Menu til barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.560 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

Michellaz

Vi står og skal planlægge barnedåben inden min fødsel, da vi har en som rejser til auganistan, som meget gerne vil med, så vi er nød til at holde barnedåben tidligt efter fødsel.

jeg har tænkt meget over det med menuen, det skal gerne være noget vi selv kan lave, gerne med noget forberedelse dagen før, og gerne billigt Vi bliver ca 40 voksne og 15 børn.

Har i nogle forslag? '

og kan man godt tillade sig at lave et børnebord hvor der fx. bliver severet lasagne eller spaggeti- kødsauce med salat og flutes?

Håber i vil hjælpe med nogle gode forslag, evt. hvad fik i til jeres ?

Krammer en spændt snart kommende mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

birthee

Michellaz skriver:

Vi står og skal planlægge barnedåben inden min fødsel, da vi har en som rejser til auganistan, som meget gerne vil med, så vi er nød til at holde barnedåben tidligt efter fødsel.

jeg har tænkt meget over det med menuen, det skal gerne være noget vi selv kan lave, gerne med noget forberedelse dagen før, og gerne billigt Vi bliver ca 40 voksne og 15 børn.

Har i nogle forslag? '

og kan man godt tillade sig at lave et børnebord hvor der fx. bliver severet lasagne eller spaggeti- kødsauce med salat og flutes?

Hvad med pålægsbord? Det er nemt at gå til, og kan også gøres okay billigt  Jeg synes det lyder rigtig fint med et børne-mad-bord, når der kommer så mange børn... Måske det bare er vigtigt at I nævner det er til børnene, så de voksne ikke render og spiser af lasagnen lige pludselig... 

Anmeld

10. marts 2012

th

Michellaz skriver:

Har i nogle forslag? '

evt. lav nogen pasta salater, små frikedeller, kyllinge lår, lasagne, tunmouse med flute og rejer, kartofelsalat. pølsehorn

ellers pålægsbord

Anmeld

10. marts 2012

Francisca

syntes det en kanon ide med børnebord

men kommer an på hvad i har i tankerne til de voksne, om det skal være ta selv buffet eller anrettet på tallerken.

I kunne evt lave en lakseroulade den kan laves dagen før og er super lækker som en forret, så skærer i den ud og anretter den på tallerken og servere.

Så kan i evt lave en stor lækker steg med flødekartofler og salat samt flute til hovedret som folk selv kan gå op og tage på en buffet, det os dejligt nemt at lave da salaten kan laves dagen før evt og stegen og flødekartfolerne passer sig selv.

Også desserten en flot dåbskage med kaffe til

Anmeld

10. marts 2012

tarkoflen

Det er mange du skal lave mad til, skal du selv stå for det? For så ville jeg nok vælge noget, der ikke krævede så meget, eller kunne smides i fryseren, så det kan laves løbende, måske noget pølse- ostebord og så måske med pølsehorn og små frikadeller til ungerne. Synes helt sikkert godt, man kan lave et børnebord de synes helt sikkert også at det er sjovere med børnemad

Anmeld

10. marts 2012

vitapigen

Til vores barnedåb fik vi tunmousse til forret som blev lavet dagen i forvejen og pyntet på selve dagen. Hovederet som var et oste/pølse bord blev bestilt hos en slagter til billige penge. Dessert var islagkager fra den lokale ismejeri som havde lavet dem meget personligt og smagte himmelsk  Øl og sodavand købt i tyskland

Det var en billig barnedåb holdt hjemme i haven. Det er noget som børn også kan lide

Anmeld

13. marts 2012

Michellaz

Mange tak for de gode ideer

Er glad for at i synes det er ok med et børnebord, vi talte sammen igår, vi bliver ca 40 voksne og 20 børn, så det er mange børn.
jeg tænkte på at lave noget spegetti - kødsauce til dem. Det er noget der kan laves dagen før, så skal det bare varmes på dagen, .
Ja vi vælger at lave maden selv da det andet bliver alt for dyrt lige nu :/ .

Men indtil videre har vi snakket lidt om tunmousse til forret, og flødekartofler og steg til hovedret, samt noget kagebord med en dåbskage til dessert . Måske noget is med frugt dertil også?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.