Hej
ja ville hører om der er nogle der har børn som er særlig sensetive?
Min datter havdemen forfærdelig start på livet, og har efterfølgende haft en masse problemer pgafødslen .
Min læge og sp mener at hun er det man vil kalde et særlig sensetivt barn. Men hvad betyder det? Og hvad skal jeg gøre anderledes?
Er ked af at høre din datter har haft en hård start på livet, det kan ikke være nemt. Men håber da hun er kommet forholdsvis godt over det??
Et særligt sensitivt barn kan være mange ting. Det kan være et barn der har brug for meget ro og tryghed omkring sig (hvad jeg tænker er meget aktuelt i din datters situation), det kan være hun skal skærmes af for voldsomme indtryk. Det kan være hun i det lange løb har brug for lidt støtte i børnehaven, skolen og evt til dagligdags ting i hjemmet. Det kan være hun har svært ved høje lyde, skarpt lys eller varme/kulde. Det kan være berøringsmæssigt. Altså at hun ikke har det så godt med at blive aet feks, nogle børn oplever det som at blive aet med knive henover huden.
Min søn var sensitiv omkring hans søvn, han vågnede ved det mindste, lyd eller berøring. Det tog ham nogle måneder at komme over. Men det var billigt sluppet 
Men der er mange ting i ordet sensitivt. I er bare nødt til at fionde ud af om hun får nogle behov som er lidt ud over det sædvanlige og så rette jeres hverdag ind på det. Og det kan være det ikke går så galt som lægerne siger. Men jeg ønsker jer held og lykke på jeres vej og skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med
Anmeld