeg f.eks giver hende lidt først og så får hun lidt hun selv kan sidde med.

Men jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre for at træne hende i det. Og hun er ikke ret vild med at få vores mad hun vil helst have hendes grønsagsmos. Men hun gør så også de tegn at hun bliver helt hysterisk nogen gange indtil hun selv får noget at sidde med.

Jeg er i bund og grund nok bange for at jeg lade hende være en lille baby for længe. Da hun hverken kravler eller kan sætte sig op selv. Hun har kunnet sidde længe med flot rettet ryg. Hun har aldrig været ret vild med at ligge på maven. Og det er jo derfor hun ikke har lært at komme fremad endnu. Hun er dog begyndt og skubbe sig rundt i en cirkel og bagud når hun ligger på maven.

Hilsen en mor der er så bange for at fejle selvom det kun er den første.

ork, tag den med ro  De næste 3 måneder sker der rigtigt meget. Lur mig, om hun ikke selv spiser sine hapser, når hun bliver et år.

Anmeld

11. marts 2012

Zeus

Cajsa får stadig hjælp med morgenmaden, og hun er 16 mdr Resten spiser hun selv, med eller uden bestik, men foretrækker at spise med fingrene

Anmeld

11. marts 2012

Clisolka

Jeg tror Isabella har været omkring 13-14 mrd. da vuggestuen begyndte at "kræve" at hun skulle lære at spise selv  Nu er hun 16½ mrd. og spiser perfekt selv - både med ske og gaffel. 

Da hun var 9 mrd. fik hun hverken flaske eller grød mere - så var hun med på vores mad, og hun hyggede sig. Ja, det tog tid, men det var den tid værd 

Tag du det roligt, det hele skal nok komme 

Da Isabella startede i vuggestue gik der 14 dage, så kravlede hun og stod op ad ting selv - hun skulle jo følge med de andre  Da hun var 13 mrd. gik hun selv 

Anmeld

11. marts 2012

TeamRocket

Ih hvor er du sød. Selfølgelig fejler du ikke. Og der er ingen krav til hvornår hvem lære hvad - børn tar tingene i deres helt eget tempo, og med hjælp og tålmodighed skal de nok lære det, nogle hurtigere end andre. Vores datter spiste pænt allerede da hun var 9 mdr- mens vores knægt- amen han er bedre til bare at slaske det op i sit hår selv om han er 14 mdr. Hihi  Men i dagplejen spiser han pænt fordi de andre børn gør det. Så vi skal bare lige ham ham til at lære det herhjmme også.

Og de har altså fået nøjagtig den samme 'opdragelse' eller hvad man kan sige. Børn er bare forskellige, og lære i deres eget tempo.

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg bekymre mig udnødigt kan jeg forstå på det hele. Men tænkte jo også at de nok skulle sige noget ovre i vuggestuen men vil jo helst gerne undgå det hvis jeg kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.