Hovedet sidder ikke helt fast!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.252 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

friis1988

Hej, som I kan læse på min overskrift, så sidder min lille mus endnu ikke helt fast dernede (kan rokkes lidt). Og da jeg er 1.gangsgravid, så er jeg lidt nervøs!

Var til jordemoderen her d. 7 marts, hvor hun sagde at vi lægger som vi skal med hovedet nedad, men at vi som sagt kan rokkes en lille smule. Hun sagde dog, at det ikke ville være nødvendigt for mig, at skulle lægge mig ned eller noget, hvis mit vand pludselig skulle gå og hvis jeg havde født inden næste konsulation d.28 marts! Er ca. 36+6 uger henne i dag og har termin d. 2 april....

Så det jeg gerne vil spørge jer om er.:

Er der nogen andre 1.gangsfødende herinde, som har prøvet at den lille ikke har stået helt fast. Og om det har haft nogen betydning for om de kunne føde naturligt osv...

For håber da inderligt at jeg selv kan få lov at bringe min lille skat til verdenen. Og at det forhåbentligt ikke har nogen betydning, det at vi ikke står helt fast endnu. Har også hørt at vi kan gøre det fra den ene dag til den anden. Så måske står vi fast nu - Bare uden at lille mor her ved det ...

Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål...

Og på forhånd tak til Jer der gider bruge tid på at svare mig

Kram herfra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

LR85

jeg var i samme tilfælde, dog var min søns hoved ikke engang bare en smule tæt på a sidde fast.

det er vist meget normalt a det ikke sidder helt fast, der er jo stadig lidt tid endnu

Anmeld

9. marts 2012

Bryndis

friis1988 skriver:

Hej, som I kan læse på min overskrift, så sidder min lille mus endnu ikke helt fast dernede (kan rokkes lidt). Og da jeg er 1.gangsgravid, så er jeg lidt nervøs!

Var til jordemoderen her d. 7 marts, hvor hun sagde at vi lægger som vi skal med hovedet nedad, men at vi som sagt kan rokkes en lille smule. Hun sagde dog, at det ikke ville være nødvendigt for mig, at skulle lægge mig ned eller noget, hvis mit vand pludselig skulle gå og hvis jeg havde født inden næste konsulation d.28 marts! Er ca. 36+6 uger henne i dag og har termin d. 2 april....

Så det jeg gerne vil spørge jer om er.:

Er der nogen andre 1.gangsfødende herinde, som har prøvet at den lille ikke har stået helt fast. Og om det har haft nogen betydning for om de kunne føde naturligt osv...

For håber da inderligt at jeg selv kan få lov at bringe min lille skat til verdenen. Og at det forhåbentligt ikke har nogen betydning, det at vi ikke står helt fast endnu. Har også hørt at vi kan gøre det fra den ene dag til den anden. Så måske står vi fast nu - Bare uden at lille mor her ved det ...

Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål...

Og på forhånd tak til Jer der gider bruge tid på at svare mig

Kram herfra...

Min første dreng sad heller ikke helt fast før jeg fødte. Det eneste der kom ud af det var at jeg havde presseveer i 2 timer da han ikke ville komme ned igennem mit bækken men det lykkedes til sidst Så her har det ikke betydet det helt store

Anmeld

10. marts 2012

friis1988

Det er jeg glad for at hører ... Blev lidt skuffet over at det ikke sad fast endnu. Men håber banditten sætter sig fast inden jeg føder eller når veerne kommer .... Så vi kan komme til verden uden for meget bøvl hehe

Anmeld

10. marts 2012

piadas

Sidst jeg var gravid prøvede min jdm. en teknik, der bla. er meget brugt i Mexico for at få hovedet til at synke længere ned/sætte sig fast. Det eneste hjælpemiddel, I skal bruge er et langt tørklæde. Det hjalp lidt - dog ikke helt, men jeg var også 3.gangsfødende.

Du kan jo prøve at google det eller søge på youtube. Teknikken hedder rebozzo, så kan du jo prøve at få din kæreste til at gøre det.

Anmeld

13. marts 2012

friis1988

Okay det må jeg lige kigge på ....

Anmeld

13. marts 2012

Frk.S

Her sad hovedet heller ikke helt fast til det sidste JM tjek få dage inden jeg fødte. Her sagde JM, at der nok skulle veer til før hun kom til at stå helt fast (da jeg kom ind med veer og blev tjekket stod hun fast).

JM sagde ikke noget om, at det kunne have betydning for fødslen. Dog endte min fødsel med AK, da hun stod skævt og blev meget påvirket, så hun skulle ud ret hurtigt - og kunne heller ikke komme ud med hjælp fra sugekop.

Der blev ikke nævnt noget om, at det kunne være fordi hun ikke stod helt fast før fødslen gik i gang, så jeg har ikke tænkt over om det kunne være derfor.
Jeg håber da egentlig ikke det er derfor, for så synes jeg da lige JM skulle have advaret mig om den risiko.

Men jeg mener da også, at det er meget normalt at babyer ved fleregangsfødende først står fast meget sent. Og der er der vel ikke flere problemer end ved andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.