Madplan for denne uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.096 visninger
6 svar
0 synes godt om
30. marts 2009

linemus

Mandag:

Kogt hamburgerryg

ovnkartofler

grøntsager

Tirsdag:

Omelet i ovn

6 æg

350 g ristede skinketern (hamburgerryg)

1 dl skummetmælk

salt og peber

3 fintsnittede porrer

2 fintsnittede forårsløg

I ovnen på 200 g til det er stift.

Tomatsalat m. forårsløg

Onsdag:

Pasta med skinke og ærter

6 points pr. portion

4 portioner

225 g pasta

2 tsk olivenolie

100 g røget skinke, skåret i tynde strimler

125 g ærter

100 g udstenede sorte oliven

450 g blommetomater, flået, udkernet og hakket fint (el. 1 ds. hk. tomater)

revet skal af en halv appelsin

2 spsk hakket bredbladet persille

salt og peber

1. Kog pastaen i rigeligt med letsaltet vand ifølge pakkens anvisninger. Lad pastaen dryppe af.

2. Kom pastaen tilbage i gryden og bland olivenolie i. Tilsæt skinke, ærter, oliven, tomater, appelsinskal, persille, salt og peber. Rør rundt, så alt varmes igennem.

3. Fordel pastaen på fire varme tallerkner og servér straks.

(fra WW's "nem mad til hverdag og fest)

Torsdag:

Laks (svigerforældrene laver mad)

Fredag:

Krydrede hakkebøffer med fetaost dressing

7 point

til 1 pers.

90 gram magert hakket oksekød (10%)

salt/peber

stødt chilli

1 fed hvidløg

1 tsk. olie

1 skive hvidt brød

friske spinatblade

8 tern (30 g) let fetaost

3 spsk. græsk yoghurt (0,1 %)

tilbehør:

grøn salat med appelsin

jalapenos

krydr oksekødet med salt, peber, chilli og presset hvidløg. Form det til to bøffer og steg disse i fedtstoffet. Skær brødet over i to trekanter. Når hakkebøfferne er næsten færdige, varmes brød og spinat på panden. Mos fetaost og bland den med yoghurten til en dressing. Arranger spinaten og hakkebøfferne på brødet og server med dressing og jalapenos

Lørdag:

Rugbrød, salat og rester

Søndag:

Kyllingefiletter

marineret i citron, appelsin og limesaft

krydret med salt og peber

Råkostsalat af gulerødder, hvidkål, rødkål, citronsaft evt. appelsin og æbler

Pasta til familien

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2009

Susan1978

Min madplan

Mandag : ? Skal til spinning og kæresten laver mad.

Tirsdag:
Kylling og Grønsagsgryde 8 point pr person
opskriften er til en person

1 Kyllingebryst a 125 gram
1 tsk olie
½ dåse flåede tomater
½ dl hønsebouillon
2 små løg. 1 stk hvidkål, 1 gulerod, 1 grøn peberfrugt
2 sorte oliven
½ dl majs
10 cashew nødder
1½ dl kogte ris
timian, rosmarin, salt, peber

Pil og hak løget, skær hvidkål, gulerod og peberfrugt i strimler. Brun Kyllingebrystet i olien i en lille gryde. Hæld de flåede tomater, hakkede tomater og bouillonen ved, lad det småkoge i ca 10 min. Læg grøntsagerne i og lad dem koge med i 10 min. Smag til med salt, peber, timian og rosemarin. Drys oliven og nødderne over straks før servering. Server med ris og salat.

Onsdag :
Kotelet med fetaost og kartoffelbåde 7 point pr person.

1 kotelet 125gr.
1 tsk olivenolie
salt og peber
1 fed hvidløg
2 tomater i skiver
50 gram spinatblade
5 tern fetaost 3%
kartofler i både.

Vask kartofflerne og skær dem i tynde både. Kom dem i en plastik pose og fordel olien heri. Læg dem i et ildfast fad.
Brun koteletten og læg den på et stykke staniol. Læg spinat og tomatskiver over, smuldr fetaosten og læg mellem spinat og tomatskiverne, krydr med salt og peber. Luk staniolpakken og bag kotteletten med kartoflerne i ovnen v 200 gr. til de er færdige ca 20-30 min.
Server med salat.

