Er der nogle herinde der har børn som er særlig sensetive

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

537 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. marts 2012

Pinkrose

Hej ja ville hører om der er nogle der har børn som er særlig sensetive? 

Min datter havdemen forfærdelig start på livet, og har efterfølgende haft en masse problemer pgafødslen .

Min læge og sp mener at hun er det man vil kalde et særlig sensetivt barn. Men hvad betyder det? Og hvad skal jeg gøre anderledes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2012

Angelspot

Hej ja ville hører om der er nogle der har børn som er særlig sensetive? 

Min datter havdemen forfærdelig start på livet, og har efterfølgende haft en masse problemer pgafødslen .

Min læge og sp mener at hun er det man vil kalde et særlig sensetivt barn. Men hvad betyder det? Og hvad skal jeg gøre anderledes?

Er ked af at høre din datter har haft en hård start på livet, det kan ikke være nemt. Men håber da hun er kommet forholdsvis godt over det??

Et særligt sensitivt barn kan være mange ting. Det kan være et barn der har brug for meget ro og tryghed omkring sig (hvad jeg tænker er meget aktuelt i din datters situation), det kan være hun skal skærmes af for voldsomme indtryk. Det kan være hun i det lange løb har brug for lidt støtte i børnehaven, skolen og evt til dagligdags ting i hjemmet. Det kan være hun har svært ved høje lyde, skarpt lys eller varme/kulde. Det kan være berøringsmæssigt. Altså at hun ikke har det så godt med at blive aet feks, nogle børn oplever det som at blive aet med knive henover huden.

Min søn var sensitiv omkring hans søvn, han vågnede ved det mindste, lyd eller berøring. Det tog ham nogle måneder at komme over. Men det var billigt sluppet

Men der er mange ting i ordet sensitivt. I er bare nødt til at fionde ud af om hun får nogle behov som er lidt ud over det sædvanlige og så rette jeres hverdag ind på det. Og det kan være det ikke går så galt som lægerne siger. Men jeg ønsker jer held og lykke på jeres vej og skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med

Anmeld

10. marts 2012

Kløver

Angelspot skriver:

Er ked af at høre din datter har haft en hård start på livet, det kan ikke være nemt. Men håber da hun er kommet forholdsvis godt over det??

Et særligt sensitivt barn kan være mange ting. Det kan være et barn der har brug for meget ro og tryghed omkring sig (hvad jeg tænker er meget aktuelt i din datters situation), det kan være hun skal skærmes af for voldsomme indtryk. Det kan være hun i det lange løb har brug for lidt støtte i børnehaven, skolen og evt til dagligdags ting i hjemmet. Det kan være hun har svært ved høje lyde, skarpt lys eller varme/kulde. Det kan være berøringsmæssigt. Altså at hun ikke har det så godt med at blive aet feks, nogle børn oplever det som at blive aet med knive henover huden.

Men der er mange ting i ordet sensitivt. I er bare nødt til at fionde ud af om hun får nogle behov som er lidt ud over det sædvanlige og så rette jeres hverdag ind på det. Og det kan være det ikke går så galt som lægerne siger. Men jeg ønsker jer held og lykke på jeres vej og skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med

Kunne ikke have skrevet det bedre selv, men synes også det er svært at forklare

Vores søn er sensitiv og reagerer ofte på hans søvn hvis han feks får for mange indtryk

Anmeld

10. marts 2012

Angelspot

Maja84 skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv, men synes også det er svært at forklare

Vores søn er sensitiv og reagerer ofte på hans søvn hvis han feks får for mange indtryk

Ja det er lidt svært at forklare, det er også så individuelt fra barn til barn. 

Ville også lige nævne at hvis det vurderes nødvendigt af læge/SP eller hvem det måtte være, så kan der komme på tale, at hun får en dobbelt plads i feks dagplejen. Dvs at hun tæller som to børn og derfor kun kommer i gruppe med to andre. Så er der lidt mere tid til at tage sig af hendes behov og evt. have mulighed for at udvikle hende lidt mere målrettet med henblik på at hun kommer så godt rustet som muligt til børnehaven

Anmeld

11. marts 2012

2721

Hej
Kan se du også bor i Søborg, har selv et særligt sensetivit barn og tænkte på hvem er din læge?
Er nemlig på udkig efter en ny

Anmeld

11. marts 2012

4kløver

Kender ikke til det. Men der er en gruppe herinde.

Anmeld

11. marts 2012

Pinkrose

Puslingen skriver:

Hej
Kan se du også bor i Søborg, har selv et særligt sensetivit barn og tænkte på hvem er din læge?
Er nemlig på udkig efter en ny

Hej har selv lige skiftet læge og til en som jeg selv havde som barn. Men hun ligger er buddinge centeret og hedder Louise løvmark

Anmeld

11. marts 2012

Pinkrose

Angelspot skriver:

Min søn var sensitiv omkring hans søvn, han vågnede ved det mindste, lyd eller berøring. Det tog ham nogle måneder at komme over. Men det var billigt sluppet

Hej igen 

Ja ro og tryghed er bestemt noget har brug for. Og ja det med at blive rørt ved især i hendes ansigt hvor hun har en del ar bliver hun helt knust over, udover nå det er mig. 

Hun går så i vuggestue men klare det egentlig ret godt, men de meget opmærksom på hende. Der hvor det tit går galt er ved spisning og ved støj og mange mennekser. Men mange tak rart at høre hvad det betegnes som. Og vil snakke mere med lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.