Underlig følelse/smerte i underlivet - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.177 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

Nanna R.R

Hej alle

Nu har jeg mere eller mindre hele dagen haft sådan en underlig smerte i mit underliv. Er gravid i 15. uge .

Jeg tror, jeg første gang mærkede det omkring kl 11 i formiddag, og så har det bare været der indtil nu, hvor det er mere tydeligt.

Det er sådan en flygtig, men dog tydelig, smerte, som kommer med jævne mellemrum (i hvert fald hvert minut), og som sidder nede i underlivet lige over skambenet i venstre side. Smerten er ikke uudholdelig eller noget, men den er tydelig og kommer ligesom sådan i ryk.

Det er som sagt ikke smertefuldt som sådan, men jeg vælger alligevel at kategorisere det som en smerte, da det er det tætteste, jeg kan komme det.

Jeg har ikke blødt eller noget, men kan ikke lide det alligevel

Er der andre, der har oplevet noget lignende, eller har et bud på, hvad det er/ hvad jeg skal gøre?

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

pemiro

Nanna R.R skriver:

Hej alle

Nu har jeg mere eller mindre hele dagen haft sådan en underlig smerte i mit underliv. Er gravid i 15. uge .

Jeg tror, jeg første gang mærkede det omkring kl 11 i formiddag, og så har det bare været der indtil nu, hvor det er mere tydeligt.

Det er sådan en flygtig, men dog tydelig, smerte, som kommer med jævne mellemrum (i hvert fald hvert minut), og som sidder nede i underlivet lige over skambenet i venstre side. Smerten er ikke uudholdelig eller noget, men den er tydelig og kommer ligesom sådan i ryk.

Det er som sagt ikke smertefuldt som sådan, men jeg vælger alligevel at kategorisere det som en smerte, da det er det tætteste, jeg kan komme det.

Er der andre, der har oplevet noget lignende, eller har et bud på, hvad det er/ hvad jeg skal gøre?

For mig lyder det som de beskrivelser je har læst omkring ligamenterne der bliver strukket i små ryk når livmoderen vokser

Anmeld

10. marts 2012

Christopher&Andreas

Nanna R.R skriver:

Hej alle

sådan havde jeg det med begge mine drenge omkring samme uge tror det er ligament smerter her var det men kontakt jdm hvis du føler dig utryk

Anmeld

10. marts 2012

Nanna R.R

Tusind tak for svar!

Ja, det har jeg også tænkt på, men jeg har haft mange ligamentsmerter helt fra start af (det var sådan jeg opdagede, jeg var gravid), og de føles helt anderledes. Det er mere sådan nogle kraftige smerter, der kommer, når jeg f.eks. vender mig om natten, rejser mig, når jeg har siddet ned længe, eller når jeg står op om morgenen.

Det kan selvfølgelig godt være en anden form for ligamentsmerter, som jo efter sigende kan føles på mange forskellige måder, men jeg kan bare ikke lide, at de her smerter er så regelmæssige og har varet hele dagen

Men det er nok bare mig, der er lidt hysterisk. Har haft en lidt turbulent graviditet og har gennemgået to spontane aborter før denne graviditet, så jeg er nok lidt ekstra følsom og opmærksom

Anmeld

10. marts 2012

Mamalou

Det lyder også som ligamentsmerter i mine øre... Så jeg er ret sikker på, at du kan tage den med ro.

Anmeld

10. marts 2012

Nanna R.R

Tak til jer alle tre! Jeg er allerede lidt mere rolig nu. Det er utroligt, hvordan man kan køre sig selv op, når man er gravid

Jeg tager den med ro, men hvis det er det samme i morgen, kontakter jeg nok lige vagtlægen for en sikkerheds skyld

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.