Hjælp til en opgave: pædagogik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

Bare mig..

Kay skriver:

i naturen er der mange ting... bål mad, sanse lege og meget andet

jeg brugte blandt andet denne siden den gang jeg var studerende

http://www.skoven-i-skolen.dk/

resten af siderne kan jeg ikke rigtig huske lige pt... men der findes meget ude på nettet

Mange tak for hjælpen.. Den vil jeg helt sikkert kigge mere på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

chas12

MGN~NGM<3 skriver:

Præcis hvad jeg leder efter!! Vildt gode ide.. Den skriver jeg ned, og får mere teoretisk på.. Mange tak

Jamen det var da godt 

Jeg syntes faktisk også det var et rigtig godt projekt for det giver mulighed for at lærer børnene om naturen, de får mulighed for at udfordre sig kreativt samt det for nogle kan være svært at skrive deres eget navn hvilket de så også øver sig på der. Der kunne man jo evt. tage fat i Vygotsky der snakker om børnenes nærmeste udvilkings zone - f.eks. i forhold til når børnene skal stave og skrive deres eget navn. Hvis du kan følfe mig?

Anmeld

11. marts 2012

Maja88

MGN~NGM<3 skriver:

Det lyder spændende, men du bliver vidst nødt til at udspecificerer det lidt så jeg ved det

jamen i tager en tur i skoven fx.. der samler i grene- sten- blade hvad i kan.. og så laver man skulpturer og lignende ude i skoven

Anmeld

11. marts 2012

Bare mig..

chas12 skriver:

Jamen det var da godt 

Jeg syntes faktisk også det var et rigtig godt projekt for det giver mulighed for at lærer børnene om naturen, de får mulighed for at udfordre sig kreativt samt det for nogle kan være svært at skrive deres eget navn hvilket de så også øver sig på der. Der kunne man jo evt. tage fat i Vygotsky der snakker om børnenes nærmeste udvilkings zone - f.eks. i forhold til når børnene skal stave og skrive deres eget navn. Hvis du kan følfe mig?

Åha, du kommer jo lige med en masse guldkorn tak! 

Er kun lige startet på uddannelsen i februar, så jeg har endnu ikke fået så mange teoretikere på endnu, men så kan jeg da lige søge på ham du skriver og anbefaler at henvise til..

Mange tak!!

Anmeld

11. marts 2012

Bare mig..

Maja88 skriver:

jamen i tager en tur i skoven fx.. der samler i grene- sten- blade hvad i kan.. og så laver man skulpturer og lignende ude i skoven

Det var også en kanon ide. Jeg fremlægger det helt sikkert for gruppen imorgen! Mange tak!!

Anmeld

11. marts 2012

Risen

MGN~NGM<3 skriver:

Er kun lige startet på uddannelsen i februar, så jeg har endnu ikke fået så mange teoretikere på endnu, men så kan jeg da lige søge på ham du skriver og anbefaler at henvise til..

Mange tak!!

Ygotsky kan absolut anbefales.. (ham bruger vi også på læreruddannelsen) 

Anmeld

11. marts 2012

Risen

Risen skriver:

Ygotsky kan absolut anbefales.. (ham bruger vi også på læreruddannelsen) 

Vygotskij 

Anmeld

11. marts 2012

chas12

MGN~NGM<3 skriver:

Mange tak!!

Hehe er da bare glad hvis jeg kan hjælpe

Men ja han er slet ikke en tosset teoretiker og vil næsten æde min hat på i kommer til at beskæftige jer med ham (eller det tror jeg i hvert fald!) og han skriver meget óm at vi er nød til at se på hvor børnene befinder sig henne. Det hjælper ikke noget at bede lille Mads om at skrive hans navn hvis han ikke ved hvordan det staves eller ser ud. Så må man finde andre metoder. Der gjorde jeg bl.a. det at jeg fandt nogle bogstaver til børnene der havde svært ved at stave deres navn og dermed kunne de se efter bogstaverne og på den måde skrive deres navn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.