Undfangelses tidspunkt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.668 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. marts 2012

Tinae

Hej allesammen. 

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogle måske ved noget om:-) jeg er gravid med termin den 29/9 i følge sidste mens som var den 24/12.

Men nu har en scanning 2 gange rykket mig 5-6 dage frem.

Så tænker man at jeg bare har tidlig ægløsning,men jeg testet først posetivt for ægløsning på 11 dagen og hvis det hele skal passe sammen så må jeg jo have haft ægløsning på 6 dagen? Det giver da slet ikke nogle mening? I virkeligheden er det jo ikke så vigtigt, jeg forstår det bare ikke og tænkte nogle måske havde en forklaring :-)

Rigtig god weekend :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

Nettemor

Nej det er altså ikke altid til at forklare. Da jeg blev gravid arbejdede jeg på nordsøen og var kun hjemme en uge præcis midt i min cyklus. Havde ubeskyttet sex med manden én gang. lidt over 2 uger senere fik jeg de fineste 2 streger. Men alligevel blev min termin rykket fra d 11 marts til d 4 marts.

Gud ske tak og lov for at min mand stoler 100% på mig

Anmeld

9. marts 2012

Tinae

nettemor skriver:

Nej det er altså ikke altid til at forklare. Da jeg blev gravid arbejdede jeg på nordsøen og var kun hjemme en uge præcis midt i min cyklus. Havde ubeskyttet sex med manden én gang. lidt over 2 uger senere fik jeg de fineste 2 streger. Men alligevel blev min termin rykket fra d 11 marts til d 4 marts.

Gud ske tak og lov for at min mand stoler 100% på mig

Hej:-)

Nej det var da også mystisk.. Hvornår ankom barnet så? Og ja det var da godt han stolet på dig,ellers havde det ikke været særlig rart for dig .. 

Anmeld

9. marts 2012

Muffinmus

undfangelsen er jo sket på æl tidspunktet, ikke hvornår en lidt usikker scanning viser det. Jeg ved hvornår mine de 2 af dem er lavet og jo, jeg er alligevel blevet rykket mellem 2-5 dage fordi der ofte er lidt usikkerhed omkring dem og hvornår ægget sætter sig fast, deler sig og vokser lidt hurtigere end andre dage:-)

Anmeld

9. marts 2012

Tinae

MariaE skriver:

undfangelsen er jo sket på æl tidspunktet, ikke hvornår en lidt usikker scanning viser det. Jeg ved hvornår mine de 2 af dem er lavet og jo, jeg er alligevel blevet rykket mellem 2-5 dage fordi der ofte er lidt usikkerhed omkring dem og hvornår ægget sætter sig fast, deler sig og vokser lidt hurtigere end andre dage:-)

Hej Maria :-)

Det er en scanning både sidste fredag og i dag,og de målte mange gange netop fordi jeg sagde at det ikke kunne passe:-)

Anmeld

9. marts 2012

Rockertand

Tinae skriver:

Terminen udregnes efter fosterets størrelse ved skanning, hvilket betyder, at terminen i teorien kan rykkes 20 gange, hvis man bliver skannet 20 gange, man vælger dog for det meste at bibeholde terminen fastsat ved nakkefoldsskanningen for ikke at forvirre mere end højst nødvendigt (det ville heller ikke være særligt praktisk i forhold til barselsstart). Terminsfastsættelse ved skanningsresultat har ikke udgangspunkt i ægløsnings-/befrugtningstidspunkt, men udgøres af de mål (den der tabel, man bruger), man får ved skanningen, så hvis barnet ligger højt eller lavt på vækstkurven, så vil terminen typisk rykkes.

Det er meget få gravide, der helt regelret har sammenfald med Naegeles termin, som er en udregning efter skoleeksemplet med 28 dages cyklus og ægløsning præcis 14 dage før forventet menstruation osv.

Anmeld

9. marts 2012

Kamulla

altså jeg er 10000000% sikker på undfangelsesdagen af min søn... ud fra det skulle jeg have termin d. 14 februar, til NF blev den rykket til 28. februar, og jeg fødte 3. Marts..

så hans skannings størrelse passede jo ikke med hvornår han blev undfanget

Anmeld

9. marts 2012

Tinae

Rockertand skriver:

Terminen udregnes efter fosterets størrelse ved skanning, hvilket betyder, at terminen i teorien kan rykkes 20 gange, hvis man bliver skannet 20 gange, man vælger dog for det meste at bibeholde terminen fastsat ved nakkefoldsskanningen for ikke at forvirre mere end højst nødvendigt (det ville heller ikke være særligt praktisk i forhold til barselsstart). Terminsfastsættelse ved skanningsresultat har ikke udgangspunkt i ægløsnings-/befrugtningstidspunkt, men udgøres af de mål (den der tabel, man bruger), man får ved skanningen, så hvis barnet ligger højt eller lavt på vækstkurven, så vil terminen typisk rykkes.

Det er meget få gravide, der helt regelret har sammenfald med Naegeles termin, som er en udregning efter skoleeksemplet med 28 dages cyklus og ægløsning præcis 14 dage før forventet menstruation osv.

Okay det giver god mening,men jeg havde bare forstået at alle fostre vokser ens indtil 14 uge. 

Anmeld

9. marts 2012

Tinae

Kamulla skriver:

altså jeg er 10000000% sikker på undfangelsesdagen af min søn... ud fra det skulle jeg have termin d. 14 februar, til NF blev den rykket til 28. februar, og jeg fødte 3. Marts..

så hans skannings størrelse passede jo ikke med hvornår han blev undfanget

Det var da også vildt så stort et spring der var på de datoer.. 

Anmeld

9. marts 2012

Clisolka

Jeg kender undfangelsesdatoen for Isabella. Først havde jeg en termin der hed 27/10, men til NF blev jeg rykket til 2/11 - og jeg fødte 30/10, hvor jeg blev sat i gang dagen før  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.