Torsdag:
Salat a la taco 6 point pr person

Iceberg salat
2-3 champignon
1 dl majs
5 cm agurk skåret i tern
½ dl revet ost 13 %
90 gr hakket oksekød max 6 %
1 stor tomat, skåret i tern
½ rød peber
1/4 løg
1 spsk tacco krydderi
1 dl / 12 gram tortilla chips
1 spsk fromage frais
1 dl salsa sauce

Brun kødet på panden med tacco krydderiet, tomat, løg og rød peber. Tilsæt et par spsk vand og lad det koge sammen i 10 min. snit salaten fint og anret grøntsagerne og osten på en stor tallerken. Hæld fromaige frai og salsa saucen op i et par skåle og sæt på tallerken. Læg det brunede kød i midten og server med totillachips til.

Fredag:
Amerikans burger med bådkartofler 8,5 point pr person

Basis burger: 100 gram mager oksekød 6 %, salt og peber, en lille burgerbolle, salatblade, tomat i skiver.

Kartoffelbåde: 3 store kartofler, olie og paprika
Skrub kartoflerne grundigt, del kartoflerne i både, spray dem med olie og drys paprika, salt og peber på. Bag karfoflerne i ovnen i ca 30-40 min ved 225 grader, til de er møre og sprøde.

Tillæg til en "devil-burger" 0 point
1 spsk revet peberrod, 1 tsk dijonsennep, ½ rød chilli uden kerner, ½ syltet drueagurk i skiver.

tillæg til en "hvidløgsburger" + 0,5 point
1 spsk miracle Whip mager, 2 fed knust hvidløg, 1 syltet drueagurk i skiver.

tillæg til en "Hawai burger" + 1 point
1 ring annanas, gerne frisk, 1 skive mager ost, 2 tsk ketshup.

mangler lige et par dage.. men det var noget af den..

Anmeld

30. marts 2009

linemus

Mmm, det lyder godt. Så har jeg også til næste uge - skide smart

Anmeld

31. marts 2009

linemus

linemus skriver:

Tirsdag:

Omelet i ovn

6 æg

350 g ristede skinketern (hamburgerryg)

1 dl skummetmælk

salt og peber

3 fintsnittede porrer

2 fintsnittede forårsløg

I ovnen på 200 g til det er stift.

Tomatsalat m. forårsløg

Mmm, det kan altså godt anbefales. Den var slet ikke æggekage agtig, men fyldt til bristepunktet med grøntsager, der bare hang sammen i æggemassen. Der kunne dog godt have været lidt færre skinketern fx bare 200 g. Når man blander det, ser det helt håbløst ud, fordi der er så overvældende meget grønt, men forholdet passer lige perfekt, når det har været i ovnen lidt tid. Jeg gav det en halv time ca.

Jeg har også regnet points ud. 19,5 points for hele omeletten og der er vel 4 portioner. I tomatsalaten var der feta, så det gav lige nogle ekstra points, men jeg nåede heller ikke at spise frokost i dag, så det gør ikke noget

Anmeld

31. marts 2009

Susan1978

okay, jeg er ikke så meget til det der æggemasse noget.

vi fik i dag burger som var på min madplan, så den holdte ikke helt mht dagene. men kæresten synes det var det han havde lyst til.

Jeg havde havde i dag handlet ind til de 4 aftensmad i dag i lidl og det blev kun 250 kr.. det var fedt.. så nu skal jeg ikke udtænke mad de næste par aftenener.. det er det fedeste ved madplaner.

Anmeld

31. marts 2009

LotteN

Susan1978 skriver:

okay, jeg er ikke så meget til det der æggemasse noget.

vi fik i dag burger som var på min madplan, så den holdte ikke helt mht dagene. men kæresten synes det var det han havde lyst til.

Jeg havde havde i dag handlet ind til de 4 aftensmad i dag i lidl og det blev kun 250 kr.. det var fedt.. så nu skal jeg ikke udtænke mad de næste par aftenener.. det er det fedeste ved madplaner.

ja, det er skøønt med madplan. jeg handlede også ind for resten af ugen idag foer en 400 kr og glæder mig helt til aftensmdaen i denne uge, da vi skal have noget vi ikke plejer. har været på nettet efter opskrifter

Anmeld

31. marts 2009

linemus

Ja, jeg er lige så begejstret Handlede ind i går og hvor er det skønt at man ikke skal ud og handle mere i denne uge andet end lidt småting, og man skal heller ikke bryde sin hjerne med, hvad vi skal have til aften. Det hele er planlagt, det er bare at lave det. Og så får vi noget sundt og lækkert i stedet for hovsa-løsninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.